lite frågor=)

Diskussion i 'Hero' startad av dalailama, 23 nov 2009.

  1. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har lite dumma frågor.. har sökt en hel del men känner ändå inte att jag har kunnat få hjälp i trådarna som jag har hittat.

    1. Jag missar en hel del samtal. Läste i en annan tråd att det eventuellt kunde hjälpa att ta bort truecaller/zap´s hitta. Har gjort detta men har fortfarande inte lyckats bli av med problemet.
    Någon som har några tips på lösning?

    2. Förstår inte riktigt det här med radiouppdateringar. Är det något som jag, som "vanlig" användare med icke rootad hero bör bry mig om att göra?

    3. Har problem med att telefonen tappar 3G-anslutningen hela tiden, trots att jag bor i Stockholms innerstad.
    Läste i den här tråden, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3372 , att jag inte är ensam om att ha det problemet.
    Ett tips var att Aktivera "WCDMA only". Är detta något som jag vågar mig på att testa?

    4. När det väl ringer så kopplar telefonen ned väldigt fort, ringsignalerna slutar med andra ord efter bara ett par sekunder. Någon lösning på detta?

    Tack på förhand :)
     
  2. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte jag iaf. :(

    Din tidigare fråga kan kanske ha med det att göra så enklast är att gå in i inställningarna och kola av versionsnumren och sedan kolla dessa mot uppdateringarnas versionsnumer. Senare version brukar vara bättre... ;)

    Jupp! Jag hade skitdålig mottagning till och från - även i centrala Göteborg - vilka vände till det bättre direkt efter jag gjort detta. Detta skall inte ses som ett 'hack' utan en inställningsmöjlighet - även om dom gömt den lite väl långt inne i systemet...

    Jag uppfattar det som att det är så att någon knapp agerar 'stäng ringsignal' och att det är den man kommer åt - men det är som sagt hur jag uppfattat det och med det kanske inte alls korrekt - men jag märker av samma problem.

    ...aah, men tyvärr ingen lösning... Hoppas ngn annan vet bättre. :)
     
  3. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för bra svar!

    Har försökt att aktivera WCDMA men förstår inte riktigt hur jag ska göra. När jag går in i telefonläget, knappar in koden *#*#4636#*#* och trycker på ring så händer ingenting alls.

    Beror detta på att jag har acontacts installerat eller gör jag något fel?

    EDIT: fick det att fungera :)
     
    Last edited: 23 nov 2009
  4. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2,3. Radio är ett samlingsnamn för all trådlös kommunikation din telefon gör - med andra ord om du upplever att du har problem med täckning med mera kan det vara en bra ide att uppdatera radion.

    1. Om du surfar via det vanliga gsm-nätet (inte H eller 3G) kan telefonen bli oemottaglig för samtal, efter vad jag läst någonstans. Inte upplevt det själv.

    4. Ingen ide här, kanske stänga av röstbrevlådan, eller öka antalet signaler? Ofta tar det ett tag för nätet att koppla, och den som ringer kan ha väntat fem signaler, trots att du bara får en.
     
  5. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Suck, mycket meck med detta..

    Har nu följt alla instruktioner för att ordna till denna radiouppdatering.
    Får dock ett felmeddelande om att "verification failed", detta trots att jag har följt alla steg och döpt om den senaste filen till update.zip osv osv.. Någon?
     
  6. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Kolla din mottagning med "antennas". Kan ge en indikation på varför du tappar 3G så ofta...

    1. Ja, om man har paketdata via 2G igång så kan det bli så. Hänger på vilken operatör du har också. Ericssons mobilsystem (som Telia har) kan avbryta paketdata i 2G för samtal, vet att en del andra telekom-tillverkare har problem med detta. Vissa operatörer har inte heller valt att stödja detta. Skulle rekommendera att byta operatör för att få det att fungera (funkar hos Telia).