[ROM] MIUI 10.29 Swedish v0.0.1 by quint

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av quint, 5 nov 2010.

  1. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag hijackar denna tråden lite.

    Jag flashade in MIUI_Au 0.12.3 i helgen (http://www.miui-au.com/ & http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1576023) och tänkte bara kolla om det är någon mer än jag som har upptäckt att "3G buggen" (ska förklara snart) verkar ha dykt upp igen.

    3G buggen är att när man varit nedkopplad från det mobila nätverket ett tag så räcker det inte att bara köra igång det, jag måste tvinga den att koppla ned sig helt och hållet (tappa nätverket och hitta igen) för att det ska fungera. T.ex. airplane mode tror jag brukar fungera, jag själv har hoppat mellan 2G-3G med denna ROMen.

    Jag hade detta problemet i början med min Desire (orginal) men det försvann vid 2.1-update1 eller vad den hette. Har Tele2 och en Desire.

    Min fråga är helt enkelt, någon annan som kör MIUI och har upptäckt det och kanske hittat en fix? Ska ställa en fråga på whirlpools forum oxå där utvecklaren svarar på frågor men på jobbet är hotmail blockat så får nog vänta med att regga mig tills jag kommer hem.

    Förutom detta är jag helnöjd, denna ROMen är så jävla nice! :)

    Tack på förhand
     
    Last edited: 6 dec 2010
  2. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Upplever oxå samma problem, fast har 11.26, säg till ifall du hittar ngn fix :)
     
  3. Shamejonas

    Shamejonas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    miui A2SD?

    Hej har en fråga. Miui har på inställningarna A2sd men när jag kollar i file manager så är nästan hela mitt tele minne slut. men har hur mycket space som helst på mitt sd. måste jag göra något för att det ska dra i gång?

    "
    A2SD+
    total space
    457MB

    Available space
    398MB
    "

    Någon som vet vad jag ska göra ett om jag ska bara låta det vara? x)
     
  4. Shamejonas

    Shamejonas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror ni det är värt att instalera miui V12.3? vore toppen om ni kom med lite förslag! :)
     
  5. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Fick hjälp igår på utvecklarens forum (som jag länkade till tidigare) att få det att fungera och kunde säkerställa imorse att det gick upp utan problem. Är dock väldigt tidigt men ser ju lovande ut :)

    Det hjälpte att flasha in den näst senaste (tror jag) radion, 32.48.00.32U_5.11.05.14, och en RIL-fix till denna, finns i posten längst ner på denna sidan http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1576023&p=39

    Nu vet jag inte om den fixen är universell eller om den är specifik för just hans ROM. Den är dock specifik för denna radion så har du en annan så fungerar den nog inte.

    Min gissning är att det var RIL-fixen som fixade det. Så vilken radio du än har bör enligt min otroligt obildade gissning fungera bara det att du hittar en RIL som funkar för den. Det var förmodligen det som HTC skickade ut med OTA 2.1-update1 som gjorde att det problemet försvann.
     
  6. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    jag kör emiui 0.12.3 och tycker att den e grym. enda som saknas e väl svenska menyer.
     
  7. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Det fungerade bra imorse igen så kan väl nog säkerställa att det problemet är borta. Kom dock till en ny irriterande sak, väldigt långsamt att byta från 2G till 3G (datan, inte täckningen). Tar upp mot 2-3 minuter innan jag kan surfa. Lite irriterande då jag oftast bara byter över till 3G när jag vill ha lite snabbare surf, ska man då behöva vänta 2-3 minuter på att komma igång så är det tradigt (I-landsproblem) :D

    Har inte bestämt mig ännu men kanske flashar in senaste radion och tillhörande RIL. Länk till dessa http://www.miui-au.com/battery-problems-try-this/

    Edit: Hehe, detta var konstigt.

    Satt och testade lite mer. Det visar sig om jag först stänger ned datatrafiken och sedan byter till 3G nätet och sedan sätter på datatrafiken igen så går det fort. Det är först när man byter över till 3G utan att stänga ned datatrafiken först som det tar lång tid att byta över.

    Ska man sen byta över till 2G igen så går det fort hur man än gör.

    Edit2: Har kommit på tok för många varningar att göra steget i länken ovan så jag avvaktar nog och kör med min egen-påkommna workaround än så länge.

    desire.: Har du hunnit testa den första fixen ännu (den jag postade några poster upp) och om ja, upplever du samma fel med långsamt att byta från 2G till 3G?
     
    Last edited: 9 dec 2010
  8. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Rodriguesstyle fungerar inte på min desire, fastnar när man ska peka på androidgubben ...
     
  9. martinmp777

    martinmp777 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    jag kör med Rodriguesstyle och det fungerar alldeles utmärkt på min desire förutom att jag inte kan ta imot mms vad gör man åt det?
     
  10. alsopranos

    alsopranos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag letar efter en MIUI rom som har svensk språk denna verkar vara den gamla versionen. Finns det någon nyare eller MIUI rom med svensk språk?
     
  11. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Dåligt med svensk översättning. Jag kör just nu v. 0.12.24 och har inte hittat någon svensk översättning, dock kan man ställa locale på svenska så de program som stödjer svenska får det. Men engelska är inget problem för mig ändå ;)
     
  12. Shamejonas

    Shamejonas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funkar MSS på denna rom? vet du något känt problem med något på romen? :) jag fundera på att installera den då jag verkligen gillar den här romen :D
     
  13. willz

    willz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har tänkt på en sak...Om jag får ett sms under tiden jag lägger in en ny rom får jag då smset när jag startar nya romen? :)
     
  14. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Vad står MSS för? MMS? kanske..... annars har jag ingen aning :P

    Känt problem är väl att market strular för en del, men det finns en fix för det. Inget jag blivit drabbad av iaf... En del upplever att batteriet drar ur snabbt, men det har jag inte heller drabbats av! Om du använder senaste radion, 32.49.00.32U_5.11.05.27, så rekommenderas det att du flashar in passande RIL till den radion.

    Annars kan jag inte komma på något... fungerar utmärkt för mig! Jag är helnöjd just nu men har bara haft den i 2 dygn så man får väl se efter ett tag :P

    En annan sak jag kom på att jag hade problem med var att Launchern hängde sig, men det gick att åtgärda genom att ändra i inställningarna för Launchern och ta bort "keep in memory". Sedan dess har det inte hänt :)
     
  15. Shamejonas

    Shamejonas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    okey men va bra :D ska se om jag får några problem :D jag menade mms x) hehe vart lite fel där men men xP
     
  16. MaruCat

    MaruCat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  17. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är det någon som kör MIUI och lyckats få knapparna på headset (t.ex. MW600) att fungera med Spotify?

    Som jag skrev i Spotify tråden så har ROMen jag har (MIUI_Au 1.1.7) ett val där man kan välja vilket program som ska fungera med knapparna. Egeninstallerade appar som Listen och SR Player är med där men Spotify kom inte med där och därmed får jag inte Spotify att svara på dom knapptryckningarna.

    Tack på förhand.
     
  18. scolad

    scolad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    För mig fungerade knapparna som standard när jag använde miui. Vet ej varför men jag hade alltid en titanium backup från Leedroid jag körde in. Kanske satt i den..hände dock att pause/play startade miui music ibland:) prov skriv i miui tråden eller i murphys forumtråd, de kan säkert hjälpa dig :)
     
  19. Dagon^

    Dagon^ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Lever denna än? :P
     
  20. coachkalle

    coachkalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER