Trög i kyla

Diskussion i 'Desire HD' startad av svempa, 7 dec 2010.

  1. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Finns en tråd om Desire, men hittar inget om HD. Testade att ha tel med när jag åker skidor. Var iofs rädd för fukten, dvs svett. Efter 3tim reagerar tel så dåligt, att den åker ner i fickan igen. Har provat mellan -5-16C.

    Frågan är hur tel tål kyla o fukt? Dessutom 3 tim/dag. Kanske bättre att ha en äldre billigare lur med sig.
     
  2. vaensterhaent

    vaensterhaent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väl allmänt känt att teknikgrejer blir trögare när det blir kallt. Min blir det med. Men åker du 3h skidor varje dag? Hade min när jag åkte snowboard förra helgen, men då var det iskallt också, så jag orkade inte fippla med mobilen :D Men att den reagerar dåligt håller jag inte med om.

    Mot fukt kan du väl testa att ha den i innerfickan i nån sorts pouch. Men du kanske har superslimma kläder på dig när du åker skidor. Du kanske åker längdskidor..
     
  3. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    trög

    Minst 3 tim, så jag brukar ringa för att bastun skall vara varm. Finns inga fickor på kläderna. Hade en tunn väst när jag provade. Det är längdåkning, inte backar. Ett bra alternativ är ju att den ligger skyddad i bilen. Men det var era åsikter om det lämpliga som var intressant. Trots allt är telefoner fuktkänsliga. Tvättmaskinen är ingen höjdare.
     
  4. Milleson

    Milleson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har haft en mobil som överlevde tvättmaskinen, höll dock inte många veckor till efter det. OBS, den blir inte renare :)
     
  5. Fredde88

    Fredde88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    jag va i sälen torsdag - söndag och hade mobilen varje dag i backen, inget sämre batteri eller någon seghet alls, den funkade lika bra som vanligt :)
     
  6. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Fick ner min i 8grade på jobbet och min fungerade utan problem ._. Fortfarande inte -grader, men änd¨
     
  7. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    trög

    Det var väl kallt i Sälen, har jag för mig att någon sade.

    Men det beror nog mycket på hur man har den. En tjock jacka ger ju lite skydd, ev lite från kroppsvärmen osv. En tunn väst, som i mitt fall, gav nog i stort sett utetemp. Iofs blir det så med min gamla lur, men inte lika mycket.
    Jag vill inte äventyra luren, så den får vara hemma.
     
  8. Fredde88

    Fredde88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    ja -20 som kallast och blåsigt, och jag kör tre lagers princip, ingen varm jacka där inte. Den funkade klockers ändå :)
     
  9. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    trög

    Skall testa den utomhus under 3 dgr i januari. Får nog ha ett litet mc-batteri 12V. Lätt att ha med sig.
     
  10. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hade DHDn med mig idag igen, men den låg i bilen. Under 3 tim, -10 utomhus. Den började leva sitt eget liv när jag tog i den. Öppnade prog som jag inte tryckte på osv. Framförallt svårt att stänga prog. Det problemet har jag alltid utomhus, tvärseg.

    Läser man trådarna, verkar det som om kvalitén varierar ordentligt mellan våra lurar. Jag får vibbar att man släppt ut något som inte var helt färdigt. Det är ju ingen 800kr lur.
     
  11. coolacrille

    coolacrille Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tror snarare att det är varierande förhållanden. Problemet som uppstår när temperaturen kryper under nollan är att skärmen inte kan arbeta som den ska. Detta leder till sånt som du nämner i ditt inlägg.
     
  12. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    trög

    Efter idag verkar något ha hänt. Den reagerar knappt. Finns det något gemensamt cache, eller måste man tömma varje prog? Stängt med Task killer Pro, ingen skillnad. När jag söker på Bilpanel låser sig hela skiten. Börjar bli rätt trött på alla problem.
     
    Last edited: 10 dec 2010
  13. Fredde88

    Fredde88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    men hur jävla begåvat är det att lämna den i bilen när de är 10 minus ute? Då säger de väll fan sig själv va som händer.... du klagar en massa men de kanske är du själv som åstakommer dessa problem?
     
  14. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1


    Telefonen fungerar ju igen så fort den återfår sin normala temeperatur inte så att den tar skada?, sen är det ju så med all elektronik typ flippar ur när det blir för kallt / varmt.o_O
     
  15. SweKen

    SweKen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Vi har liknande problem med våra skärmar i bilarna på jobbet"pekskärmar" blir det riktigt kallt så segar dom och lever sitt eget liv ett par minuter.
    Bara att avvakta tills värmen börjar komma tillbaka.
     
  16. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    trög

    Tror inte att du skall diskutera ordet begåvat. Vilken skittelefon som helst klarar den temperaturen. Iaf min gamla N97a. Försök att förstå frågeställningen, om du klarar det.
     
    Last edited: 10 dec 2010