Behövs task killer??

Diskussion i 'Desire HD' startad av rooney10, 15 dec 2010.

  1. rooney10

    rooney10 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar om man måste ha en task killer till htc desire hd? Vilken behöver man då? Är det program som körs i bakgrunden på dhd? Några bra tips på att få längre batteritid?? Hoppas på svar på dessa frågor
     
  2. Mr.Mo

    Mr.Mo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag körde med det i början men sen läste jag att det inte är speciellt bra att använda task killers. Så jag har avinstallerat det och låter telefonen sköta det och det fungerar bra, den stänger ner program som inte används på ett tag automatisk.

    Märker ingen skillnad på batteritid efter jag avinstallerat det.
     
  3. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    tog också bort det, känns befriande! drygt och in på taskkiller hela tiden och döda grejer... :P mobilen gör det själv ändå
     
  4. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Man påstår att det är negativt att andvända en task killer,den bara drar ström i onödan.
    Android är så utformad att den bara låter program gå i bakgrunden om det finns ledig procesorkraft och inte stör .
    Anledningen att programmen går i bakgrunden är att dom behöver göra något.
    Allt är dock prioriterat så om du behöver kraft för något du gör på skärmen stängs programmen i bakgrunden.
    Detta gör att det inte finns någon andledning till att andvända en task killer då det alltid finns andledning till att programmet går i bakgrunden och det inte inverkar på din tillgång till processorn

    OBS OBS ,Jag är amatör noob och bara refererar till artiklar jag läst om detta,tyvärr har jag inte länk
     
  5. Robert T

    Robert T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nyhetsappen tog 35% av batteriet och dödade min telefon en gång, det ska alltså vara så?
     
  6. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Det är ju en dålig skriven app. Du kan inte beskylla Android för det.
     
  7. Robert T

    Robert T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men den följer ju med telefonen, alltså ska det funka.
     
  8. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag skulle säga nej, Task killer behövs ej, du kan gå in i hantera program och köra forcerat stop. eller så litar du bara på att android os sköter jobbet åt dig.


    Vad är det som säger att allt som följer med telefonen funkar perfekt, sen får du se skillnaden på om nått funkar eller om det drar mycket batteri. gör den sitt jobb? om svaret är Ja, då är allt fint då funkar programet. sen att det kan vara dåligt skrivet och drar sjukt med batteri är en helt annan sak, det kan ha med hur ofta den syncar och hur ofta du använder den att göra.
     
    Last edited: 19 dec 2010
  9. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Kolla hur ofta nyhetsappan uppdaterar, det blir en stor skillnad i batteri beroende på hur ofta du låter appar uppdatera.
     
  10. lazure

    lazure Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Använde endast task killer manuellt förut, men så fort jag glömde stänga av något spel etc. så sög det slut på batteriet väldigt fort. Har därför Advanced Task Killer på automatiskt (aggressive mode) nu och hela telefonen mår mycket bättre. Batteriet räcker betydligt längre är min upplevelse.