Byta ljudprofil vid inkoppling av headset

Diskussion i 'Desire HD' startad av Malice, 21 dec 2010.

  1. Malice

    Malice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som sagt, min gamla telefon hade möjlighet att automatiskt byta ljudprofil (från normal till ljudlös) så fort mitt bluetooth-headset kopplades in. Tyvärr så verkar inte denna funktionen finnas nu när jag skaffat en Desire HD eller är det ngn här som vet hur jag ska gå tillväga för att få detta att fungera?
     
  2. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Nu kanske det är jag som missuppfattar din fråga men hur menar du ljudlös? När jag kopplar in telefonen med ett blåtandheadset så flyttas allt ut- och ingående ljud till headsetet varpå telefonen alltså blir "ljudlös". Om det ringer så ljuder det i mina hörlurar och telefonen vibrerar precis som vanligt. Eller vill du inte höra att det ringer i headsetet?

    /fogy
     
  3. Malice

    Malice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var kanske lite otydlig, jag vill att telefonens ringsignal ska vara tyst när headsetet är inkopplat. Som det är nu så ringer det både i telefon och headset, måste själv byta till ljudlös i telefonen för att det ska bli som jag vill. Gamla telefonen bytte automatiskt till ljudlös profil så fort den kände av att headsetet var inkopplat.
     
  4. choudhry

    choudhry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det finns något inbyggt men det ska funka om du använder tasker och sätter upp en profil som går igång när du kopplar in bluetooth headsetet.
     
  5. Malice

    Malice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tackar, får testa Tasker och se om det löser problemet!

    EDIT: Yes, det fungerade alldeles utmärkt. Jag tackar och bockar!
     
    Last edited: 21 dec 2010
  6. hock

    hock Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har ett annat typ av problem, när jag kopplar in mitt bluetooth headset så har jag ljud både i telefonen och i headset. Sätter jag telefonen på ljulös så kommer det heller inget telefonljud i hörlurarna.. kör med ett mw600.

    Tips på lösning? Jag skulle vilja att allt ljud på telefonen gick rakt in i öronen och att högtalarna på telefonen inte låter.
     
  7. putte86

    putte86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hoppar in i tråden med en halvt relaterad fråga.

    När jag sitter i bilen så är telefonen inkopplad med ström, sladd till bilstereon och blåtand. När det ringer vill telefonen använda 3.5mm uttaget som standard, vilket gör att jag manuellt måste ändra pratljudet till blåtand istället.
    Finns det något sätt att göra så att blåtand går in automatiskt när det är inkopplat?