myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Diskussion i 'Applikationer' startad av alioooop, 22 sept 2010.

  1. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    förlåt för att det inte kommit någon uppdatering på ett tag! mkt att göra på annat håll men har även jobbat på appen en del så nästa uppdatering kommer innehålla ganska mkt nytt :)

    har även skrivit om en hel del kod så är mkt icke synligt som är ändrat :)
     
  2. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    för dom som missat de så finns det en ny version på market :)
     
  3. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Och jag gillar den nya grafiken!:)
    Tack för en superapp!<3
     
  4. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    vad kul att höra :) var längesen jag uppdaterade så ville inte släppa något minimalt :) men jaa mkt är gjort bakom kulisserna o saker som AM/PM kommer nog inte å många i sverige märka men saker som skärmstyrkan o färgväljare osv har varit väldigt efterlängtat :)
     
  5. Sebbe

    Sebbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Watch: Samsung Gear S3 Classic
    Telefon 3:
    Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Tab S6
    Nu orkar jag inte gå igenom alla 11 sidor för att kolla om min requests finns med så jag chansar på att det är nya:

    När jag väljer ringsignal så har jag valt att ladda ner Rings Extended som är ett program där jag kan välja varifrån jag ska ta mp3'n som skall spelas, den funktionen skulle jag vilja ha häri också, Jag hittar inte min alarmsignal i systemet du använder nu. Jag vill kunna välja vart i telefonens mappträd den ligger.
     
  6. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    joo jag har detta uppskrivet men det är absolut inte så många som frågat efter detta eftersom dom flesta verkar få dom de vill ha, har därför inte implementerat detta än :) har dock använt androids egna api för att lista alarmljuden så det är skumt att du inte får upp den om du har dom i den mappen för gissar att du har de? kommer lägga till detta i framtiden :)
     
  7. Anders_H

    Anders_H Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag skulle vilja veta vilken volym larmet använder?
    Finns ju bara fade-in val, inget där man kan ställa maxvolym, något för framtida versioner kanske??
    Tack för möjligheten att ändra ljusstyrkan som jag har frågat om förut, nu blir nog den här appen kvar ett tag i min Desire.
    Ska hålla koll på batteritiden bara, blev lite orolig när jag läste inläggen om att den drog rätt mycket batteri...
     
  8. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    appen använder den globala alarmvolymen som du kan ändra med hjälp av volymknapparna i appen :)

    joo jag hittade ett sätt som funkade för alla android versioner o vad jag vet utan buggar :)

    angående batteritiden så är detta inget jag kan göra åt, det enda jag gör är att ställa in ett larm med hjälp av googles egna alarm api så borde inte ta mer batteri än någon annan alarmapp...
     
  9. Anders_H

    Anders_H Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar, då testar vi den här ett tag, har haft en konkurrerande app några månader men det är kul att testa något som är utvecklat av en svensk.
    ställbart ljus i bordsklockan var det som fick mig att gå tillbaka, använder den varje natt.
     
  10. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    lugnt, får ju ett mail varje gång någon skriver ;)
    hoppas du kommer gilla den iaf!! det jag anser är bra med min är att den sticker ut, den har ett helt annat designkoncept och den är väldigt funktionsrik :) på senaste tiden har uppdateringarna kommit med längre mellanrum men försöker jobba så mkt jag hinner på den!
     
  11. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Att kunna ställa volymen lokalt i appen utan att den påverkas av ändringar på andra ställen hade varit bra. Försov mig för att jag hade stängt av volymen i Motonav som också använder alarmvolymen :-(

    Oftast vill man ju alltid ha samma volym på alarmet jämt och när man hittat en som funkar skulle det vara bra om den aldrig ändrades utifrån.
     
  12. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    joo det är ju klart men jag har en gång i tiden haft en speciell volym för appen men dom allra första som testade den innan jag la upp den på market klagade på att den inte använde den globala... eftersom att det är en alarmapp som ska ersätta den vanliga så känns det även fel om den inte använder ungefär samma standard! så detta blir nog inte så hög prio och ifall jag implementerar det så kommer jag lägga till det som ett alternativ :) hoppas du förstår men har mkt annat som ska göras på appen som har stor efterfrågan :)
     
  13. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Självklart ska det vara som ett alternativ. Problemet är ju som sagt att andra appar också använder alarmvolymen. Tyvärr så är det nog svårare att få tex Motonavutvecklarna att ändra sig än det är att få dig att lägga till det som en option...

    Själv sänker jag volymen på Motonav så fort jag använder den och det ställer ju till det för alarmet som du kan förstå.

    Förstår inte riktigt varför någon inte skulle vilja ha möjligheten att justera volymen per applikation...

    Själklart pririterar du bäst själv.
    Jag är tacksam över att du gör jobbet :)
     
  14. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    joo det är klart :) men förstår dock inte varför motonav använder alarmvolymen? men självklart ska jag lyssna på dig o jag har skrivit upp det för att lägga till det sen i framtiden :)

    joo jag vill ju ha mina användare nöjda :)
     
  15. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu kan du supporta mig och ta bort reklamen! köp "Alioooop premium key" i market. Denna nyckel kommer även funka i framtiden när jag släpper fler apps! :)
     
  16. Twiggeh

    Twiggeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har ingen lust att bläddra igenom 455 posts för att se om någon nämnt detta innan, så jag kör på ändå :

    Jag tycker du borde separera snooze/"stäng av"-knapparna, ofta snoozar jag rätt mycket (älskar att somna om, nästan mer än att faktiskt sova), och jag har en tendens att vara rätt groggy när jag trycker på knappen.

    Och med din design skulle jag antagligen stänga av alarmet halvt som halvt i sömnen, vilket skulle vara katastrofalt (ja, rent hypotetiskt sett iallafall, är ju arbetslös just nu så för stunden spelar det ingen roll..). Jag tycker du borde ha snooze i botten av skärmen och "stäng av" längst upp. Så är det omöjligt att trycka på fel knapp av misstag.
     
  17. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    jag har funderat på detta o när jag testade appen på en x10 mini så insåg jag att det troligtvis kan bli väldigt svårt att hitta av den även fast man flyttar upp ena... men vad sägeru om detta som ett alternativ i inställningarna, att man har en knapp, enkeltrycker för att snooza och håller ner för att stänga? skulle detta vara dåligt eller troru det skulle funka? alla får gärna kommentera detta :)
     
  18. alexbergsland

    alexbergsland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    LineageOS 14
    Jag använder en annan app för att justera globala volymer beroende på tid på dynget, just nu är det AudioGuru.
    Detta innebär till exempel att jag kan ställa in att alarmet ska vara lite lägre på morgonen när det ändå är tyst och jag inte vill väcka hela familjen.
    (Notifieringsljud stängs av helt).
    På dagarna åker volymen upp för att jag ska höra att alarmet går igång även om jag t.ex. lyssnar på musik.
    Detta skulle ju inte funka om det var en egen volyminställning i alarm-appen.

    Men såklart, är det en funktion man kan välja om man vill använda eller inte så spelar det ju ingen roll :)
     
  19. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Önskemål

    Som tidigare varit uppe vill jag kunna justera alarmvolymen, som det är nu väcker telefonen hela huset inkl. bebisen. Visst kan jag justera huvudvolymen men det känns onödigt att behöva komma ihåg att justera volymen men det är något jag gör ofta dagligen så att behöva minnas att ändra tillbaka till en passande volym för Myclock verkar onödigt.

    Jag skulle vill också kunna ställa in på vilken volym "mjuk uppvakning" börjar, vilken volym den sluar på samt hur lång tid det ska gå däremellan.
     
  20. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    kommer lägga till ett alternativ för detta. angående mjuka uppvakningen så har du ju intoning? där kan du ju välja hur lång intoningen ska och den slutar på volymen du har satt på alarmljud :)