Min Hero stänger av sig

Diskussion i 'Hero' startad av carlsson.d7, 25 nov 2009.

  1. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder så kan min Hero helt plötsligt stänga av sig själv. Har nog hänt 3-4 gånger att den bara legat några minuter eller nån timma, sen när jag tar upp den händer ingenting när jag trycker på knapparna. Det går inte heller att sätta på den igen. Jag får ta ut batteriet och sätta i det igen, då går det att starta den.

    Någon som vart med om något liknande?
     
  2. ghis

    ghis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Detta har hänt mig också cirka 3 gånger på 1 månad. Hoppas det är borta nästa uppdatering.
     
  3. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Testat att hård resetta telefonen ?
     
  4. lindström_1

    lindström_1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också råkat ut för att telefonen helt plötsligt är avstängd.. den reagerar då heller inte på att man trycker på "on/off"-knappen, utan enda sättet är att plocka ur batteriet..

    Dock har detta hänt 2-3 ggr på de drygt två månader jag haft mobilen, inget stort problem.. men skumt.
     
  5. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det som skulle vara jobbigast för mig är om detta händer på natten och jag behöver vakna av alarmet. Skulle köra ihop sig rejält på jobbet då.

    Men om man nu testar att hård resetta telefonen så blir man tvungen att lägga in allting igen va? Jobbigast tycker jag är att lägga in kontakterna.
     
  6. Pegrasus

    Pegrasus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kontakterna går ju att spara med tex Contact2SIM. Min har också börjat starta om sig då och då. Vet inte om det beror på nyare app jag lagt in eller så, men opålitligt och irriterande är det när det sker.
     
  7. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Har själv samma problem, riktigt irriterande. Antingen startar den om sig eller som oftast händer att den låser sim kortet så att man måste skriva in pin koden.
    Har heller ingen aning vad detta beror på, hoppas det är löst i 2.0 eller tidigare. Långt ifrån 100%igt men ska inte vara 100 heller, det är en del av tjusningen med android, hehe. Vore ju roligt om telefonen var lite mer pålitlig bara.
     
  8. erikje

    erikje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem... den stänger av sig själv och enda sättet att få igång den är att ta ut batteriet och sedan sätta tillbaka det och starta telefonen. Detta händer relativt frekvent för mig, typ varannan dag. Extremt irriterande! Någon som har funnit en lösning på deras problem med spontanavstängningar?
     
  9. zyko

    zyko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 10T lite
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV 2019
    Detta är skitskumt.... Min Hero Vit skall tilläggas :) Har aldrig stäng av sig. Tjejens Bruna Hero däremot.. den har precis detta problem. Den har stängt av sig 2-3 gånger på senaste månaden. Dvs... alla verkar inte ha problemet. hmpf.. Vi har samma version och ingen är rootad.
     
  10. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    min hero har hängt sig en enda gång på två månader bara, aldrig någon omstart.

    Det är bättre än något SE jag stressat sista åren
     
  11. Tobias

    Tobias Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag äger själv en vit Hero med senaste HTC ROM, har aldrig stängt av sig. Har nu köpt en brun att ge bort i julklapp och det vore ju trist om den skulle visa sig krångla sen. Vi kanske kan försöka ringa in för vilka detta problem uppstår för att lättare hitta en eventuell lösning. Vad vi verkar veta hittills i denna tråd är:

    1. Det drabbar både HTC ROM och MoDaCo ROM.

    Vi bör kunna fylla på med fler gemensamma punkter, hitta samband och utesluta efter hand.

    Har alla drabbade en brun Hero? Vilka program (utöver de som medföljer) har de drabbade installerat? Själv har jag dragit ner följande från Market (och jag har som sagt inga problem med avstängning):
    Layar 3.0
    Bump
    STHLM Traveling
    Locale
    Prisjakt
    Places directory
    Barcode Scanner
    Facebook for Android

    Kör hårt!
     
  12. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en brun hero med modaco, inga problem.

    Tänkte bara hoppa in för att nämna att i och med att telefonen är synkad mot ditt google konto så ligger alla kontakterna där. Det enda som försvinner vid en reset är sms, apps och de inställningar du har gjort. Det finns lite olika program för att spara dessa.
     
  13. Tobias

    Tobias Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då kan vi alltså utesluta att det har något med ROM eller färg att göra :) Inte mycket till info, men iaf. en början. Kan ju vara bra att avfärda de enkla grejerna först, innan man dyker ner på särskilda serinummer etc. Ni som är drabbade, har ni någon idé vad som kan orsaka problemet? Lista vilka program ni har installerade t.ex. Kanske visar det sig att det finns en gemensam nämnare där. Vem vet...
     
  14. erikje

    erikje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en vit Hero med senaste HTC romen. Har nu avinstallerat alla program som jag installerat efter att jag köpt telefonen, följande var installerat:
    -Jewels
    -Soduko Free
    -Solitare
    -Shotgun
    -Super Yatzy
    -Ruger
    -Compass
    -Advande Taskkiller (tog bort denna för ett tag sedan, telefonen har startat om efter att jag tog bort denna app)

    Jag avinstallerade alla program igår och hittills har inte telefonen startat om.
     
  15. zyko

    zyko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 10T lite
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV 2019
    Enda samma på den som stänger av sig är Taskiller. Problemet har uppstått flera ggr senaste tiden. Irriterande.
     
  16. erikje

    erikje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har varit i kontakt med HTC angående detta problem. Deras första idé var att det beror på att man kör för många program samtidigt och att telefonen då stänger av sig för att minnet tar slut. Detta stämmer inte i mitt fall då det händer även om extremt få program körs. HTC tipsade om en "soft reset" som innebar att ta ut batteriet i 10 sekunder. Jag har prövat detta nyss och inväntar resultat (dvs om telefonen sänger av sig igen).

    Deras andra tips (om "soft reset" inte fungerar) var att göra en factory reset på telefonen. Är det någon som har testat detta? Har det i såna fall löst era problem med att telefonen stänger av sig?
     
  17. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Soft reset verkar vara ett standard svar från HTC