Handla på Ebay

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av zizou, 8 dec 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. zizou

    zizou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ska handla för första gången på ebay och bor i Göteborg. Har fyllt i Göteborg och Västra Götalands län. Kanske inte så smart när dem skickar från Hong Kong eller? Ska man ändra till Gothenburg och ta bort Västra götalands län?

    Tacksam för svar.
     
  2. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Har själv handlat på Ebay och skrivit i min adress med åäö och allting har alltid kommit fram. Så ska nog inte vara några problem ska du se. :)
     
  3. zizou

    zizou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Gött o höra TazZy. Ska beställa nu :)
     
  4. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    alltid kul att handla från Hong Kong och vänta på sakerna i typ en månad innan dom kommer fram :P 20 dagar sen jag köpte ett nytt skal, bör väll komma in snart :)

    Dom brukar ofta skita i att skriva åäö på mina brev så ibland står det v gen eller vgen istället för vägen tex. Men får alltid breven :P
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag har också beställt en del med massa åäö och även ibland oa. zizou; Managerzone?
     
  6. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Bara Sweden står med så kan du skriva övriga adressen lite hur som helst. Den spelar oftast ändå ingen roll i utlandet. Stads och gatusorteringen sker först i Sverige.
     
  7. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Flyttar till köpråd
     
  8. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Och vad jag hört så är Posten duktiga på att klura ut sådant här. Ska finnas någon speciell avdelning som tar hand om vad vanliga brevbärarna inte vet. Men det tar ju längre tid. Så skriv din normala adress.

    Vet inte om du tänkt på det med handla på ebay.co.uk, då får man inte med massa amerikanska träffar där det brukar bli tull på det eftersom det är utanför EU. kineserna där skickar ju "på sitt vis" så jag har aldrig hört något om tull från hong kong (eller har de special ännu med brittiska imperiet för sådant här?)
     
  9. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag och flera jag känner har då betalat tull på varor från Hongkong. Bara skriva på, skriv bara landets namn korrekt xD

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  10. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har du bara efternamn,postnummer och land rätt så brukar dom fixa det på posten
    Där får man faktiskt ge våra brevbärare i Sverige en STOR eloge för sin lokalkännedom!:D
    Så vräk på med våra åäö bara, dom har en tendens att fatta vart det ska ändå trots konstiga stavningar.

    Rekordet för min far var ett paket på sena 70-talet från Canada där det bara stod efternamn (visserligen ovanligt, men ändå.. ) och land! Enligt stämplarna så hittade svenska posten rätt på drygt två veckor....

    Har en bekant som jobbat som brevbärare i samma stad i 25 år, Och det har blivit en sport att kolla hennes kunskap i vilken som bor var och vilken som har flyttat vart.. Inte många missar där kan jag säga! :cool:
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det går en sägen om en vaktmästare förr på Chalmers som hette Olga. Det räckte med att skriva Olga,Sweden så kom det fram.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.