Seghet efter "fabriksåterställning"?

Diskussion i 'Hero' startad av LooPP, 5 dec 2009.

  1. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Till att börja med är jag mycket nöjd med min lur. Dock lite småfel, men det får man kanske räkna med. :)

    Nu till problemet.
    Jag följde någon guide förut som gjorde att man kunde göra så man slapp scense eller vad det nu heter. Sedan fick jag för mig att jag ville ha tillbaka det, eftersom jag fick upp felmeddelanden titt som tätt efter detta. så jag följde någons guide för att få tillbaka det. Problemet var bara att jag fick upp ännu fler felmeddelanden så fort jag försökte byta till scense. Jaha tänkte jag.. Jag startar väl om telefonen, detta skulle visa sig vara mycket dumt. Eftersom jag inte ens kunde starta telefonen efter det, den kom till startloggon där det står HTC, efter det var det stop.

    Min första tanke var att jag skulle behöva skicka in telefonen.
    Men så hittade jag en guide där man kunde komma åt en boot-meny. Via den kunde jag fabriksåterställa telefonen, och efter det gick det bra att starta telefonen igen.

    Problemet är bara att jag efter detta upplever att telefonen blivit seg, menyerna hackar när jag rullar dem, några få program hackar mer nu efteråt. Och då har jag ändå lagt in bra mycket mindre program efter detta.

    Någon som har några idéer på vad det kan bero på? Lösningar? Kan man köra något typ av program för att kolla prestandan och sedan jämföra med andra? Helst slipper jag återställa den igen, pallar inte med att fixa kontakterna igen.

    Aja, är tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få, för detta börjar bli jobbigt nu, speciellt då jag ska skriva sms och bokstäverna inte kommer upp direkt ibland, utan allt man tryckt ploppar upp med en gång.
     
  2. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Släng in MoDaCo 3.0 image och bli lycklig.
     
  3. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du bara ser till att synca dina kontakter mot google så kommer du inte behöva lägga in dem manuellt igen - det räcker att bara koppla ditt google-konto till telefonen efter att du har återställt den.

    Skulle också råda dig att lägga in Modaco 3.0, eftersom det verkar som att du har något recovery-program inlagt.
     
  4. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag antar att det handlar om att roota telefonen, men jag är tveksam om jag vågar..
    Vad är egentligen fördelen? Vill ju kunna komma åt butiken, men mer då?

    Vadå recovery-program? Är det något jag kan stänga ner?
     
  5. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du skrev att du hittade en guide så att du kom åt en boot meny - jag gissar att det är ett recovery program som du lagt in medans du följt någon av de guider du skrev om ovan. Vilket i sin tur troligtvis betyder att du redan har rootat din telefon.
     
  6. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vore komiskt ifall så var fallet. :P
    Hur kollar jag om jag gjort det...?

    Det är komiskt vad fort man tappar kunskap, för några år sedan hade jag inte haft några problem med sånna här saker, men när man inte är intresserad på samma sätt längre så går det utför..
     
  7. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Om du får upp en meny när du bootar telefonen med on/home där du kan välja update, backup, wipe & lite sånt, då har du redan rootat luren sett till garantibiten (vilket dom flesta verkar oroa sig mest för)...

    Om så är mitt tips följande,

    1. Fixa nu till telefonen (utan ytterligare flashning) så du är nöjd med allt, kontakterna finns o.s.v...

    2. Sen bootar du om och gör en nandroid backup. Nu kan du när som helst återgå till den versionen av systemet du har.

    3. Sedan kan du börja leka runt med olika ROMar. MoDaCo 3.0 är den som gör mest skillnad i dagsläget. Snabb, stabil och allt fungerar. Plocka ner filen, döp om den till update.zip, lägg den i rooten på minneskortet.

    4. Starta upp telefonen med on/home. Välj wipe data, sen cache, sen dalvik cache och välj sedan update på förstaskärmen i recoverymenyn. Låt den tugga på, boota om & kolla läget.

    5. Efter luren är omstartad, om du är nöjd, då får du ställa in allt igen.

    Om du INTE blir nöjd,

    6. Boota om till recoverymenyn igen och återställ din Nandroid backup och då blir luren exakt som när du gjorde din backup igen.

    7. Låt telefonen vara eller gå tillbaka till steg 4. och välj en annan ROM.

    Sugen på 2.x?

    Prova Lox/Behnams ROM baserad på Android 2.1
     
    Last edited: 5 dec 2009
  8. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar, om ni tror att det kan bero på andra orsaker så får ni gärna komma med fler idéer.

    Om inte annt ska jag testa att lägga in en ny rom, vill gärna ha tillgång butiken. :)
     
  9. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom jag inte kommer in i någon meny när jag håller homeknappen inne när jag startar upp luren så antar jag att den inte är rootad.

    Så då får jag fortsätta kolla efter saker som gör min lur seg då.