Exchange 2010 SP1 - Kan inte skicka mail. Fixat: HTC uppdatering fixar detta!

Diskussion i 'Desire Z' startad av johanb2b, 23 nov 2010.

  1. zeedjej

    zeedjej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så då har jag och "ipx" testat lite med hans Desire HD och det visar sig att denna fungerar med Exchange 2010 till 100%. Den använder EAS-12.1

    Tilläggas kan att hans lur har alltså den uppdatering som HTC har skickat ut, troligtvis innebar denna en uppgradering från EAS 12.0 till 12.1 vilket med andra ord är den vi saknar för Z:an.

    Att HTC kör EAS 14.0 på sina senaste lurar verkar alltså inte helt sant. Sedan är jag inte så insatt i EAS-standarden så jag vet inte vad som tillkommit i 14 jämfört med 12 men det kanske finns någon annan som vet vad man "går miste om"?
     
    bergek, ipx och hardcoder gillar detta.
  2. hardcoder

    hardcoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det kan vara möjligt för de som rotat sina z:or att lägga in mailklienten från hd i sin z.
     
  3. zeedjej

    zeedjej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet att detta är lite OT men tänkte ändå svara på min egen fråga ang. vad som är nytt i EAS 14. (för mer info se: http://en.wikipedia.org/wiki/Exchange_ActiveSync)

    "Exchange ActiveSync 14.0 Exchange ActiveSync 14.0 was introduced as part of Exchange Server 2010. This new version added a new conversation view that put email messages in a view connected by several attributes including a message ID and the email subject, notes syncing, the ability to look up the availability (free/busy status) of a contact (from their calendar), a Nickname Cache which shared the names of common used contacts between Outlook Web App (OWA) and EAS, the ability to set a server side rule to always move messages in a conversation, lunar calendar support, syncing of the reply state (which let the device and the server know if any message had been forwarded or replied to from any other source), a new way to identify Unified Messaging (UM) messages so that voicemail that appeared in a user’s inbox could be handled differently, SMS Syncing (which allowed users to see their SMS messages in their email inbox and reply to them from their inbox instead of on their phone), and the following two new policies:
    Allow Mobile OTA Update
    Mobile OTA Update Mode
    This is also the first version of EAS that identified clients that were using older versions of EAS and alerted them if there was an updated version of the client that would enable newer features.

    [edit] Exchange ActiveSync 14.1 Exchange ActiveSync (EAS) 14.1 came as part of Exchange Server 2010 SP1. This version of the protocol added GAL photo (images stored in an Active Directory server of the user who has sent the email), Message Diffs (a means of sending only the new portion of an email and avoiding redundant information), added device/user information to the provision command so that the new Allow/Block/Quarantine feature could more easily allow administrators to control which devices connected to their organizations, and Information Rights Management (IRM) over EAS (a method to apply digital rights management control and encryption to email messages that are sent and received). The following is the one new policy that was added in EAS 14.1:
    Allow IRM over EAS
     
  4. Legolas

    Legolas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2.2.1 uppdatering har kommit till Desire Z. Någon som har testat att synka mot Exchange 2010 sp1 server På andra telefoner har felet hjälpts med uppdatering 2.2.1. Får se om jag hinner att testa i kväll.
     
  5. johanb2b

    johanb2b Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar klockrent nu!! Var tvungen att ta bort kontot och sätta upp det i telefonen igen. Exchange 2010 SP1.

    Varning att trixa med detta på Julafton men jag har väntat på detta mer än tomten...;)
     
  6. Legolas

    Legolas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan ta emot/skicka e-post. Men får inte kalendern att fungera. Har ej testat med kontakter.
    Någon som fått kalendern att synka?
     
  7. ipx

    ipx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kul att uppdateringen äntligen kom! Ska bli trevligt att ringa min användare som hade problem med detta ;)
     
  8. zeedjej

    zeedjej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Yes! allt verkar funka inklusive bifogade filer, långa mail osv. Tack HTC för den julklappen.