Hur många % har fått sin blade utbytt/lagad?

Diskussion i 'Blade' startad av littleflash, 14 dec 2010.

?

Har du fått din blade utbytt pga fabriksfel?

  1. Nej, funkar som en klocka!

    102 röst(er)
    81,6%
  2. Japp, 1 gång, skärmen.

    11 röst(er)
    8,8%
  3. Japp, 1 gång, annat fel.

    8 röst(er)
    6,4%
  4. Flera gånger..

    4 röst(er)
    3,2%
  1. littleflash

    littleflash Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är nyfiken på hur Stor andel som fått byta ut lr laga sin blade pga fel. Är själv inne på andra bytet.

    Första bytet så var det fel på mottagningen, fick ingen täckning.
    Nu när jag bytt den idag så funkar mottagningen men såklart börjar skärmen att krångla. Finns x antal trådar om det..

    Funderar nu allvarligt på att strunta i denna mobil. Men först en liten undersökning :).

    Skriv gärna vad ni hade för fel!

    /flash
     
    BennyBlack gillar detta.
  2. INCSlayer

    INCSlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21
    Platta:
    Microsoft Surface Go
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4 Classic
    då detta forumet handlar i princip om människor som har fel på sina mobiler kanske inte resultaten blir så jämna? :D
     
  3. The Door

    The Door Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    När skall vi svara?
    Efter 1 år? efter 1 dag? Efter första felet?

    Vad vill du få ut av undersökningen?

    /Erik
     
  4. valleman

    valleman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom majoriteten nyligen har fått sina telefoner vet vi häller inte vilka problem som folk får i framtiden. Därför kan statistiken komma att förändras :P
     
  5. littleflash

    littleflash Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Båda mina fabriksfel var ganska omedelbara. Men låt oss säga inom några dar så har vi gjort det lite tydligare.. :)

    Undersökningen är för mig och alla andra som funderar på kvalitén på zte blade. Förhoppningsvis visar undersökningen att jag haft en jäkla otur och att blade är av helt ok kvalité.
     
  6. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag har själv lite väl dålig mottagning iaf enligt staplarna på telefonen. Den kan visa att jag inte har någon mottagning men inget kryss & kan ringa ändå.
     
  7. mansa

    mansa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    DOA (dead on arrival) eller rättare sagt efter 3 timmar så slutade touchfunktionen.
    Utbytt till ny i Teliabutik. Ett tips till andra som ska få sin utbytt, ta med kartong och ALLA tillbehör så slipper ni åka 2 gånger!
     
  8. Lobban

    Lobban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min mobil fungerar hittills som en klocka. Har inte haft några som helst problem med den trots byte till Custom ROM (eller kanske pga detta???) :)
     
  9. The Door

    The Door Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    :)
    Jo antalet dagar spelar ju stor roll, min funkar klockrent än så länge, så jag väntar med att svara :) Har bara haft den 6 dagar eller så :)

    /Erik
     
  10. Alderian

    Alderian Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min skärm blev störd efter 1 veckas användning ca, glappade nåt så djävulskt.
     
  11. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Jag ska byta in min för micken är väldigt kass på den, väntar på den finns i lager i butikerna bara innan jag byter den.:ehm:
     
  12. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Japp, då har man varit inne hos Telia och klagat. Jag kommer få min lur utbytt pga skärmen. Dels läcker det in damm i nedre högra hörnet samt att det är något fel uppe i högra hörnet. Den är ett mörkare parti som bäst syns när skärmen är ljus/vit. Man ser tydligt att lcd-panelen är ojämn i hörnet. Det var inga problem och telefonen kommer att tas emot som DOA, dvs "dead on arrival". Detta sker om luren kommer tillbaka inom 7 dagar. En DOA bytes direkt i affären. Tyvärr hade inte Täby centrum några Blade på lager så jag ska byte på Telia Kungsgatan ikväll. Där skulle de ha 15 stycken på lager.

    Mansa; I Täby sa de att man inte behövde ta med kartongen så kunde man bara switcha telefonen. Tydligen verkar de vara lite olika kinkiga...
     
    Last edited: 16 dec 2010
  13. dalstorp

    dalstorp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter att ha öppnat bakstycket några gånger så fäster det inte längre riktigt i nedre högra hörnet, vilket gör att varje gång jag trycker på retur så knarrar det :(.

    verkar som om sättet att fästa bakstycket vid telefonen är mycket känsligt och blir lätt glapp!
     
  14. Failemon

    Failemon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hoho samma här :) Jag har suttit och tittat en del på hur baksidan sitter för att försöka lösa det och testat med små pappersbitar eller tejp för att kanske hålla ihop det, även testat att "försiktigt" böja baksidan så den ska sitta bättre. Men icke.
    Nu knarrar det ju inte så att det stör (längre) men lite trist är det, har märkt att om man är ute ett tag och telefonen blir kall så försvinner det, och ibland är knirret borta sen är det tillbaka... Jag tror helt enkelt att luckan är lite lite lite fel och eftersom det är så tight på låsningen så är det väldigt noga med att den passar 110%. Men på det stora hela skitnöjd med telefonen :D

    Man kan ju limma igen bakluckan... :teeth:
     
  15. littleflash

    littleflash Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så, verkar vara en hel del som har problem. Vet inte hur stor felfrekvens det brukar vara på andra märken men tycker nog ~10-15% bytta/lagade är för mycket.Om jag förstått det rätt så får man ingen ny mobil efter 10 dagar utan då skickas den på lagning istället.

    Frågan är hur zte åtgärdar skärmglappet när man skickar den på lagning?
     
  16. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    min har inte strulat det minsta, vad får dig att tro att det är en så hög felprocent?
     
  17. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Tänk på att man inte kan bedöma felfrekvensen på en telefon genom en forumomröstning. Det kommer alltid ge en mycket högre felfrekvens än den verkliga eftersom det är just dom som har problem som hittar den här typen av trådar och röstar.

    Det är trots allt bara 9 personer som har angett att de skickat in sin Blade.
     
    Letterbox115 gillar detta.
  18. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Läs igenom vad trådarna i Blade forumet heter en gång så förstår du nog.

    Tycker det verkar som väldigt många har problem.
     
  19. INCSlayer

    INCSlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21
    Platta:
    Microsoft Surface Go
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4 Classic
    min blade fungerar finfint. Men som jag sade i min förra post så kommer resultaten att skeva mot folk med fel då det är just folk ned fel som letar upp sådana här forum.
     
  20. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, men det är väl sällan du får höra på nyheterna om alla ställen i världen som INTE blivit bombade heller? Av logiska skäl såklart, det är helt enkelt inte lika intressant att höra om saker som fungerar som de borde, det är inte särskilt relevant varken för läsaren eller skribenten.