Android 2.2

Diskussion i 'Wildfire' startad av jörgenm, 14 sept 2010.

  1. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Med 2.1, ja. Med 2.2's prestandaboost så borde det vara spelbart.

    Det enda jag får se när jag startar AB nu är den allra, allra nedersta delen av AB's startskärm och en blå bakgrund (som för övrigt byter färg när jag rör runt på skärmen).
     
  2. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om jag fattat saken rätt så har inte wildfire någon GPU vilket kraftigt reduserar hur bra det går att spela spel. Tveksamt om 2.2 kommer hjälpa mycket. Ska man spela spel ska man nog inte ha en Wildfire. Tror dessutom att den låga upplösningen ställer till det.
    Har dock för mig att Rovio som gör spelet ska släppa en version för telefoner som inte har så bra "spelprestanda"
     
  3. Oscar.R

    Oscar.R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nu när htc börjar rulla ut 2.2 till legend imorgon så känns det riktigt nära!
     
  4. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det ska dom. Men andra spel har gått lättare att spela i och med 2.2 på andra telefoner så.. Nåja. Det lär väl visa sig. Annars är mobilspel inte det viktigaste för mig. Vill jag spela mobilt spelar jag DS :)
     
  5. Noise

    Noise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, nu tycker jag verkligen att de ska släppa den där jäkla uppdateringen! Blev helt förbannad igår när jag insåg att jag köpt ett 8g minneskort helt i onödan, eftersom man TYDLIGEN inte kan överföra appar till det på wildfiren! Hur kan man ens göra en mobil så korkad!?
    Kul att kunna ladda ner typ sex appar och sen är det fullt på mobilen.
    Det är ju nästan så att man vill ha en iphone istället, deras minne är iaf inbyggt...

    Men, jag litar på er med att Froyo kommer inom den närmaste månaden!
    Annars slänger jag min redan alldeles för sega (5 min att starta upp? Javisst!) i papperskorgen.

    Noise
     
  6. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Sex appar? Jag har 71 nedladdade appar i min wildfire och har fortfarande 25 mb ledigt.
     
  7. Noseone

    Noseone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    finns å hämta nu inte 2.2 utan nån annan uppdatering....
     
    Last edited: 10 dec 2010
  8. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att det finns vissa människor som verkar lyckas förstöra något som i regel brukar funka helt utan problem. Om du bara lyckas få igång 6 appar och att det tar 5 minuter att starta upp telefonen så tror jag snarare på handhavandefel än fel på telefonen.

    No offence, men nu har du hört vad jag tycker och tror :P Gör en fabriksåterställning innan 2.2 kommer så ska du se att du sparar nog en massa energi i form av frustration som istället kan läggas på giriga pensionärer och mammor med barnvagnar i julhandeln.
     
  9. Noseone

    Noseone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det tar kankse inte 5 minuter å starta telefonen men det tar lätt mer än 1 minut iaf.
     
  10. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Mhh..min Hero tar strax under en minut skulle jag tro. Det är bara att leva med. Tror inte du kommer undan mycket snabbare om du inte köper en GSM-telefon.
     
  11. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför just en iPhone? Galaxy S har också inbyggt minne, och den viktiga skillnaden där är Android...
     
  12. Noise

    Noise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, okej, ta det lugnt! Jag råkade glömma en etta, 16 appar ska det stå. Alltså: jag har 16 appar på min mobil, och nu säger den att minnet är fullt.

    Att det tar 4.23 sek (var tvungen att ta tiden nu, haha;) ) att starta upp min mobil har det varit sen dagen jag fick den. Var inne med mobilen hos 3 (där jag köpt den) och frågade om det skulle vara så, och då sa han "att det tyvärr är så på vissa modeller och det är något du får leva med"; jag fick alltså inte skicka tillbaka den och få en ny. Då trodde jag att det var så för de flesta? Men tydligen inte?

    Men tillbaka till ämnet. Och ursäkta så mycket att jag upprörde så många. Jag är bara väldigt irriterad över det här med minneskortet och önskar därför att Froyo kommer så snart som möjligt.

    Noise
     
  13. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nejdå, visst kan det vara lite småjobbigt med långa väntetider - men detta gäller i princip alla smartphones i dag; iPhone, Blackberry Torch, HTC Desire and younameit.

    Det är typ bara HTC Desire HD i dag som startar upp rejält snabbt bland alla smartphones...

    Så är det när man väljer en telefon i det undre prissegmentet. I'm cool with that. ;)
     
  14. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hehe, blir kul för dig då du köper bil och lägger ner 10 000 kr på den och tror att du får en Ferrari f430..
     
  15. Noise

    Noise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äsch, det var just 3-arbetarens kommentar att det bara var vissa av Wildfire-mobilerna som var så sega som stör mig... Jag fattar väl att mobilen inte är snabbast i världen för det priset=P

    Menmen.
    Antion: Jag hade varit väldigt imponerad om jag hittat en bil för 10 000 som ens kan köra... ;)

    Noise
     
  16. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Me want 2.2 now! HTC pisses me off.. Legend får FroYo, jag vill också ha frusen yoghurt i virtuell form, pronto!
     
  17. Oscar.R

    Oscar.R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hoppas att det där "innan jul" stämmer, annars blir jag pissed.
     
  18. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag vet inte vad jag ska tro om HTC längre, men ska slänga iväg ett mail till dem och be vänligt om en tid.
     
  19. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kollade nyligen i Sibas julkampanj, och såg att HTC Wildfire ser lite annorlunda ut i startskärmen på bilden...

    Kan det vara så WF ser ut efter FroYo-uppdateringen? o_O

    Här har ni länk till bilden: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4428704
     
  20. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Den ser enligt mig exakt likadan ut som den gjorde när jag köpte den, så skulle inte tro det... :)