Tele 2 förbrukat datavolym!?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Galaxy, 18 dec 2010.

?

Har du som Tele2-kund råkat ut för att din datakvot tagit slut orimligt snabbt?

  1. Ja

    86 röst(er)
    73,5%
  2. Nej

    31 röst(er)
    26,5%
  1. Vanne

    Vanne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Nu har jag precis varit i kontakt med Tele2. Dom erkänner att dom har problem som dom arbetar på. Dom la till 5gb och sa att det borde räcka till nästa månad då detta problem ska vara fixat.
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samma problem för mig. Pratade med supporten för några dagar sedan, ska nog kontakta dem en runda till för kompensation också, har kommit på nu att jag faktiskt hade NetCounter installerat, och det visade tydligt att jag inte kommit upp i 1GB än. :)
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Nu har jag också pratat med Kundtjänst. De var väldigt tillmötesgående och la direkt till 5GB extra datavolym. Får se hur länge det dröjer innan hastigheten återkommer.

    Jag frågade även vilka som var drabbade och det verkar som det bara är de med Medium-paketet.
     
  4. drauks

    drauks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Nvidia Shield Pro Android TV
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Det stämmer dock inte, jag har samma problem fast med Large-paket.
     
  5. benke_85

    benke_85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2 svar

    Har även jag och sambon fått sms och nu kontaktade jag kundtjänst förstå på chat (är förkyld och jag knappt prata) och sen på telefon såhär så chatten ut!

    "Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med **************. Vad kan jag hjälpa till med?
    12:56 Hej! jag och min sambo har fått sms om att vi har förbrukat 90% av våran data trafik och jag är helt säker på att vi inte gjort det
    12:57 Vad heter du och vad har du för personnummer?
    12:57 jag heter **********************
    12:58 enligt min 3g räknare har jag förbrukat 202,19 mb sen den 1/12
    12:59 Ja du har surfat för över 1gb men det kommer ej kosta något extra utan vi sänker bara hastigheten
    13:00 men jag har ju inte gjort det har knappt använt mobilen senaste tiden! och jag är absolut inte ensam om detta problem som jag läst på andriod forum
    13:01 Detta är trafik du har använt ja.
    13:03 så du menar att 48 personer med olika 3g datamängd räknare som fått detta sms har fel i sina telefoner? Flera av dessa som tagit kontakt med er på telefon har fått höra av er att ni har haft fel på era data räkneverk
    13:04 inte så kul att betala ett tillägg på mitt abb när jag inte ens kan änvända det
    13:05 läs detta forum så kanske ni tar tag i erat problem https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=28966&page=4
    13:05 inte för att vara otrevlig mot dej med detta känns inte så kul
    13:06 Vi är medvetna om att det har varit fel, men trafiken du använt stämmer och du får ej betala något extra utan vi sänker bara hastigheten
    13:07 jag vet att jag inte får betala extra MEN min 3g app säger 202 mb och jag använder enbart 3g för facebook och mail så det är helt omöjligt att jag förbrukat mina 1 gb redan
    13:09 I surfpaketet ingår 3g, 2g och gprs surf. Och detta är det du har förbrukat i upp och nedladdning sedan 1/12
    13:11 så du menar alltså att appen i min och massor med andras telefoner som fungerat perfekt innan nu helt plötsligt slutat fungerar för alla?
    13:12 Det vet jag inte jag kan bara säga det jag ser och det är att du har surfat detta sedan 1/12
    13:13 men det är omöjligt jag kan datorer och vet hur mkt trafik en sak drar och sådana applikationer har jag inte använt
    13:14 Motsätter du dig detta så kan du ringa 0772-252525 så kan vi göra en spårning på det om du vill
    13:14 Jag är hemma sjuk och kan inte prata därför valde jag chat annars hade jag ingen möjlighet att kontakta er
    13:16 Jag kan inte göra mer än att säga att detta är korrekt.
    13:17 Omöljig att detta är korrekt för mellan dom 2 sms jag fick så var min telefon avstängd och det är svårt för en telefon att dra trafik när den är avstängd
    13:20 Jag har sagt vad du måste göra om du mottsätter dig detta."

    Sen ringde jag supporten hes som fan och det tog inte mer är 3 minuter så hade jag och sambon 5 gb extra denna månad! Beror visst helt på vem man pratar med!
     
  6. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Fick samma sms, ringde och det var inga problem alls.
    Han erkända på en gång att dom hade haft problem och ökade till 5 Gb. Dock så klämde han in att det här kostar igentligen 99 kr, men det bjuder vi på.... Vilken hygglo kille...;)
     
  7. Orici

    Orici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    Fan tele2's kundservice är otrolig...

    Dom 2 första personerna envisades med att jag hade förbrukat 0,9GB och det var inget som helst fel ifrån deras sida.. Sen den tredje personen bad mej att dröja lite sen gav dom med 5GB till årets slut :)
     
  8. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ni som fått era 5 GB, funkar eran Internet nu? För min funkar fortfarande inte. o_O
     
  9. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    mitt funkar helt perfekt :)
     
  10. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Antar att jag får ta ett snack med dem ändå... :neutral:
     
  11. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    pratade med dom och dom skulle sätta på 5gb resten av månaden inom 4 timmar. Sen nu när jag kollar efter en stund så har jag ingen mottagning längre. Jag var för irriterande för dom :(
     
  12. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Fick 2 meddelanden igår.
    Skaffade just ett konto för deras nya "mitt tele2" och där har jag ingen datatraffik alls, så jag antar att de nollat det..
     
  13. H0gberg

    H0gberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    " 16:00 Ja pratade precis med en kollega som gav mig infon att allt skall rättas vid en körning i natt"

    Fick f.ö. 5GB i kompensation jag med.
     
  14. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det dröjde en stund innan det var full fart. Jag kollade inte klockan men max 1h dröjde det.
     
  15. Candroid

    Candroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Pratade med tele2 på deras support chat vid 12.00-tiden.

    För mig var de väldigt tillmötesgående iaf och de la till 5gb snabbt.

    Ser dock att alla inte haft samma tur som jag.
     
  16. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Fick också 5Gb, sa bara att deras dataräknare måste ha gjort fel och fick som svar att det var ett känt fel. Skulle ta upp till 3h innan jag får snabbt internet igen. :)
     
  17. znapie

    znapie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så, ett samtal och de fixade 5gb extra

    Dessutom 5gb till mitt trådlösa bredband
     
  18. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nu funkar allt som det ska :)
     
  19. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Problem av Tele2, hände min bror också för 3-4 dagar sedan. Kontakta Tele2! :)
     
  20. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hade också drabbats av Tele2:s strul, har mediumsurf.

    Hur som helst, igår var hastigheten strypt, idag är den normal. Stapeln med förbrukad datavolym på mina sidor hos Tele2 är tom dessutom.

    Problemet löst tycks det. :)