Blir man nöjd med DHD??

Diskussion i 'Desire HD' startad av olavbolaski, 22 dec 2010.

  1. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kommer man bli nöjd med en DHD nu när det kommer nya dualcore-telefoner?
    Är det en bra och snabb telefon?
    Sitter idag med en gammal Hero som börjar kännas trög och omodern och kommer inom de närmaste dagarna byta till nåt nytt och DHD känns som det bästa alternativet just nu, men frågan är om den kommer kännas gammal och omodern om ett par månader...Vad säger ni DHD-ägare??
     
  2. atomix

    atomix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bytte från Hero till DHD och måste säga: vilket lyft! Men Nexus S är på väg samt LGs optimus 2x så jag skulle vänta ett tag. DHDn känns inte lika "kvalitativ" och nyskapande som Heron, lite små saker som retar mig som tex. inpassning på sim/SD- luckan och batteriluckan, on/off knappen som är ibland svår att hitta med fingret, volymnivån är också mycket sämre än på Heron, inte under samtal men när du tex kollar på Youtube klipp etc. Små saker egentligen men drar ner betyget... det som drar upp betyget igen är att den är verkligen snabb!
     
    Last edited: 22 dec 2010
    olavbolaski gillar detta.
  3. safarisoya

    safarisoya Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Poco F3
    Efter några dagars användning så är jag faktiskt rätt nöjd. Gick också från Hero, stör mig också på det herr Atomix nämner. Batteritiden tycker jag är helt okej, men det är typ 5-6e gången jag laddar DHD'n och jag har inte gjort den kalibreringen än.
     
    olavbolaski gillar detta.
  4. kot

    kot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har pillat lite på DHD, är nog en bra telefon men jag vart inte övertygad. Självklart kommer du få en bättre telefon än den du har idag. Jag tycker du ska vänta på CES. Förutom LG:s nya hoppas jag kunna få besked om Dualcore från HTC som känns som en mer prisvärd uppgradering i dagsläget. Hoppas också på stöd för 4g. Googla på htc meccha som troligtvis är det vi har väntat på.

    Men det är en djungel och telefoner släpps stup i kvarten. Men just nu är det LG:s som är top of the line. Lägg en förhandsbokning, dyker det upp annat bokar du bara om.

    Lycka till
     
    olavbolaski gillar detta.
  5. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej o_O
    Verkar alltså som att DHD är en bra lur och ett ordentligt lyft från Hero iaf.
    LG och GalaxyS/nexusS lockar inte alls, gillar Htc skarpt nämligen! Kollade lite på HTC Mecha, men det verkar ju inte finnas några vettiga fakta förutom lite bilder på den...
    Min uppfattning är att när Heron kom så var den värst, men android var inte så utvecklat än då, till skillnad från vad det är nu vilket medförde att Heron inte hängde med så länge i prestanda...
    Har svårt att tro att dagens "värstingar" som GalaxyS och DHD med 1Ghz-processorer och hyfsat tilltaget minne kommer att föråldras lika snabbt som HTC Hero, även om det kommer nya "värstingar" med dual-core mm. För idag finns det så många budgetlurar som klarar sig bra mycket bättre än min gamla Hero, och de budgetlurarna bör väl vara ganska framtidssäkra oxå, antar jag.
    Jag är bara så jäkla sugen på att byta telefon NU :P så det blir troligtvis en DHD även om jag vet att det kommer nya runt hörnet!!
    Det kommer hela tiden ut nya "flaggskepp", och ska jag vänta på det bästa hela tiden så lär jag få vänta länge innan det blir ett byte!:D
    Jag antar att DHD är det bästa som finns just nu (kanske GalaxyS oxå)... Rätta mig gärna om jag har fel!
     
  6. dennan

    dennan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2
    jag är galet nöjd med min DHD faktiskt. :)
    har nog hänt att den har segat ner sig två ggr sedan jag fick den i november, men det kan jag leva med. :)
     
  7. Mc_Piloten

    Mc_Piloten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    JAg har haft min DHD några dagar och en del saker är sämre en med min Nokia N97 och överväger att sälja min DHD och köpa en Nokia N8 eller bara ta pengarna i fickan och fortsätta med min N97:a.
     
  8. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men nokia kör ju symbian och symbian lockar mig inte det minsta! Jag älskar Androids öppenhet och anpassningsbarhet och det jag funderade på när jag skapade tråden var om en androidmobil som DHD skulle göra mig nöjd när jag kört Hero i dryga året!
    Men om du föredrar Nokia och symbian så är det väl bra för dig antar jag :D . Smaken är ju som baken....:)
     
  9. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad har du gjort när den "segat ner sig"? Kört taskkiller eller har det krävts en reboot?
     
  10. Havoc

    Havoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min i en vecka nu och är mycket nöjd. Hade en Dream (prestanda som Heron) tidigare och skillnaden är enorm. Det gäller bara att förstå vad man köper, DHD är en stor telefon men det är vad jag ville ha. Har du kollat på den i butik och gillat formen så tycker jag att du ska slå till.

    Visst kommer det snart värre lurar, men så är det alltid. Tror inte heller dual core kommer göra någon drastisk skillnad i de flesta fall.
     
  11. mrphille

    mrphille Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Du kommer bli förälskad! Har haft min i precis en vecka nu. Känslan är exakt den samma som när jag hade haft HEROn en vecka - vilken telefon. Allt går supersnabbt, mailklienten är toppen, surfa går raskt och skärmen är fantastisk.

    Smaken är ju som baken så det finns alltid folk som inte gillar vissa saker och vana från andra märken. Naturligtvis även måndagsexemplar, men alla de jag jobbar och känner som har en HD är precis som jag överväldigade.

    Du kommer ju från android och även HTC. Kan lova dig att du kommer sitta med samma känsla som när du fick din HERO.

    God Jul!
     
  12. Michko

    Michko Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Det är en grym lur och jag är fett nöjd!
     
  13. Arashinho

    Arashinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i en timme och jag är helt lyrisk, helt euforisk och spritter av glädje. Hoppas det håller i sig. Klockren start i alla fall!
     
  14. Deebo

    Deebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i 2månader nu och är fortfarande lika nöjd med min DHD, visst finns det skavanker som knakande luckor och lite fryslagg ibland, men överlag är det en kanontelefon som jag har enormt kul med!
     
  15. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick en dhd av min kära sambo i julklapp! Faaan vilken brutalt grym telefon! Jag är sjukt nöjd än så länge!
     
  16. mrphille

    mrphille Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Välkommen :) ... och vad var det jag skrev? haha

    God fortsättning!
     
    olavbolaski gillar detta.
  17. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    :) Tack det samma!! :)
     
  18. Reyal

    Reyal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Polarn hade köpt en DHD och när han visade mig den blev jag helt lyrisk! Beställde en med en gång och nu sitter jag och räknar minuter.. Efter youtube videos och forums läsning så är jag 100% säker på att detta är en kanon lur och passar mig perfekt!

    Hoppas det hjälper dig lite med min posetiva kommentar!
     
  19. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag (trådskaparen) fick som sagt en DHD i julklapp, och kan lova dig att du kommer bli nöjd!! Det är en grym lur!!!!