Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

  1. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    hitta uppdateringsfilen

    hjälp oss igen drnashlenin-hur hittar jag en sådan där uppdateringsfil? Länkarna och filen är borttagna. Googla funkar inte ; -)
     
  2. bettyboop74

    bettyboop74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, det står att man måste göra backup, menar ni all backup som är installerat i den eller bara de som jag lagt in nu, har ej lagt in mer än de som man kan hämta på appstore. Eller behövs det inte?


    Och synka Google calendar och windows kalender går inte på pc vanlig dator så då går det väl inte med den heller?

    Linnea
     
  3. shakespier

    shakespier Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försökte oxå tanka filen från rapid men den e borta, behöver desperat den, nån som har den o kanske kan skicka den till mig??
     
  4. freddyx

    freddyx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lyckas inte få till svenskt tangentbord trots jag ändrat i inställningar till svenskt, kommer inga åäö. Någon som vet hur man gör?
     
  5. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    I ett textinmatningsfält, vilket som helst så "långtrycker" (press&hold) du tills "indatametod" kommer upp och då väljer du skandinaviskt tangentbord, då blir detta tangentbord default. Sen får man nog ställa om från norska till svenska enligt detta sätt.

    I "inställningar" ---> "språk och tangentbord"--->"Skandinaviskt tangentbord"--->"keboard layout" ---> "Svenska"

    Funkar det?
     
    freddyx gillar detta.
  6. shakespier

    shakespier Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som vet om filen som man uppdaterar paddan så den får market ligger uppe nånstans så man kan ladda ner den?
     
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    testa denna länken
    http://www.megaupload.com/?d=Q7D0GMOK

    Någon som vill får gärna lägga upp den någon annanstans där det inte är en limit på 10 downloads


    Såg i tråden att några lyckades "bricka" vid uppdatering. Ett råd: låt uppdateringsprocessen ha sin gång, pilla inte på några knappar under uppdateringen. Den startar om av sig själv och inte förrän skärmkalibreringen kommer upp behöver ni göra något.
     
    Last edited: 28 dec 2010
    shakespier gillar detta.
  8. shakespier

    shakespier Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    den funkade tyvärr inte :( ingen vänlig själ som kan lägga upp den någonstan och rädda min jul?
     
  9. shakespier

    shakespier Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du är the man drnashlenin du är jultomten :D skulle kunna pussa dig!!!
     
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Tack, men avstår nog ;)

    Denna länken borde också funka http://www.megaupload.com/?d=KI414HS5

    uppdatera nu i lugn och ro! Såg att många undrar varför det inte funkar och i de flesta fall tror jag inte man läst eller följt den medföljande instruktionen.

    svar på en FAQ
    I uppgraderingsverktyget skall "image" rutan vara ibockad och det är ...knappen på den raden som skall användas för att browsa efter uppgraderingsfilen.

    Svar på en annan FAQ
    laddaren skall inte vara ansluten i det ögonblicket som usbkabeln sätts i för då kommer datorn inte leta efter drivrutinen.

    Lycka till!
     
  11. shakespier

    shakespier Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har ett problem till. när jag visat windows vart drivrutinen ligger nånstans så säger datan att drivrutinen inte passar till min enhet, e det för att jag kör windows vista, ska jag köra den i ett annat os eller?
     
  12. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det ligger med drivrutiner till Vista. Pekar du på katalogen som heter Drivers\281xDriver? Sen måste du välja driver utifrån plattform, jag kan omöjligt veta om du har intel eller AMD-baserad dator.
     
    nonprogrammertechie gillar detta.
  13. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bryter utdelning av denna fil några upphovsrättigheter? Eldre vad är problemet? Varför tas filen bort från servrarna? Kan. jag fela ut den från mitt google konto?
     
  14. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    felet var att jag inte hade ett premiumkonto på rapidshare eller megaupload så den gick bara att ladda ner 10 ggr. Android market ligger inte mer från början av den anledningen att Google inte stödjer det. Ett grundkrav är bla kamera och inbyggd GPS något som de flesta plattor saknar. Market skall känna av vilken typ av device som försöker ladda ner därifrån och anpassar utbud och tillgänglighet därefter.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Android_devices#Tablet_computers länk till en lista med de tablets som har market idag.
    http://gigaom.com/2010/04/04/google-is-missing-an-android-opportunity-on-non-smartphones/ artikel som berör Googles attityd till hårdvarubegränsningen.
     
  15. freddyx

    freddyx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes! Nu funkade det!
    Tack för hjälpen!
     
    Last edited: 28 dec 2010
  16. freddyx

    freddyx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittar inte någon app för svt-play. Någon som vet hur man hittar den?
     
  17. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    testa att googla "svtplay apkshare", översta träffen.....
     
  18. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Inte för att jag har någon 7CK100, men lite plats har jag ju på ett av hotellen.

    La upp filen även här: http://lumamannen.com/ll/

    // Luma
     
    drnashlenin och bittin gillar detta.
  19. freddyx

    freddyx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack jag hittade filen.
    Men för en nybörjare.... :)
    Hur installerar jag en .arsc fil?
     
  20. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Eftersom man måste skapa gratiskonto för att kunna ladda ner, ladda jag även upp uppdateringsfilen;
    http://rapidshare.com/files/439681651/LL_7CK100_upgrade_tool_with_instructions.zip
    Om åtminstone några gör likadant, blir det ju kedjebrev ;-) Lumamannen skall givetvis också ha tack! Nu måste jag bara låna en windowsmaskin också (har mac) :-D Ska kolla systemfigurationen på låneburken innan jag börjar. Det här blir spännande.

    drnashlenin - det var intressant att läsa googles intetsägande motiveringar att hålla vissa androider utanför.

    Denna surfplatta är utmärkt att just surfa med. De senaste 9 månaderna har jag surfat otroligt mycket på min HTC Desire. Men det är jobbigt med så pytteliten skärm. Med en 7" surfplatta, har man ju nästan lika stor skärm som på Mac SE en gång i världen ;-) Fast det var förstås före internet o utan färg.

    Skämt åsido, var tipset att andvända nagel när man vill scrolla utmärkt. Jag surfar med Desirens wifi-hotspot funktion. Märkligt nog tycker jag sidorna ofta verkar ladda snabbare på surfplattan, än på Desiren. Inbildning? Hursomhelst är jag skitnöjd för 1150kr. Skärmens gensvar är bättre än den var på X10 i början. När jag prova den i mars kändes X10 som att det var tillverkningsfel, eller nåt. Otroligt dåligt. Därför köpte jag Desiren istället. Sedan uppdaterades X10, och min dotters julklapps-X8 är helt ok, men inte helt perfekt. Och denna LL surfplatta är givetvis ännu något mindre känslig.

    Synd att den inte har GPS och/eller bluetooth, men det fins en beta på GPS share, som planeras kunna dela GPS data via wifi i framtiden. Tror dom missat att det kunde vara största navigatorskärmen, till lägsta pris.