MoDacO Custom ROM [sammanslagen]

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 29 sept 2009.

  1. qvintus

    qvintus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdaterade precis till Modaco 3.0 från 2.9 och allt funkar bra hittills.

    Jag får testa ett tag för att utvärdera men just nu känns den som 2.9 kanske aningen snabbare :)
     
  2. paffare

    paffare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo, precis, 2.9 är snabb. Jag syftade på att 3.0 var slöare än 2.9. vart dock lite bättre efter en till omstart, tror dock jag nedgraderar mig.
     
  3. durd

    durd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Precis ombootat så känns den mycket snabbare och mer responsiv!
    Får se hur det går efter en dag i fält eller mer :)
     
  4. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Och så du inte missuppfattade mig tycker jag 3'an känns ytterligare lite snabbare än 2.9 gjorde...

    Udda att det är olika på olika lurar - eller så är det noll skillnad och det är vår uppfattning som skiljer sig, hehe...
     
  5. trasig

    trasig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    eller så har ni olika apps installerade :) ska ta och testa 3.0:an idag.. men har dock inte så mycket o jämföra när jag bara haft min hjälte i några timmar än hehe :)
     
  6. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag tycker den fungerar bra. :) En sak jag märkte är att man lär starta om den efter att man har startat den första gången, såg texten "REBOOT REQUIRED" efter kärnan när jag kikade där, efter en omstart var den borta.
     
  7. dampen

    dampen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är för att den ska generera koden för att kunna logga in via SSH
     
  8. durd

    durd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Bara jag som fick samma kod som jag hade med 2.9?
     
  9. dampen

    dampen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nejdå jag fick samma jag med.
    Dock måste den genereras efter installation av ny rom.
     
  10. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har uppdaterat ifrån 2.9 till 3.0 och alt fungerar kanon.Märker att minnes hanteringen är bättre i 3.0 . Jag kör med Eray Widget och har full kontroll hela tiden på Minnes hanteringen.

    Var nöjd med 2.9 och Ändå Mera nöjd med 3.0
     
  11. krippa88

    krippa88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker det är ganska luddigt vilka verisoner av programmen man ska använda för att flasha om med en custom ROM i wikin, Skulle nån kunna klargöra om detta scenario skulle fungera;

    Telefon: fast programvara ; 1.5 kernelv. 2.6.27-8dd6deee Skapa Nummer ; 2.73.405.5 146733 CL#61267 release-keys Programvaruverison; 1.0.0.A6288


    Har laddat ner dessa filer ;
    flashrec-1.1.2-20090909.apk
    recovery-RA-hero-v1.3.2
    3.0-update-hero-modacocustomrom-core-signed
    update-hero-radio-63.18.55.06JU_6.35.08.29-signed


    Vill bara veta om alla dessa program verisoner etc är kompitabila med varandra innan jag börjar mixtra med första flashningen :)
     
  12. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det är de versioner jag kör, utom recoveryn som är 1.2.3.
    Men ja, de ska funka bra ihop.
     
  13. krippa88

    krippa88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alright nice, hur är det med svensk tagentbord btw finns det inkluderat från början? eller kan jag ladda ner det från datorn och lägga in på minneskortet och sen installera direkt efter jag har lagt in romen och radion etc ?

    mvh
     
  14. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Bra fråga. Det finns svenskt så att man håller inne "a" och får upp så man kan välja "ä" eller "å". Vet inte om det finns andra varianter?
     
  15. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Körde in 3.0 på min telefon idag. Mycket nöjd men snabbheten kan jag egentligen uttala mig om då jag samtidigt passade på att köra en wipe samt formaterade om SD-kortet så att det har en EXT4 partition. Oavsett så känns den snabbare och mer responsiv i Dolphin Browser t.ex. Mycket nöjd oavsett, som alltid med MoDaCo's ROM! :)
     
  16. krippa88

    krippa88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan jag partionera mitt SD kort innan jag lägger in nya moddac romen? tänkte på iaf update filen försvinner från sd kortet iaf jag partionerar ? och hur bör jag partionera för att nyttja nyaste MoDacO ROMen bäst?
     
  17. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Minneskortet formateras vid partitionering så allt försvinner. Jag gjorde som så att jag bootade Amon_RA Recovery 1.3.2, partitionerade minneskortet och i Recovery-menyn togglade jag USB så jag kom åt minneskortet, över med uppdateringen och då installera det därigenom utan att boota om telefonen. Körde även wipe av data, cache etc (behövs inte om du redan har MoDaCo eller en nyare HTC update).

    Om du har Amon_RA recovery image så kan du använda den till att partitionera. Jag körde 32mb SWAP (använder det inte men lika bra att ha om jag någon gång får för mig att använda det), 512mb EXT2 (som jag uppgraderade till EXT3 och sedan EXT4 genom recovery IMAGE) för Apps2SD och resten som FAT32 as usual. Det enda är väl om man vill öka/minska EXT delen för Apps2SD.
     
  18. P1an

    P1an Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har några skumma processer som jag inte tror att jag hade innan jag uppdaterade från 2.9 till 3.0. Jag kollar i programmet TaskManager och ser dom här: "com.htc.provider" & "Google Partner Setup" & "com.google.process.gapps" & "com.google.android.apps.maps:FriendService" & "android.process.media" & "android.process.acore" ingen av dom har heller någon ikon i TaskManager. Vore snällt om någon annan med 3.0 och ext4 partition (det har jag) kan kolla om ni har samma så jag vet om jag ska göra en wipe och installera om 3.0. Tack på förhand :)
     
  19. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror jag hade åtminstone några a dem processerna senast jag använde taskiller, vilket var HTCs standard. Speciellt kan jag säga att android.process.acore är en rätt bra process att ha. (Läs core delen av namnet.)

    Inte använt Taskiller eller något liknande program sen jag bytte till modaco, och det funkar utmärkt. Man blir bara hispig om man är inne och glor på processer hela tiden. Upplever inte heller att min telefon är slö.
     
  20. P1an

    P1an Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej får hoppas allt är lugnt då, sökte lite på google på dom där processerna och de verkar ju iaf vara fler som har dom :) vore bra om nån annan kunde kolla i TaskManager dock så man vet säkert!