Wopad 7" kapacitiv för runt USD 200!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av DrPontus, 14 dec 2010.

  1. Nonameswayne

    Nonameswayne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Testa även om du får lite spel att fungera.
    Även Neocore kunde vara kul att se.

    Jag skrev en kommentar(youtube) på en som hade Wopad och han sa att Angry birds fungerande men jag tvivlar.
     
  2. DrPontus

    DrPontus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fantastiskt snabbt levererat! Merimobiles (eller kanske egentligen DHL) måste ha kört rallybil från Kina! ;) Hoppas du nu får dem imorgon och att allt funkar som det ska. Jag chattade med merimobiles idag och de hade ännu inte skickat min - trots att jag beställde dagen efter dig! Nåja, de kommer när de kommer. Förhoppningsvis har du redan lagt ut lite info och bilder/film. Ska bli spännande att läsa...
     
  3. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Tråkigt att dom inte skickat dina ännu DrPontus, mina 2st kom idag iaf :) Kvalitén på dom känns redigt nice, och dom är redigt snygga med, känns faktiskt som om skalet är i nått metall liknande material med en matt finish som inte repas lätt.

    Till varje platta medföljde 2st USB kablar, Hdmi-kabel, hörlurar, Ac-Adapter med Svensk plugg, Manual & Usb Tangentbord.

    Har inte startat dom ännu, då det är Julklappar till mig och brorsan :)
    Men har iaf packat upp så dom får tina lite även tagit bilder, mer info och troligtvis en film kommer på Julafton :)

    Tummen upp för merimobiles.com för redigt snabb leverans (3 dagar från Hk till Swe) och även perfekt förpackat !!

    Hade inte min vanliga Digitalkamera hemma, så det blev att ta bilder med ZTE Bladen, därför blev bilderna ganska så kassa :(

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 22 dec 2010
  4. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Trevligt. Du slapp moms och till antar jag?
     
  5. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Fick betala avgift till DHL på 396:-
    Står så här på kvittot jag fick.

    "The Shipment has been sent to you as a TC shipment. This means that you , as the receiver, will pay the cost of transportation to DHL. If you have an Import Express agreement with DHL, this shipment will be billed accordingly."

    Import VAT: 396.00 SEK
     
  6. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det måste ju vara momsen de dragit då, om du nu inte tvingats betala frakten dubbelt?
     
  7. Nonameswayne

    Nonameswayne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Åh vad fan blir sugen!
    Kan du inte provstarta brosans då? Så slipper du "förstöra" din egen julklapp?
    Jag vill veta om något spel överhuvudtaget fungerar flytande. :)
     
  8. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Mmm är/blev med sugen, men samtidigt stör det mig att spel inte verkar fungera något vidare på den där plattformen + det faktum att skärmen inte sitter mitt i enheten utan i "över vänstra hörnet"... Brukar inte vara så velig, men avbeställde faktiskt min Woopad idag, trots att den var på väg att skickas idag eller i morgon.
     
  9. DrPontus

    DrPontus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Ja, hoppas att min platta skickas idag. Jag blir ju liksom rätt avundsjuk när jag ser bilderna på dina Wopads ;) !

    Om du får för dig att testa dem (om än bara lite) är det riktigt intressant att höra vad du tycker. Annars väntar vi alla på ett fett reportage på juldagsmorgon! Hoppas brorsan och du blir nöjda.
     
  10. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Rätt skum bild den där när man ser texten till filmen som är på TV:n speglas sig i plattan...

    God Jul! hoppas ni blir nöjd.
     
  11. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Konstigt att dom inte skickat din platta, hehe kan förstå att du är lite avis.
    Japp fixar mer info, även testar lite apps m.m och ser vad den klarar.
    Tror nog vi blir nöjda av det lilla vi har kollat på dom :)

    Aa blev lite lustiga bilder hehe, God Jul på dig med !!!
     
  12. adameriksson

    adameriksson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fina bilder, ser fram emot att testa plattan! Min Wopad "processades" i Tyskland för 10 minuter sedan. Hoppas DHL löser fram den till Sverige innan julafton. Blir en rolig julklapp till mig från mig :D
    Jag kan också tänka mig lägga ut en video här i forumet om inte Swedroidman hinner före :)

    God jul på er alla och God Natt
     
  13. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Om den Processades i Tyskland igår kväll så ska du ha den idag :)
    Se bara till så att DHL har rätt mobilnummer att nå dig på, för dom kommer ringa innan dom kör ut den.
    Lägg gärna ut en Video om du kan, skulle uppskattas av många Wopad intresserade :)

    God Jul!!!
     
  14. adameriksson

    adameriksson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är utskickad nu för leverans! Ringde DHL och det kunde bli svårt att få "föraren" att ringa alla kunder då dom har oerhört mycket att skicka ut i dessa juletider. Ska iväg några timmar på förmiddagen, hoppas verkligen inte dem kommer och knackar på just då. Vi får vell se, har den ikväll om det allt går bra :P
     
  15. zykoz

    zykoz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    som vanligt när det gäller DHL så stod det följande på deras hemsida..... Försök till leverans - mottagare var inte hemma.
    Så det var bara att ringa upp dem o fråga vad de håller på med, har varit hemma hela förmiddagen eftersom jag jobbar kväll.
    Dessutom så har de ett utlämningsställe 200m ifrån där jag bor men inte ens där hade de lämnat av något paket. :(
     
  16. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Så trist när det blir så, hade samma problem jag med som du kanske läst.
    Får hoppas dom orkar köra ut det imorrn då, bara ringa kundtjänst och tjata på dom, det gjorde jag hehe :(
    Express paket måsta signeras av mottagaren och kan inte lämnas på ett utlämningsställe :(
     
  17. adameriksson

    adameriksson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var borta 3 timmar idag, klart jag missade plattan, tråkigt. Kommer i morn förmiddag.

    Förresten är det någon här som tror sig kunna roota plattan?
    Jag har aldrig varit i kontakt med Android innan och är inte så insatt egentligen vad "roota" betyder, ska läsa på. Det är vell alltid olika svårt beroende på produkt, inte sant? och ibland är det inte möjligt alls?
    Frågan är skulle vi behöva roota? Vitt jag förstår gör man det oftast för att hacka in market som wopadsen redan har out of the box, så root är kanske inget för oss framtida wopads ägare?
     
  18. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Har hittat en review från androidtablets.net forumet från en som också fått Wopaden.

    http://www.androidtablets.net/forum...-2818-capacitive-under-200-a-3.html#post23163

    Verkar som att den inte har OpenGL stöd, så Angry birds m.m fungerar inte :(

    Så här skriver han

    "Hi all,

    I have bought the WoPad from Euogo.com: Best Deals on Android Tablet,Tablet PC,Smartphones,Apple Accessories,Cool Gadgets & more from Hong Kong China

    The delivery was quite fast (I used DHL) it took in total around 10 days to deliver to the Netherlands.

    The Device:
    The build quality is quite decent - not exceptional but for sure a lot better then most of the other China tablets out there. I really like the matt aluminium back which feels nicely in your hand.

    For me the big deal was the capacitive screen which works remarkably well and is very responsive. The resolution of my device is 800x480. The device has also support for a G Sensor which is also very responsive.

    The devices CPU is a Rockchip 2818 clocked at 660MHz. The CPU is a bit underpowered which makes web surfing from times a bit shaky. It is still bearable but it is light years away from your favorite smartphone.

    HDMI out works great but only in the supplied video application - Movie playback is remarkable smooth up to 720p. I haven't tried any 1080p material yet.

    The battery is 3000mAH and powers the tablet for around 4-5 hours of usage. In suspend mode I have observed a battery drainage of around 20% for 6-7 hours.

    Something to note - this tablet is aimed as ebook reader and light web surfing device. The chipset doesnt have any support for OpenGL - so gaming on the device is out of reach. (no Angry birds!)"
     
  19. adameriksson

    adameriksson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Råkade läsa det igår också. Fy vad tråkigt, inga spel : (
    Får se om jag "nöjjer" mig med endast surf + filmtittande, annars åker woopaden vidare ut på tradera så tar jag hem Herotab M10 istället :P
     
  20. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Hehe mm får hoppas nått spel funkar på den iaf, annars så åker den ut på Blocket/tradera.

    Herotaben verkar nice med tanke på priset, så det är inte omöjligt att det blir en sån med :)

    Får du din Wopad idag förresten?