Htcsense.com

Diskussion i 'Desire HD' startad av dbpetrol, 12 okt 2010.

  1. fredrikstorm

    fredrikstorm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag prövade att låsa min telefon en gång och sen gick jag och lade mig när det inte funkade... vaknade och hade en låst telefon...
     
  2. lazure

    lazure Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Funkar inte för mig heller. Ser inte location, people eller messages på HTC Sense. Däremot fungerar det att få telefonen att ringa. Lock och wipe har jag inte vågat testa. Någon som hittat en fix till detta? Har testat lägga till/ta bort kontot, synkat färdigt och sett till att phone finder är ibockat.

    Skönt dock att Lookout som gör exakt samma sak fungerar perfekt :)
     
  3. Cojones

    Cojones Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Klistra från HTC desire z tråden -
    Köpt en desire hd och har i princip alla ovan nämnda fel, kan inte ens se HTC sence hemsida på telefonen, det funkar däremot att ansluta genom webläsare på datorn vilket jag tycker är mkt märkligt då jag fastnar medenliten loading ikon i telefonens webläsare. Inte heller fungerar några av funktionerna (vill inte prova låsa av uppenbara skäl) när jag logga in via datorn. Verkar som om HTC har stora problem med Sina sence servrar och hoppas de jobbar övertid för att lösa detta pinsamma fel. För övrigt är min desire probably the best phone in the world.
     
  4. freelancer

    freelancer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    funkar perfekt för mig
     
  5. Oshcar

    Oshcar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sidan laddar knappt för mig på datorn, får inte upp några sidor när jag klickar på "Personer" "instrumentpanelen" eller dylik. Sist jag kollade positioneringen av min telefon så låg den också utanför Afrikas kust.
     
  6. Cojones

    Cojones Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fan va konstigt...
     
  7. boxer72

    boxer72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    alt funkar for meg

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  8. Funkar inte för mig heller, iaf inte på den svenska sidan.
    Om jag ändrar till USA funkar det hur klockrent som helst.

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  9. Mr.Mo

    Mr.Mo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kan se mina meddelanden och kontakter men inget som har att göra med att hitta min telefon eller ringa till den fungerar...inte heller på den amerikanska sidan.
     
  10. MarcusDaze

    MarcusDaze Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag fastnar i sista steget, där man ska "verifiera enheten". När jag har tryckt på "Anslut till HTC Sense" så står det bara där o tuggar, ska man göra något med telefonen eller så?

    EDIT: Det löste sig genom att jag loggade in på Sense kontot på telefonen istället :)
     
    Last edited: 2 dec 2010
  11. lazure

    lazure Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jamen titta :) Med USA inställt så funkar allt utom kartan, som visar mig utanför Afrika..

    Update: Nu funkar även kartan. Gick in på Accounts & Sync > HTC Sense > Sync now så kom den igång!
     
    Last edited: 3 dec 2010
  12. mrphille

    mrphille Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hmm blir galen på detta. Jag har försökt allt känns det som utan Usa. Har du Usa inställt i "välj land" på htcsense.com eller?

    Som det är nu kan jag ringa min telefon. Har vidare valen "vidarebefodra samtal", vidarebefodra meddelanden" och lås och radera telefonen. Thats it.

    Kartan visar att min HD befinner sig utanför västafrikas kust. EDIT: Nu visar kartan rätt... men övriga funktioner som skulle finnas, meddelanden, kontaktbok etc finns inte.

    Någon som har idéer? Vill fan få skiten att funka...

    /Cheers
     
  13. anlilja

    anlilja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Förstår mig heller inte riktigt på HTCSense. Jag ser exakt samma som föregående person skrev.
    Exakt vad ska man se när allt fungerar som det ska? Någon som kan lägga en dump på det?
    // Andreas
     
  14. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    HTC verkar för tillfället (enligt dem själva) tagit bort vissa funktioner för nyregistrerade utöver de som syns på startsidan av HTCSense.com (sen något för mig okänt datum.) Innan dess fanns det möjlighet att fixa med meddelanden, kontakter o.dyl. under andra flikar. Nu syns inga flikar öht.

    Jag hade alla tjänsterna tidigare, men efter ett misslyckat försök att lösa HTClikes-problemen genom att avregistrera mitt HTCSense.com-konto och registera ett nytt så har jag bara kvar några få tjänster. Läste på XDA att fler sett samma sak (hittar inte den tråden just nu.)
     
  15. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag ser vart min telefon är. Kan ställa in profilinställningar...thats it...
    Hong-Ta Corporation-sense can **** my balls...
     
    Last edited: 23 dec 2010
  16. inact_0050

    inact_0050 Guest

    Har också problem med detta.Ingenting fungerar. Har försökt att låsa telefonen för flera veckor sedan. Imorse så låste den sig men det laggade lite och jag låste upp den. Står fortfarande att den är låst på htcsense.com. Har precis bytt land till USA. Något annat man kan göra?
     
  17. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar inte alls för mig. Har testat att ta bort kontot från telefonen och lägga till det igen men det hjälpte inte. Har testat byta land men det funkar inte heller. Jag kan inte ens komma åt hemsidan via telefonen för den fastnar antigen på loading eller så ser man bara lösenordsfältet. Trycker jag ring så står det "Unable to connect to your phone to make it ring." och kartan som tidigare visade utanför afrikas västkust säger nu "“Phone finder" is currently disabled. For security reasons, go to your phone to enable this feature in Settings >> Location >> Phone finder." Trots att det är aktiverat i telefonen.
     
  18. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    för mig funkar det inte. Skickade ett sms till en kompis via sidan tog en vecka innan det kom fram..
     
  19. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Samma här. Varit så i över 1 månad också, så jag slutat bry mig.
     
  20. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Synd för när man kollar på videon så verkar det vara en underbar funktion som spöar sönder mobileMe och är gratis. Hade varit sjukt najs om allt fungerade som det skulle.