Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

  1. Mjolkchoklad

    Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vet inte var jag skulle ställa frågan så jag skriver här. Jag söker en app typ som bettercut men där man kan ta bort namnet under ikonen helt? Vet att jag sett det men kommer inte ihåg vad den hette.
     
  2. hetp0st

    hetp0st Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    LauncherPro?
    Folder organizer?
     
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Desktop visualizer

    Sent from my Milestone
     
  4. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    ADWLauncher
     
  5. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Då får väl lägga in t.ex.

    Må 11 jan 2011 8:00 - 9:00 Svenska. Återkommande varje vecka, slutar 5 jun 2011

    Och så vidare...
     
  6. Twiggeh

    Twiggeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej, jag behöver en RSSläsarwidget som tar Google reader och som bara består av text.
    jag vill inte ha någon bakgrundsbild, inga ikoner eller annat bloat, bara ren text (eller ja, så nära som man kan komma det iallafall..)

    Sen undrar jag om det finns något sätt att ändra olika widgets? För vissa vill jag inte leva utan (tex ip widget) men det går inte att ta bort bakgrunden på dom, så jag skulle vilja ändra sånt manuellt..
     
  7. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Så länge du inte ändrar storleken/proportionerna kan alla grafiska element i ett program eller widget ändras och bytas ut. Packa upp .apk-filen med 7Zip, leta reda på .png-filerna och plocka fram photoshop eller gimp eller annat grafiskt program.
    Filer som slutar på .9.png är dock speciella, och måste köras genom Androids SDK (kompileras) för att kunna användas efter redigering. Här får man Googla lite.
    När alla .png-er är utbytta, zippar du bara ihop hela rasket igen, byter ändelse till .apk och signerar.
    Det allra enklaste grafikutbytesfallet är att byta ikon för en app. Jag skrev en rätt utförlig guide för detta för något år sedan här. Med utgångspunkt från den borde det vara rätt lätt att se hur man byter ut andra grafiska element.
     
  8. Mjolkchoklad

    Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Funkade perfekt, tackar.
     
  9. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    APP MATE!!
    Helt underbart program som hjälper (iaf) mig att strukturera upp mina mappar på min homescreen. Jag får olika ikoner (istället för standard). Jag kan avinstallera program direkt genom genvägen till appen. Sen är det en funktion som gör att man istället för att skapar en genväg till den mapp man vill ha genvägen i så flyttar man runt den vilket gör att jag har bättre koll på vilka appar jag har genvägar till och vart...
    Hoppas någon förstår vad jag skriver då jag är i extas av programmet och ska snart gå hem ifrån jobbet ;)
     
  10. JohanL

    JohanL Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OpenSignal Maps

    OpenSignal Maps
    Eller Öppen Signal Kartor som det kan visas på market. Visar vilka telemaster som finns i närheten och jag tror att den visar vilken mast telen är kopplad till, lite osäker på det. Visar också signalstyrkan. Bara lite nördig kul app. :)
     
  11. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    AtomaRSS

    Jag har letat efter något liknande, det bästa jag hittat tycker jag är AtomaRSS som är en skrollande widget. Den är inte perfekt men utvecklas fortfarande.
     
  12. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nu har jag letat som en galning efter appen facebook sync, är den borta från Market, hade den förr, eller har den bytt namn?
     
  13. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Den är borta ja. SyncMyPix ska man använda numera:
     
  14. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok, tack, har hämtat hem det nu men jag fattar inte hur man syncar och får bilder från fb i adressboken på folk, mycket lättare innan :ehm:
     
  15. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag installerade inkpad pro
    Men jag får inga svenska tecken
    Någon som vet om det finns någon liknande app eller om det går att få till svenska tecken

    Tack på förhand

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  16. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Läste att det skulle vara snabbare än handcent men det tycker jag inte. Ca hälften av gångerna man startar appen är skärmen svart medan data skickas (3G-pilarna aktiveras) i några sek. När det är klart kommer appen fram. Bra nyfiken på vad det är som skickas. Men framför allt gör det appen alldeles för seg.


    Sent from my Milestone
     
  17. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Länkar till mina appar genom appbrain. bästa sättet att dela och ge tips tycker jag
     
  18. Esse

    Esse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Mate Pro
    Telefon 2:
    Samsung S6
    Telefon 3:
    Samsung S4 mini
  19. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag installerade inkpad pro
    Men jag får inga svenska tecken
    Någon som vet om det finns någon liknande app eller om det går att få till svenska tecken

    Ingen som vi hjälp till ?
    Snälla skulle bli evigt tacksam


    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  20. CwL

    CwL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Provade lite apps igår och har fyra rekommendationer.

    Första är för att välja vad som ska hända efter utgående och ingående samtal (var för sig) när samtalet avslutas. Man har tre val, att göra ingenting dvs man kommer till samtalslistan, gå till home samt gå till dialern. Man kan även sätta att telefonen ska vibrera efter ett samtal.
    Jag använder appet för att slippa komma till samtals listan efter ett samtal.

    On Call End


    Andra är en gratis toggle widget som funkar likt Switch pro och Extended controlls antar jag. Har massor av toggles plus annat som app genvägar, musik kontroller, info för t.ex batteri, mobilnät. Man har också många valmöjligheter när det gäller utseendet.
    Jag använder appet för att jag varit för snål för att köpa ett betal alternativ.

    Widgetsoid2.x


    Tredje är ett alternativ till googles eget kalender app. Alltså ett annat sätt att visa googles kalender på. Enligt app beskrivning mer som maps. Man får alltså upp en vy som innehåller hela kalendern med dags agendan skrivet för var dag. I denna vy så skrollar man runt och zoomar precis som i google maps.
    Jag använder appet för att jag tycker det är smidigare än original appet.

    Touch Calendar Beta


    Slutligen vill jag rekommendera en browser vid namn Miren. Jag satt och provade några browsers (xscope <6, xscope>6, Miren, Dolphin HD, Dolphin lite, Har inte provat opera på ett tag) igår efter att ha använt denna någon vecka. Jag brukade använda xscope men gillade aldrig riktigt nya guit från och med version 6 även fast det blivit lite bättre den senaste tiden. Så jag har kört sista version 5 väldigt länge men man vill ju inte vara kvar utan uppdateringar. Så jag letade efter ett alternativ och hitta Miren. Så om man gillade xscope innan 6:an men inte efter så rekommenderar jag att prova Miren.
    Jag använder appet framför allt för att adressfältet + tabs och statusbaren göms så fort man scrollar men att man får fram dessa i två steg var som helst på en sida genom att swipa i toppen av skärmen.

    Miren
     
    mates, Zawaq och Ekofasc gillar detta.