Tele 2 förbrukat datavolym!?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Galaxy, 18 dec 2010.

?

Har du som Tele2-kund råkat ut för att din datakvot tagit slut orimligt snabbt?

  1. Ja

    86 röst(er)
    73,5%
  2. Nej

    31 röst(er)
    26,5%
  1. papa83

    papa83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    desire: Gå in på "Mitt Tele2" .. som du ser på min uträkning ovanför så var det helt orimligt att jag skulle ha förbrukat den datan dom hävdade. Men jag behövde inte ens påvisa någon data, jag bara sa att "så är det inte" och utan protest gick dom med på det.
     
  2. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har inte heller använt watchdog, men fick kompensation ändå. Jag har ju knappast förbrukat 1.7Gb på typ 3 dagar...
    Va inga problem när jag förklarade läget. Och det blir ju lättare att argumentera emot om fler ringer. Då är felet ganska påtagligt hos Tele2, vilket dom nu borde va ganska så medvetna om.
     
  3. rbert

    rbert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom lovade att nolla min förbrukning och så skulle jag starta om telefonen om en halvtimme. Dock så fick jag ingen kompensation.

    Jag tycker de borde säga att jag ska gå tillbaka till Mobilsurf Medium då jag uppgraderade till Large i Fredags pga. deras kassa dataräknare.

    Vem kontaktar Sverker Olofsson?
     
  4. kallekall

    kallekall Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De lär knappast rekommendera dig att gå ner till en prenumeration som de tjänar mindre på... Men jag tycker att de borde gå med på att sänka den igen utan kostnad.

    Tror inte någon av oss kan räkna med kompensation, förutom att vi slipper betala. Inte en sån grej det känns som att någon skulle kompensera för.
     
  5. T23

    T23 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick också sms i morse om att jag använt 90% av min 1GB. Reagerade direkt med att det måste vara något fel, för normalt sett använder jag kanske 250MB per månad, och min 3G Watchdog påstod att jag förbrukat ca 150MB sen månadsskiftet.

    Efter en mindre evighet i telefonkö kom jag till slut fram till Tele2s kundtjänst och påpekade att det inte kunde stämma att jag förbrukat 90% när min mobil påstår att jag förbrukat 150MB.

    Tjejen på kundtjänst sa bara nåt i stil med "det låter ju konstigt, men det enda de kan göra är att ge mig 5 extra GB till månadsskiftet så får vi se om problemet uppstår nästa månad igen". Inget om att det var ett känt problem, men inte heller något tjafs om att det inte var deras fel.

    Kan ju lugnt säga att om detta upprepas byter jag leverantör...
     
  6. Vanne

    Vanne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Fick två sms imorse om detta. Skönt att veta att man inte är ensam. Men sjukt irriterande. Måste ringa supporten och fixa detta, men antar att det är världens längsta kö pga detta :/
     
    Last edited: 19 dec 2010
  7. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Satt i kö i kanske 10min och fick det fixat utan några problem, flickvännen fick sitt fixat samtidigt också.
     
  8. BorkBork

    BorkBork Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick ingen hjälp vid första samtalet till kundtjänsten, men vid andra försöket gick de med på att lägga på 5GB utan kostnad.

    Enligt deras uppgifter skulle jag nu ha förbrukat 2,6Gb data. När jag pratade med dom i fredags var förbrukningen på 1,1Gb data. Så jag antar att jag, enligt deras system är uppe i 5Gb under måndag kväll, tisdag förmiddag.
     
  9. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sedan min kontakt med kundtjänst i morse, där dom för övrigt nollade min kvot, har jag trots AVSTÄNGD mobildata ändå lyckats förbruka snart 1Gb när jag kollar på "Mina sidor". Har ENDAST kört med WiFi.
    Hur f*n har nu det gått till? Fantastiskt.. Innan kvällen är slut har jag säkert förbrukat dom 6Gb dom kompenserade mig med.. grrrrrr!

    Det måste ju betyda att något hängs sig på tele2 så datatrafiken bara rullar på utan att man använder det.
     
    Last edited: 19 dec 2010
  10. LRI

    LRI Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick precis också det där SMSet
    dags att tipsa aftonbladet?
     
  11. LRI

    LRI Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    tjejen på kundservice var iaf hjälpsam och jag fick 5gb extra, vette fan om själva problemet i deras system är löst än dock
     
  12. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det blev nog lite fel där.

    64kbit är 8kB => 1kB = 1/8 sek => 1GB på ca 36h
     
  13. Orici

    Orici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    Jag fick SMS också nu
     
  14. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Pratat med Tele2 för en 45 min sen. Jag fick kompensation som skulle börja gälla i morgon, dvs. 5 GB extra surf. Men nu har de istället stängt av mitt internet helt å hållet så jag kan inte surfa alls. o_O Om problemet kvarstår i morgon vid den här tidpunkten kommer jag inte bli lika snäll i telefonen som jag var idag...
     
  15. Nth

    Nth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick 2 st sms i morse och då har telefonen legat uppkopplad mot wifi och mobildata helt avstängt sen igår. Har inte använt telefonen mer än andra månader. Sitter alltid på wifi hemma då 3G-täckningen är sisådär hos mig.

    Får ta och ringa imorgon och höra med dem. Många här verkar ju fått sitt problem löst ändå.

    Ser ingen mening med att skälla på dem, kundservice förmedlar bara vad som står i systemen.

    Tips till er som skriker och skäller, ni får ofta sämre hjälp iom att man inte direkt blir så taggad på att hjälpa en otrevlig kund. ;)

    Man kommer långt på att vara trevlig :)
     
  16. nja

    nja Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är du så naiv så att du tror att bara för att du inte råkat ut för några problem så har ingen annan heller det?
     
  17. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Håller helt med. Jag fick SMS idag om att 90% var förbrukat. Enligt Netcounter och 3G watchdog så ligger den faktiska förbrukningen strax under 300MB. Jag ska ringa supporten imorgon och tänker självfallet kräva prisavdrag eftersom att Tele2 inte levererat det jag har betalat för. Erbjudanden som 5GB för 99kr/mån eller strypt surf månaden ut utan kompensation är inget alternativ.
     
  18. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är fantastiskt dåligt. De borde, när de vet att deras system räknar fel, ha tagit bort taket och gett fri surf månaden ut eller tills problemet är löst. Detta får bara till följd att fler SMS om förbrukad data kommer skickas ut.
     
  19. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Så, då har jag också varit i kontakt med Tele2. De la på 1GB till och det ska väl räcka månaden ut hoppas jag. Börjar gälla om nån timme. Enligt dem hade jag förbrukat 900MB, verkligheten säger 300MB men det verkar ändå som att den skenande datamängden har avstannat lite. Skönt att de erkänner att det är ett generellt problem som de har och att de arbetar på att åtgärda det. Men jag håller fast vid att de borde ha tagit bort taket helt och hållet tills problemet är löst, detta för att man ska slippa att ringa dem igen om deras dataräknare börjar skena igen. Blir intressant att se om de löser det här snabbt. Får vara glad att hastigheten inte hann strypas i alla fall.
     
  20. kongo

    kongo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan ni se på mina sidor hur mycket ni använt? Står datavolym 0,0 mb för mig

    Sent from my Liquid using Tapatalk