[ROM] [froyo] Japanese Jellyfish RLS9 [2011-01-24]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 27 dec 2010.

  1. lagerstrom

    lagerstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Då håller jag tummarna för att det funkar bättre denna gång att flasha från Telia Stock ROM.

    Kanonjobb du gör Kallt_Kaffe!
     
  2. mape82

    mape82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    har köpt från comviq, och kommer få den i dagarna. ringer med halebop just nu, men denna kommer vara låst med comviq. ska jag låsa upp den, som man kan göra enligt andra tråden, eller vad menar ni med "usim" och man inte behöver låsa upp?

    sen, om jag fattat rätt. först gör jag en kopia på min rom, sen är det bara tuta och köra med denna rom? eller rekomederar ni någon annan? säg att jag lägger inte denna, och sen kommer det en ny rom, kommer allt behövas göras om på telefonen då, som kontakter och appar?
     
  3. lagerstrom

    lagerstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vet ej om du behöver låsa upp din Comviq ROM. Det får nån annan svara på.

    Först ska du installera en programvara som gör att du kan flasha nya ROM:ar.

    Info finns här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23724

    Sen ska du ta backup av din ursprungliga ROM (som levererades med telefonen. Det kan du göra mha ClockworkMod Recovery som beskrivs i länken ovan.

    När det sen kommer nya ROM:ar, är det bara att ta backup av din befintliga (om du så önskar) och sen mha ClockworkMod Recovery flasha den nya ROM:en.

    Men läs gärna lite i detta forum och på Modaco.com om hur det går till och vad du behöver tänka på. Lycka till.
     
    mape82 gillar detta.
  4. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    Kan bekräfta att USIM problemet är borta och att man inte behöver låsa upp telefonen för att JJ RLS2 ska fungera.

    Kallt_Kaffe: Tack för dina insatser, ska testa grundligt denna dvs jag kommer använda den som "standard" nästa 4-5 dagar, återkommer med eventuella buggar osv.

    EDIT: 1080 i Quadrant Standard med AHB klock och CPU oklockad dvs 600 Mhz..inte illa pinkat av en så billig lur måste jag säga.
     
    Last edited: 29 dec 2010
  5. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tackar så mycket för ROM:en, verkar funka fint än så länge. Står dock frågande kring ifall jag behöver göra en wipe om jag vill testa med AHB överklockning? Har alltså Japanese Jellyfish RLS2 flashade för tillfället.
     
  6. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    nej det ska du inte göra, man flashar bara utan wipe så är det klart.om du bestämmer dig att ta bort AHB så kan du flasha om med JJ RLS2 utan wipe då också.
     
  7. f0u

    f0u Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack !

    WOW ! Vilken skillnad på telefon !.

    Första gången jag testade detta med att byta rom. Med andra ord så bytte jag från stock 2.1. Har även en Htc Desire med stock 2.2 men den känns betydligt mycket "segare" att använda än Bladen nu med denna romen.

    Återigen tack för ditt arbete med detta, mycket uppskattat!.
     
  8. mape82

    mape82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    men hur kan jag inte behöva låsa upp den, ifall jag har halebop ab. och den är comviqlåst? hur fungerar det?
     
  9. Mardagg

    Mardagg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Underbar rom
    Men enda ja inte kan göra just nu är att skicka sms. Och hittar inte inställning för de heller
     
    Last edited: 29 dec 2010
  10. Frigge

    Frigge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    man blir ju lite sugen på att testa men man e ju lite feg me om man pajar nåt för den funkar ju fint me telia stock för mig.. ska ge mig på att lägga in clockwork ialf få se... har förstått att de inte e samma som den man laddar hem ifrån market för där fins ju inte blade me så
     
  11. f0u

    f0u Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Både sms, mms och surf fungerade från start utan en enda inställning med tele2 och denna romen.

    Har haft mycket problem med mms i 2.1 original Telia rom.
     
    Last edited: 29 dec 2010
  12. shastar

    shastar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Last edited: 30 dec 2010
    ante_ante och beyorn gillar detta.
  13. Frigge

    Frigge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    det gick ju galant att lägga in... de va ju inget att vara orolig över hehe
     
  14. Mardagg

    Mardagg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag hade inga problem med orginal romen med Halebop, eller med Halebop i Filly Jonken Romen eller. men här har jag det.
     
  15. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Riktigt nice bar. Blir bara mer och mer förtjust i mobilen. Kallt kaffe ska ha en stor eloge för allt arbete han lägger ner !!
     
  16. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Fick nyss "USIM is not inserted"..
     
  17. ricky

    ricky Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var inne på Tele2 butiken i Farsta idag, de hade 20 (nu 19) st Blade för 1499:-, Telia i samma centrum hade inga. Säljarna i butiken kände till telefonen ganska bra och hävdade även att den var olåst, vilket faktiskt stämmer, om man bortser från att det är romen som inte kolla om telefonen är låst, precis som med Telias. När det gäller skärmen så är LCD ljussvagare än OLED och med något sämre färgåtergivning, fast det är ju inte så "farligt" om man inte har en LCD Blade och en OLED SFO liggande bredvid varandra.

    Oavsett vad så verkar båda telefonerna vad jag förstått från alla beskrivningar vara identiska, båda fungerar med modaco alpha 3 och jj utan att låsas upp. Jag valde ändå att slänga in hh-rls2 för att kunna låsa upp den så att inte "andra" sim kort skapar problem i framtiden. Jag rekommenderar alla andra att göra detsamma för att slippa framtida problem.

    Sen tycker jag ni ska leta reda på clockwork 2.5.1.8 då denna förutom att den fungerar förträffligt även fixar så att den är rättvänd. Den finns på xda att hitta.

    Efter 5 SFO så var detta min första "svenska" blade, inte så stor skillnad är min
    erfarenhet.

    BTW, det fanns fortfarande svarta OLED SFO i den ena Orange butiken på Oxford-street mot Tottenham Court Road om man räknar från Oxford Cirkus så sent som den 3dje december. Jag köpte 2 st då, se till att fråga efter den svarta, säljaren försökte sälja den vita först.

    /Ricky
     
  18. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Clockwork 2.5.1.8 är borttagen sedan den 24'e av snubben som la upp den , på XDA.

    Edit: Hittade den på Modaco istället:
    http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/327215/recovery-2-5-1-8-clockworkmod-recovery-oled-tft/
     
    Last edited: 30 dec 2010
  19. andreorn

    andreorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte om detta beror på rommen eller något annat... Men när jag kört in denna rom och även AHB bus överklockninings addonen så kan jag i setcpu ej klocka telefonen någonting.

    "Mätaren" går bara upp till max 600mhz, går ej dra den mer till höger.

    Med fillyjonk releasen gick det klocka upp den till långt över 700..

    Någon som har något svar på detta?

    :D
     
  20. INCSlayer

    INCSlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21
    Platta:
    Microsoft Surface Go
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4 Classic
    denna använder den gamla beta kärnan och inte en av kallt_kaffe's specialare det är därför det inte går att överklocka
     
    andreorn gillar detta.