När kommer tabletternas tablet - Notion Ink?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av my05, 20 okt 2010.

  1. mangeP

    mangeP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om man vill sälja en såhär hajpad pryl, är då inte det första man gör när man går i produktion att skeppa till de absolut viktigaste "testgubbarna" på tidningar och sajter?

    Tror f*n att folk blir misstänksamma när det inte en finns bilder på beställningssidan......

    Jag lutar mig tillbaka och avvaktar tills någon utanför firman hållit i en Adam!
     
    Last edited: 10 dec 2010
  2. jkt

    jkt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Telenor,Telia
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor,Telia
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    Moto X Play
    Telefon 3:
    iPhone 4S
    Platta:
    Nexus 7 LTE
    Platta 2:
    iPad 3
    Inte utan att man tyvärr får lite halvrisiga vibbar av det här, av några anledningar:

    * Lite (?) luddiga villkor för garanti m.m.

    * Inga "riktiga" produktbilder på sajten.

    * Precis som andra påpekat - inga recensent-ex. Annars brukar ju alltid förhandsexemplar lyckas hamna lite här och där.

    * De ska alltså ta en vecka till (18 dec) på sig att få ut en officiell video. Kom igen, min farmor skulle kunna göra en video på ett par timmar

    * Att Mastercard-betalningar inte går göra pga att företags ansökan har tagit tre veckor längre än MC hade utlovat? De har ju vetat hur länge som helst när NI Adam ska släppas. Ett seriöst och moget företag ser till att ha såna saker på plats kan man tycka.
     
  3. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    De försöker i alla fall rädda anseendet, vi får se vart det landar.
     
  4. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den otrevliga sanningen kan ju vara så att videon som ska släppas är animerad. Därav den långa väntan..
     
  5. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det kan ju också vara så att de själva inte har ett exemplar för att spela in en riktig video på. Den uppståndelse och det missnöje som märks i kommentarerna på bloggen skulle må bra av att få en video-demo omedelbart och om NI hade möjlighet till detta så _borde_ de redan lagt ut en video.
     
  6. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Känns mycket märkligt om dom inte har en platta att filma lite från. Är dom kanske rädda för att det inte ska efterlikna den slutgiltiga produkten och där av avskräcka eventuella köpare?
     
  7. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ja, det är märkligt. Till och med Archos har lyckats få fram videos på deras plattor där se ser ut att fungera, då borde ju NI också kunna få ihop något.

    Jag tror inte på något sätt att det är en bluff eller försök till bedrägeri, men däremot tror jag att de försökt ge sken av att de är längre fram i processen än vad de egentligen är för att få fram en slutlig produkt.
     
  8. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bekräftelsemail

    Jag var en av de lättlurade rackarna som vaknade tidigt en morgon och kunde inte låta bli o slänga upp kreditkortet innan jag gick iväg till jobbet.

    Det senaste är att jag har fått ett mail från notion ink med följande text:

    ------------------------------------------------------------------
    Greetings from Notion Ink Support Team!
    We heartily congratulate you for being one among the first owners of ADAM. Kindly take a note of your order details.

    Shipping Address:-
    BLAH BLAH

    Amount Transacted: 600.00
    Order Number: BLAHBLAH
    Registered Email Id: [email protected]
    We have successfully received your order, your adam will be shipped as per the timelines indicated at the time of order. If you ordered for 3G models, we will send the one as per the country specified in your shipping address along with the compatible charger.

    Please quote your Order Number & use your registered email address for all communications. For any assistance write to [email protected]

    Regards,

    Notion Ink Support Team
    ---------------------------------------------------------------------

    Så de har inte gett upp helt ännu, och om det är en bluff alltihopa så e dom i alla fall trevliga! :)

    Jag tog i och körde på värstingvarianten, extra allt. Den kostade 600 USD, en grej dock som jag tyckte var lite märklig är att dom drog _exakt_ 4200 kr, altså ett par hack över vad växlingskursen var då. ifsej bara 70 kr, men ändå. konstigt att de rundade av så fint...

    Iaf. Om någon är intresserad så tänkte jag posta nyheter kring mitt köp / donation till indien.

    Joel
     
  9. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Haha, lättlurad? Nej, god tro på andra :) Men, nej jag tror inte heller att alltihopa är en bluff. (Dom skulle ju åka dit?!) Det kan dock vara så, som tidigare nämnt, att dom inte har kommit så långt som dom säger.
    Det är ett ganska litet/nytt företag som satsar stort och det hjälper nog inte att det kommer från Indien. Det är lite kul att dom angrepp marknaden på ett eget sätt, både plus och minus har kommit med det men framför allt har det bidragit till en relation med kunden. Och jag hoppas verkligen den släpps när dom lovat och att den blir en hit. Den känns "spot on". (Hade varit extremt plus och ett bättre angrepp mot marknaden om den släppts tidigare)

    Där ströks ett av frågetecknen. Beställning anpassas efter landet man bor i :)

    Kul att du hann få värstingmodellen! Det enda rätta ;)

    Skriv gärna om du får reda på mer i och med din beställning!

    Avrundningen kan bli en del pengar för dem.. Får väl vara glada över att det inte är samma "miss" som jag råkade ut för. Beställde lite grejer från en hemsida där priset kunde anges i kronor. Jag upptäckte 1 dag efteråt till min förskräckelse att priset i kronor hade lästs som pund och sedan gjorts om till SEK. Herregud vilken miss i deras system! Allt löste sig med lite mailväxling men förlorade 200kr pga kursen. ~1500kr blev ~15000kr, hjärtat i halsgropen... Lite OT.
     
    Last edited: 11 dec 2010
  10. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Du behöver nog inte oroa dig för att du blivit "blåst". Om de varit ute efter att blåsa folk så verkar det mäkta dumt att säga att vissa modeller är slutsålda :P

    Posta gärna tillbaka mer information när du får det! Grattis!
     
  11. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Avrundningen sköts ju inte av notions ink. Det är din bank eller ditt kortföretag. Notions Ink tar ju betalt i dollar. Det brukar alltid läggas på ett par tre procent vid valutaväxling. Det är nog en slump att det blev ett jämnt belopp. Kolla med din bank.
     
  12. riro

    riro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hoppas verkligen inte att du är lättlurad... för isåfall är jag det med. :P

    Komm dessvärre inte över en PixelQI-modell (Julbord med jobbet... så jag sov lite längre än vanligt...).


    Visst kan man bli lite skeptisk om man läser Android Police-bloggen. Men jag tror att det handlar om ett litet startup-företag som har många ögon på sig.

    Att dom inte är registrerade som CES-utställare säger inte en så mycket... dom har mest troligt ett annat företag som dom kommer att stå där med, inte alla småföretagare som står där helt själva.
    Företaget har trots allt någon form av pryl registrerad på FCC ...
     
  13. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu kan man titta till sin orderstatus på notioninks hemsida. Jag blev positivt överraskad gällande preliminärt leveransdatum, 15-22 januari stod det på min.

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  14. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag missat detta förut(?) men nu kan man klicka på "Check pre-order status" på förstasidan hos notionink.com (notionink.in)

    @joelbitar: Ibland är det bra att trycka f5 även efter bara 2min :P
     
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som blir såld då de snackar om fouriertransformer?
     
  16. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Troligen :D
     
  17. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade jag bara fattat vad det betyder så hade jag nog också blivit såld kan jag tänka mej. Jag försökte läsa på wikipedia men insåg mycket kvickt att jag borde ta fram min [To long, did not read] stämpel.
     
  18. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Nej du är inte ensam om att gå igång då! Vem njuter inte av en härlig Laplace eller Z-transform på fredagkvällen! Frekvensdomän är grejjer det!
     
  19. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Haha, precis! Äntligen en till.
    Fast tror inte en tablet är min grej. Vad ska man ha den till ner än se på film? Varför tablet och inte laptop...

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  20. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det tar ca. 5 år på teknisk högskola... :P