Skaffa en wildfire eller inte?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Androiden, 14 dec 2010.

?

Ska jag köpa en HTC Wildfire?

  1. Ja

    22 röst(er)
    52,4%
  2. Nej

    20 röst(er)
    47,6%
  1. Androiden

    Androiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag funderar på att köpa en HTC Wildfire. Är det något som rekommenderas eller finns det någon nyare som är lika bra/bättre till samma pris?
     
  2. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du har ju Optimus One och ZTE blade som är grymt mycket bättre!.. tex Blade har samma processor och GPU som Legend... fast blade har högre upplösning på sin skärm

    så om jag skulle köpa mobil idag skulle det lätt bli ZTE Blade.. pga att den är lika bra som mobiler i 3400 kr's klassen fast kostar ca 1600 kr..
     
  3. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Håller med föregående talare. Det finns mycket bättre mobiler för det priset och Wildfiren har ingen gpu så därför blir i princip alla 3d spel ospelbara (om man får dem till och funka så hackar det som fan).
     
    Last edited: 14 dec 2010
  4. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    läste precis om blade att det brusar för en hel del med den.
    verkar det vara dålig ljudkrets?
     
  5. Morganl79

    Morganl79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med övriga talare att du kan få bättre mobiler för samma pris (eller kanske lite billigare). Men jag är nöjd över min WF, den klarar det som jag behöver den till. :)
     
  6. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HTC Wildfire kanske inte är bäst på saker när det kommer till skärmupplösning (inte bra alls) eller spel, men en telefon med högre kvalitetskänsla i den prisklassen får man fan leta efter; alla andra är hur plastiga som helst! Dessutom har WF en bättre kamera med blixt, om man t.ex. jämför med ZTE Blade.
    Digitizern är otroligt känslig, klår både Desire och Nexus One på den punkten. FroYo får den snart.

    Nu kanske ni tror att jag bara framhäver bra saker hos Wildfire, men det var just tack vare allt detta som jag har den telefonen i dag. Jag är en person som inte gillar att spela heavy spel från Gameloft; Tetris och Phit Droid är skojigare. ^^

    Det beror helt enkelt vad man prioriterar. ;)
     
  7. Infinitum

    Infinitum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vem spelar spel på sin mobil nuförtiden? Är man 18+ så känns det lite barnsligt. Ett simpelt spel för att fördröja tiden på bussen är okej, men inte sitter man och geekar Angry Birds i flera timmar?

    För det andra så är Root + Överklockning en självklarhet. Alltså hamnar din Wildfire någonstans mellan HTC Legend och HTC Desire vilket är jävligt bra för priset du betalar.

    Nu får vi dock inte glömma att vi får det vi betalar för. Visst är skärmupplösningen inte den bästa men det finns tricks för att förbättra upplevelsen lite iallafall. Men lika skarp som HTC Desiren är den iaf inte.
     
  8. Emil.H

    Emil.H Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har en Wildfire och är väldigt nöjd, de är ju sant att det finns de mobiler bed bättre prestanda till ett billigare pris, men då är kvaliten kanske inte så bra...
    Wildfiren är väldigt stöt tålig och vatten tålig och den är väldigt användar-vänlig.
    Men skärmen gillar ja inte, ja skulle vilja ha en med både bättre upplösning och större skärm, men men...