Archos tablets (Gen8)

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Konstigt, 5 sept 2010.

  1. vaquin

    vaquin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade precis med en butikschef, Jag ska in till den butiken imorgon så ska han ta en titt på den. Han sa om det inte fanns några problem på produkten i sig och att allting fungerade som det ska, så ska det inte vara några problem att jag får pengarna tillbaka.

    Detta var endast möjligt då jag köpte varan i fredags och att jag såpass tidigt vill lämna tillbaka varan.

    Hoppas att allting går som det ska, om inte så lägger jag ut den på blocket till försäljning, köpte den för 3899kr på teknikmagasinet.

    Om någon är intresserad kan de väl skicka ett PM eller ringa mig på 076 893 59 34.

    Har endast använt den i 3 timmar max, allting som medföljer är ner packat i kartongen i sitt ordinarie utseende.
     
  2. kottfars

    kottfars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har nån märkt att deras stöd på basidan blivit slött, dvs inte håller upp tableten längre utan ramlar så den är i lägsta läget när man ställer upp? blir de slöare reklamarar jag den antagligen:/
     
  3. Papaz

    Papaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vilka versioner ska jag använda.. verkar som att något inte fungerar!??

    Laddade ner:
    Z4root 1.3.0
    Setcpu 2.04

    Jag kör med Android 2.2.1

    Installerade och startade Z4root.. först testade jag tempo.. och körde där efter setcpu, i setcpu finns olika flikar och skapade profil med max 1000/min 300..!

    Märkte ingen skillnad, men i första fliken i setcpu stod den på 1000/300!?

    Sen testade jag med "permanent root" och den sa till att jag skulle pocka för USB-utbildning...(!?) gjorde det och startade z4root - med permanent och då blev det först helt vitt i skärmen och där efter startade Archos 101 om sig.. Var det allt eller, fick även programmet "superuser"!?? - Gjorde jag rätt??


    Nu till Problemet med "setcpu", när jag går in setcpu.. då får jag upp en ruta med texten "SetCPU could not obtain root acces. Did you allow SetCPU thtough Superuser Permissions? If you checked Superuser Permissions and SetCPU still connot get root, there may be a permissions issu with your ROM. Operating in read-only mode."

    sen skapar jag profile och när jag trycker på fliken "advanced" då stängs/kraschar SetCPU programmet!!

    Behöver hjälp.. är ny med det här med Android!!
     
  4. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Följ det fjärde inlägget på nedanstående sida. Det verkar som att du gjorde rätt första gången men ställde in fel.

    Jag fick lite knas med USB-debugging så jag var tvungen att slå på och av det och starta om luren, sen funkade z4root och setcpu utan problem.

    Lycka till!

    Länken: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&t=42319&start=20
     
    Papaz gillar detta.
  5. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Du behöver öppna Superuser appen och se till att SetCPU har root access.
     
    Papaz gillar detta.
  6. Papaz

    Papaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack ef98dpa & D-Droid..

    Läste i länken att det är bara Tempolära rooten som fungerar..!

    Testade det igen och körde setcpu med 1000/300... men jag märker ingen skillnad att det har blivit snabbare.. för att Svtplay och YouTube Laggar fortfarande.. och även webbsidorna hackar/laggar när man blädrar och får vänta att den läser klart!

    Använder dessa browser:
    Dolphin HD
    Xscope 6 (free)
    och den inbyggda i Android!

    Youtube Appen fungerar inte alls (aldrig gjort!), den blir bara svart och stängs av!

    Sen tycker jag att det går nästan aldrig spola eller använda "knapparna" på någon av videoklippen.. hur får man till det så normalt som möjligt, vill ju spola eller ändra volym/inställningar!?
     
  7. droopy

    droopy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag provade Tabn och jag måste bara säga att jag är grymt besviken,
    samt när man uppgraderade från 2.1 till 2.2.1 så sluta ac3 att fungera och måste gå in
    på deras sida för att köpa ett plugg in. sedan kan jag säga att flash inte fungerar out of the box, vilket det står på kartongen. det kan vara så att jag är helt kass, men
    för mycket tjafst för 3500kr. tror folk betalar 2k till för att få en ipad. det är skit synd, såg verkligen ifram imot en archos.
     
  8. the machine

    the machine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  9. Simonarvestrand

    Simonarvestrand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Xpansys va riktigt tråkiga. bokade där och fick mailet häromdagen att det va dags och att jag kunde betala in. va bra tyckte jag sen blev d status inväntas till lager så jag ringde och frågade jo den kommer in i februari. blev avbokning och pengar tillbaka
     
  10. jmk

    jmk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De gör så hela tiden. Jag försökte beställa en Eeepc när de först släpptes. De flyttade fram leveransdatumet varje gång. Samma sak med nån telefon jag försökte köpa. De har sitt lager ute i Europa och prioriterar andra länder när de skickar ut varorna. England/Tyskland/Frankrike får sina grejor fort, resten är lågprioriterade även om vi beställt tidigare. De gillar dock att ta våra pengar. Mitt råd är "Köp aldrig från de skurkarna!"
     
  11. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gjorde stor skillnad, all typ utav wifi problem försvann och den vart mycket rappar och man behöver inte köra z4root och setcpu nå mera :)

    Samt så köpte jag AC3/codec pluginen och 720p .mkv filmer fungerar kanon fint.

    Så nu är det enda jag stör mig på är skärmen, men man får det man betalar för :)
     
  12. erlend

    erlend Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  13. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    sambon köpte en 70 idag.

    uppdaterade, och den verkar väl fungera fint än så länge.

    Smått trög i vissa lägen, men hon kommer från x10 mini så knappast någon hon reagerar på, bara jag. Ska prova andra launchers, och webbläsare.

    Rätt säker på att hon blir nöjd.

    har provat hdmi till projjen, fungerade bra.
    Lagt in market, utmärkt.
    Provat lite spel, bra resultat än så länge
     
  14. Simonarvestrand

    Simonarvestrand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min 101a fungerade klockrent ända tills en dag i förra veckan när jag plockade fram den
    då va skärmen stendöd blinkade lite på den lilla gröna lampan på sidan och den slocknade helt om man gjorde "powerbuttonreset" knallade in med den till åf så nu sitter jag utan och bara väntar.
     
  15. snipsnipe

    snipsnipe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som har kunnat installera Svt play på sin 101'a? Får inte fram den i market när jag söker.
     
  16. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    verkar vara en protected app. hittar på SGS, men inte A 70
     
  17. snipsnipe

    snipsnipe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok, det finns ingen som har en apk o lägga upp?
     
  18. e1520

    e1520 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3T
    Hur gick det med din 101? Fick åf ordning på det hela?


    //e1520
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    i morse när vi startade archos 70 så hade angry birds, AG Seasons och Aldigo ebook flyttats till interna minneskortet utan att säga till först.

    Är det något som händer per automatik?
     
  20. Simonarvestrand

    Simonarvestrand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nope den är inlämnad skulle ta 3-4 veckor frågan är hur lång tid det kommer ta i verkligheten :(