Grejen med Android?

Diskussion i 'Skräp' startad av nire431, 26 dec 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Är mina vänners iphones trasiga när de hackar och laggar när de öppnar ett sms ?
     
  2. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1



    Tydligen för har haft IPhone sen 2007 och aldrig upplevt att en IPhone hackar när man öppnar sms.
     
  3. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har försökt klura lite på vad som är enklare med Iphone vs Android.
    När jag får en iphone i min hand så ser jag ju 500 ikoner på hemskärmen, fair enough, bara att trycka så startar man sin app och man är igång, finfint.
    Men det är ju likadant på en Android, om användaren vill ha det så, annars finns allt i appdrawern som är lätt tillgänglig på hemskärmen, så det är ju inget svårt.

    Inställningar, trycker på inställningar. samma för android (i appdrawern eller om man lagt dit ikonen på hemskärmen)

    Och istället för en back knapp på skärmen, har man en fysisk sådan. Byta bakgrund? long press på hemskärmen, svårt? nej :).

    Tror mer det handlar om att nån vänjer sig vid Iphone, sen testar dom nått annat, och bara för att det inte ser ut som ios och fungerar på samma sätt, så är det jobbigt och man förstår sig inte på det riktigt. nu är ju givetvis alla inte så, men man vet ju hur folk reagerar på nått nytt om de vant sig vid nått. Möjligen lite lite högre inlärningskurva för Android, men om min morsa swypar loss på sin SGS, så kan vem som helst :)

    Sen måste jag bara gå lite off topic, varför..varför går många många iphonemänniskor som pratar i headset (hörlurarna) med telefonen i handen? tanken är väl att man ska slippa hålla i telefonen? :) om man vill surfa fram nått så förstår jag, men varenda gång så ser man ju att de bara pratar, inget mer. Detta är nått som jag själv aldrig gjort (med undantag när jag tagit upp telefonen under samtalet och sen surfat/tagit fram kontakter etc) och har extremt sällan sett detta beteende hos folk som har andra telefoner. weird? eller är det bara ett stockholmsfenomen? :)
     
  4. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Byta bakrund på IPhone är ju inte särskilt svårt eller att byta Ringsignal heller byta ringsinglar går via apps eller Itunes, tar några sekunder.

    Johnny prata med telefonen i handen med headset är det mest tjejer jag sett göra det, nog mera New york syndrom än stockholm skulle jag tro :) Men alla ser ju på MTV och kopierar haha.


    Men när tror ni att att android skulle komma ifatt IOS? smidighet med mera android 3.0?
     
  5. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Itunes är satans program det är ju en stor anledning att inte köpa Iphone då slipper man detta satans verktyg.
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jag trodde det var pga att de fått slut på pengar när de köpt sig en iphone och inte har råd att skaffa hörlurar med mikrofon. ;) Använder man vanliga hörlurar så måste man ju ha telefonen vid munen för att motparten ska höra en.
     
  7. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag tycker jag ser det överallt :) speciellt i matbutiken och till/från pendlandet hem, bägge könen.

    Tycker det bara är lite konstigt, är det för att visa att man har en Iphone, eller tänker man inte så långt att man faktiskt kan ha den i fickan samtidigt som man pratar?
     
  8. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Android är inte ett os eller en tillverkare. Så är det bara. Vad är det du saknar. Först säger ip4 supporters att android är för krångligt och med för mycket tekniska funktioner. Sedan säger de att det fattas för mycket. När det går att bygga om telefonen helt. Bara att ladda ner från market. Detta även att 90% av alla användare inte behöver mer än max en extra app.

    Du skriver att känslan är viktig. Tydligen är det så. Min sgs känns bättre imho. Om man är känslig för 1 sek lagg när man öppnar ett sms . Köp ip4.
    I praktiken så har SGS 40 bilder per sekund i ett 3d bilspel och ip4 10 bilder per sekund. Vad säger du om det?
     
  9. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Zentric

    Har själv haft en samsung galaxy s och jag kan inte hålla med dig om att SGS känns bättre än IPhone 3gs/IPhone 4. SGS känns oerhört plastig och budget tillverkad, visst den har amoled android med mera men den är plastig ingen tyngd i telefonen. IPhone 4 har glas och aluminium, visst kan det vara negativt med glas men känslan blir så mycket skönare när man skriver/använder skärmen. Vilket inte är fallet i SGS / sony ericsson x10 med plast. Ja den har kanske 40 bilder per sekund men vad spelar det för roll? IPhone är fortfarande 10ggr bättre på många punkter döljer lagger så användaren slipper se det, bättre program mera tillbehör med mera. SGS är bra på pappret men i min hand stannade den i 3 dagar tills jag insåg att jag inte vill ha en plast telefon som knarrar. Men som sagt upp till var och en jag är inget apple fan gillar bara deras produkter pgr av att det är enkelhet och pålitliga. Sen säger jag inte att samsung inte är det men har aldrig gillat samsungs plast telefoner (med undantag för f200 touchwiz)


    Johnny: ja du ett konstigt fenomen, finns ju mic på headsetet som medföljer bara stoppa ner telen i fickan. Det är ju grejen med headset, dom kanske inte förstår att även deras vita hörlurar symboliserar APPLE.
     
  10. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Detta är ett forum för android, och enbart för android. Alla sådana här trådar skapas för att provocera, och enbart för att provocera.

    Varför tar inte mod bort trådarna? Det har ju trots allt börjat bli några stycken.


    Edit: Förövrigt hoppas jag att Google har börjat leverara på riktigt sommaren 2012 när det är dags att byta ut den då legendariska Legenden.
     
    Last edited: 29 dec 2010
  11. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Blup


    Detta är ingen tråd att provocera eller något liknande, denna tråden är gjord för att skapa en disskution angående ämnet smartphones och vilka brister android i nyläget har.

    Som sagt alla har rätt att ha sina åsikter sen om man "smuts" kastar android kan jag förstå att mod tar bort trådarna, men denna tråden smutskastar ju knappast android bara jämförelser mellan android & IPhone. Alla har rätt att ha åsikter och synpunkter tar dom då bort ja då är det nästan kommunism.
     
  12. windmark

    windmark Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tycker att vi ska låta folk som vill köpa iphones göra det och de som vill köpa androidtelefoner göra så ^^ (Otroligt simpelt egentligen)
    Varför tvinga någon till något annat? Jag ser mycket hellre att de köper en telefon och blir nöjda än kommer och klagar på något de inte vet hur det fungerar. Apple har gjort sina produkter otroligt användarvänliga och det tycker jag är väldigt bra. För hur skulle det annars se ut när alla "missnöjda" kunder till androidtelefoner tjatar på oss att hjälpa dem med saker vi trodde alla kunde i sömnen. (Jag vill förtydliga att jag på inget sätt vill nersmutsa någon men Google har uppenbarligen lagt ribban lite högre för inlärningen och detta passar inte alla). Jag är otroligt nöjd med min Androidtelefon och detta forumet i övrigt visar att jag inte är ensam om det, så bara de låter oss köpa den telefonen vi vill så får de enligt mig gärna köpa iphones och vara nöjda :)

    Ytterligare en sak. Det är inte bara men mycket riktat till dig nire431: Det underlättar vid läsandet att använda fler punkter och kommatecken men även att styckeindela ;)
     
    Last edited: 29 dec 2010
  13. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte påstått att tråden smutskastar android - tråden jämför som du säger iOS och android. Och detta är ett androidforum. Folk på detta forum har gjort ett aktivt val, och har valt android.

    Det är inte den direkt första tråden som ploppar upp där TS tycker att iphone är en mycket bättre telefon, det är liksom det som förmedlas med denna tråd, att du tycker att iOS är bättre än android. Vad får vi ut av att veta det är då frågan? Du som TS kanske kan svara på den frågan, vad vet jag.
     
  14. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1

    Ni får väl inte ut något direkt utav att veta det om man säger så. Även jag är intresserad utav Android därav gjorde jag valet att göra denna tråd på denna sidan och inte en IPhone sida. Har länge övervägt att använda android framför IPhone tex. Men att ni får ut något av det mer än en disskution kan jag inte påstå, ville bara höra av folk som var kunnig och när dom trodde att android skulle vara i samma klass som IOS tex.
     
  15. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Folk här inkl. mig tycker att android är bättre än iOS. Hur tror du då dem flesta ställer sig till den frågan?

    Det blir pajkastning som så många gånger tidigare. Jag lämnar här...
     
  16. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När jag kan köpa en iPhone med HTCs Sense så kan även jag tänka mig att byta till Appels telefoner. Sense på min HTC Desire med AMOLED-skärm är så sjukt vackert, färgerna är löjligt levande. iOS på iPhone 4 är blågrått, bara massa blågrått och trist. Tröttnar jag på HTCs Sense (vilket jag aldrig kommer att göra) så kan jag få ett helt annat utseende på mobilen. iOS kommer att förbli blågrått, bara massa blågrått.

    Men lite mer allvarligt: Om du gillar iOS4 är det underbart och det är bara att gratulera :-) När det kommer till kritan handlar mycket om tycke och smak. Du tycker att Android laggar i funktion X, någon annan tycker att iOS laggar i funktion Y. I slutändan handlar det om åsikter och olika behov.

    Personligen så hoppas jag innerligt att Android intåg på marknaden får Apple att tänka om när det gäller den mtv-liknande censur som de applicerar på alla sina produkter. Fy!
     
    Last edited: 29 dec 2010
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Hela telefonen kostar mindre än 200 dollar.

    Ifall det du säger stämmer kostar alltså iphone dubbelt upp mot en SGS. Känns lite väl häftigt eller?

    Det är nog IOS som får jaga Android i smidighet. Innan IP4 kunde man ju inte ens stänga av datatrafik i telefonen. Jämför det med android 1.5 där du redan då kunde ha widgets med en sådan funktion.
     
    Last edited: 29 dec 2010
  18. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Android laggar i guit? Det påståendet förstår jag inte alls. Har bara sgs som referens men guit laggar absolut inte. Det är identisk känsla som iphone.

    Program kan ladda ibland men det har inget med guit att göra. Vanligtvis beror det på multitasking eller i samsungs fall deras filsystem. Det bör åtgärdas med en lagfix. Det ät ju inte androids fel hur som helst.

    Satt som sagt och lekte med en ip4 i julas och det är en jättebra smartphone men jag saknar verkligen homescreen och widgets. Spelen flöt bättre på sgs också även om jag aldrig spelar. Men det är ju kul att testa. Antar att det beror på den lägre upplösningen?

    Kan man ha swype på äppel?
     
  19. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    SGS har den bästa skärmen som finns. Den är av glas. Pansarglas , samma som i ip4. Den har 16 MT punkter och den har detta lager integrerat med glaset i skärmen. Det är enbart luren som är av plast. Kvittar imo då jag använder skal till mina telefoner.

    Nja, det är för att diskutera för/nackdelar. Sedan kvittar det att man ändå kanske håller på just "sin" telefon. Tycker det har funkat bra i denna tråden.

    Tips: Läs de trådar som intresserar dig: :)
    Nja, 700 sek är i handeln. Dvs inte tillverkningskostnaden. Priser multipliceras flera ggr innan de kommer ut i handeln. Det går att tillverka ett datorchassi för 300 kr och samtidigt kostar ett snyggare tomt htpc chassi kanske 1500 kr.
    Så ja. Att använda glas osv. Kostar pengar. Det ska ingå garanti osv också. Mycket billigare för samsung att använda ett plastskal.
     
  20. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Tycker detta är ett riktigt intressant ämne, och roligt att så många är intresserade. Vill inte göra det till någon paj kastning. Du som sa om htc sense kan bara hålla med om att jag tycker att det enbart är Htc som lyckats otroligt bra. Nästan lika bra som Apple har lyckats med IPhone, gillar htc skarpt otroligt snyggt när det snöar på skärmen eller regnar. Ge mig gpu på htc så byter jag om 1 år :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.