Startar inte

Diskussion i 'Hero' startad av me_trixie, 20 nov 2009.

  1. me_trixie

    me_trixie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Hero startar inte när jag angett pin-koden. Antingen startar den om igen (vanligast) eller också står den bara och hänger (snurran snurrar inte). Ett par gånger har den sagt att kortet är spärrat men det är det inte nästa gång jag försöker. Jag kan inte ange version på programvaran (eftersom jag inte kan titta efter....) men den är köpt i slutet av september och hade sista versionen då. Inga tillagda apps eller så, helt original. Har funkat OK fram till idag.
     
  2. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem när jag köpte min Hjälte.

    När jag väl fick igång den så stängde jag av pin-kodskontrollen och det löste problemet tillfälligt. Nytt sim-kort löste problemet helt.
     
  3. me_trixie

    me_trixie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men hur fick du igång den då?
     
  4. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Prova att stoppa in ditt PIN-låsta SIM i en annan telefon och ta bort låsningen den vägen?
     
  5. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att jag först startade telefonen och istället för att ange pin så stängde jag av den igen, gången efter så lyckades den låsa upp sim-kortet.

    Problemet kom inte direkt heller utan efter några dagar

    Edit: Thiesens idé låter bra, önskar att jag kommit på det när jag inte fick igång telefonen
     
    Last edited: 20 nov 2009
  6. me_trixie

    me_trixie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen, ni båda. Har testat bägge. Hjälper inte. Mitt kort (som alltså inte var låst) startar i en annan telefon och ett annat kort startar i Hero. Men mitt och hjälten går inte ihop. Hjälten är en hjälte med glorian på sned... Fler tips? Femfemtiosex :P?
     
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Tejp och vaselin fixar mycket men i det här fallet är det enklare än så. Det är bara att ringa kundtjänst och säga att ditt sim-kort har slutat funka. Dom skickar ett nytt då och du ska inte behöva betala för det.
     
  8. me_trixie

    me_trixie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo man kan ju hoppas att det hjälper. Men det är ju ett par dagar till dess... Tack i alla fall!
     
  9. me_trixie

    me_trixie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag ställt bort pinkodskontrollen (i en annan telefon) och försöker starta. Det enda som händer är att den startar om sig och startar om sig och startar om sig.... Tänkte om den kommer i "hänga-sig-läget" så kanske den kunde hoppa igång men tyvärr... Den säger "utamför täckningsområdet" burrar till och startar om. Nytt simkort verkar vara nästa steg men vad kass man mår utan telefon... :mad: