Input på 2.2

Diskussion i 'Legend' startad av ptrk, 9 dec 2010.

  1. supercrw

    supercrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag fick lista ut det utan att ha Internet, kör genom telefonen till datorn :P Men det löste sig och nu är den som den var när man uppdatera, får se hur länge det håller i sig!
     
  2. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Gött mos!
    Håller tummarna för dig.
     
  3. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Var hittade du uppdatering? Är det HTC officiella release?

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  4. supercrw

    supercrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  5. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ja, det är den supercrw länkade till här ovan.
     
  6. bacardi

    bacardi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ljudet vid volymjusteringen är inte mycket att hänga i julgranen. Låter som ett ostämt piano. Jag som tyckte det förra var dåligt.

    Huppen, jag har förmodligen samma problem som dig med e, d, x som döda punkter( när qwerty är i stående) det är som ett streck som går hela vägen upp till högtalaren, men märks som mest när man försöker skriva såklart. Jag hade problemet länge innan 2.2 dock, så jag är ganska bekant vid det här laget. Lämnade in telefonen till Elgiganten för reparation. (dom skickar till det beryktade skitföretaget Anovo right?) I alla fall efter tre veckor fick jag tillbaka telefonen "uppdaterad" fast jag redan uppdaterat den samt med mitt omsorgfullt ditsatta skärmskydd avrivet... och de har mage att påstå att problemet är eliminerat, men så fan heller. Otroligt irriterande alltihop det här, på annars en superbra tele. Jag har letat runt en del och Du huppen är den enda som verkar ha samma problem som mig.. så har du lågra funderingar på hur man ska få bort skiten så får du gjärna skriva om det i den här tråden. Jag hade små förhoppningar att problemet skulle försvinna i 2.2.. Nu vet jag inte ens om det är hård eller mjukvaran som spökar, i och med att du har samma sak på samma ställe, i samband med en uppdatering. Ska även nämnas att telefonen tror att jag trycker på andra ställen än vad jag gör, ibland. Iblan har det varit totalt oresponsivt på den här randen jag talar om, ibland har det hittat rätt men då had det istället varit knas på något annat ställe. Inte heller jag har varit vårdslös med telefonen, vad jag vet. Kanske är det mjukvaran ändå. Frågan är bara hur fan man får bort det :S
    Vilka temperaturer kan en telefon klara innan det kan gå snett i någon komponent? någon som vet?
    Hoppas någon orkat läsa igenom min tjocka text.
    Hjälp sökes!
     
    Last edited: 12 dec 2010
  7. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Precis samma som mig, döda punkter med e,d och x i stående qwerty, fick det fan i samband med uppdateringen, borde ha märkt det tidigare annars, har varit väldigt varsam med phönen, så jag tror inte det är ett fysiskt fel.

    Jag har även haft problem med att phönen tror att jag trycker på andra ställen, speciellt om jag tryckte höger sida, markerades vänster och även väldigt taskig respons, fick trycka flera gånger innan touchen reagerade..

    Jag löste det sistnämnda felet med att tanka ned froyouppdateringen från
    http://fotadl.htc.com/OTA_Legend_Fr...2.05.405.2_release_160357lpbd4myxuoe8m8jr.zip , döpte om den till update.zip, lade den i roten på sdkortet, stängde av telen och startade den med volym ned+av/på-knappen, valde recovery, väntade tills triangeln med utropstecknet kom, tryckte då volym upp+av/på-knappen, kom upp en ny meny, valde där alternativ 2 (kommer inte ihåg vad det hette, update nånting)
    och sedan gjordes froyo-uppdateringen om, och jag har nu sluppit touchproblemet iallafall, men de döda punkterna finns kvar...

    Summasummarum är jag fan inte impad av froyo, seg telefon, uppdatering av galleriet tar en evighet, jag har kört flera fabriksåterställningar + ominstallation av froyo, som sagt, och efter det ännu en fabriksåterställning,
    men segheten finns där ändå.

    Jag säger som jag sagt tidigare; Eclair, kom tillbaka, allt är förlåtet!
     
  8. supercrw

    supercrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har man hårdvaru problem, t.ex. skärmen så skall det reklameras. Men har den rättigheten, dessvärre får man vara utan sin telefon ca 4-6 veckor. Vid tredje inlämningen för samma hårdvaruproblem reklameras telefonen. Så stå på er och be dom ni köpte den av att skicka den på reparation tills de reklamerar.

    Tjejens gamla skit LG telefonen hade alla möjliga problem, hon lämnade in den fyra gånger hos Telenor. Dom var inte så nöjda när hon och jag stog och gnällde hos dom alla gångerna. Men det slutade med att hon fick en X10i eftersom skit LG hade slutat att tillverkats. Men affärerna kör med alla tricks dom kan för att inte skicka iväg, de säger att de inte har lånetelefoner, att telefoner inte reklameras för mjukvaruproblem, att man ska kontaka t.ex. LG, att telefonen inte varit inne på reparation tidigare allt möjligt skit får man höra. Men till slut tröttnar dom och ger en något annat.
     
  9. Crusac

    Crusac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blir galen!!!

    Direkt efter uppdateringen kändes telefonen helt fantastisk. Efter nån dag kändes det som någon hällt sirap i luren. Tillslut gick den inte att använda pga av att allt laggade så mycket, hann inte svara då folk ringde innan de la på pga seg telefon!

    Laddade ner uppdateringen manuellt och gjorde precis som Huppen beskrev, telefonen blev återigen snabb som attan. Men nu har market blivit knäppt... Går bra att hämta program men när de skall installeras så startar telefonen om sig. Har provat att installera om hela uppdateringen igen utan bättre resultat.

    Hjälp någon?!
     
  10. Majk

    Majk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Återställt telefonen efter uppdateringen? Min telefon segnade oxå ner efter uppdateringen men en systemåterställning löste det hela. Nu måste jag dock ladda ner alla appar igen, men klart värt det.
     
  11. supercrw

    supercrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER


    Har också lagt in det en andra gång med en återställning mellan, nu 24 timmar senare flyter det på bra, men det kanske dyker upp lite sirap i min frusna yoghurt. Däremot har jag endast installerat 5 appar efter det där för att se hur den går...Använder heller inte task killer längre, känns som att den har spökat lite med froyo.
     
  12. nattbrev

    nattbrev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    har inte återställt telefonen sen uppdateringen, och den är fortfarande lika snabb.
     
  13. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har oxå märkt att om jag trycker på en ikon till vänster (är högerhänt) markeras en till höger. Jag tror nog att detta beror på "enhandsfattningen". Skärmen är ju värmekänslig och trycker jag då med tummen KAN typ en del av handen råkat komma mot skärmen så detta knas uppstått ;)
    Kanske ett långskott, men inte helt omöjligt...

    Sen med döda punkter du nämner. Har sett flera klipp på Youtube med Desire/Legender som har samma fel. Så det är nog ett hårdvarufel ändå.

    Sök på "screen problem htc" så hittar du nog det.
     
  14. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Crap också.
     
  15. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Måste bara nämna att WiFi-Surfpunkt är kalas :) Ibland slocknar min bredbandsanslutning, som idag. Så jag passade på att testa mobilt internet genom telefonen. Skitenkelt att ansluta och funkade kanon. Låg på ca 4.5 Mbit med Tele2 Kompis Surf.

    Har inget att klaga på efter uppdateringen, men jag märker att batteriet dräneras snabbare än förut. MEN så leker jag mer med telefonen nu, samt har Live Wallpaper som säkert vill ha sin beskärda del av energin :)
     
  16. bacardi

    bacardi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jobbigt detta! Min uppdatering verkar ändå okej till skillnad från din, så jag tänker nog inte pilla med att lägga in custom uppdateringar då den döda randen ändå kommer bestå :/ men tack ändå. det verkar bara återstå att återigen gå till Elgiganten och tjafsa lite, förmodligen få lämna in den två gånger till= många veckor :/ innan man får något likvärdigt fungerande och möjligen en liten kompensation som plåster på såren
     
  17. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Iofs är det inte en customuppdatering utan HTC's officiella,
    men är din tele OK är det ju dumt att försöka laga något som inte är trasigt :)

    Jag har garanti kvar till maj 2012 eller så, så jag avvaktar med att lämna in min.
    Men eftersom vi båda har döda punkter och du haft dina länge, kanske det bara är att kasta in handduken och erkänna att telen har ett fysiskt fel.
    jaja, vi får se ...
     
  18. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej det här har inte med frågan att göra men jag tänkte fråga du sa ju att det fanns app2sd som man laddar hem till datorn och för över i telefon hur får man det att fungera jag behöver hjälp snälla. Funkar det på din legend?? :):)
     
    Last edited: 13 dec 2010
  19. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Japp, det fungerade på min phön.
    Patchen heter App2SD-Patch-ENG.exe.
    Man lägger telen i usb-debug (meny-inställningar-program-utveckling-bocka i usbfelsökning).
    Starta HTC Sync och kolla så telen poppar upp i HTC Sync.
    Kör sedan patchen.

    Klart.

    Jag kunde föra över alla apps jag installerat iaf.
     
  20. lenaj

    lenaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är helt ny i den här världen..... Har i alla fall uppdaterad min legend nu och efter det så har ! (utropstecknet alltså) försvunnit från mitt tangentbord.... går att hitta om man går vidare in bland övriga tecken men förut fanns det bland "vanliga" bokstäver. Sjukt irriterande. Använder handcent men det ser likadant ut var jag än går in någongtans, om jag ska kommentera på facebook etc. Någon som vet varför och om det går att åtgärda??