Dålig FM-radio?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av recman, 20 apr 2010.

  1. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är det fler som upplever mottagningen för FM-radion som svag? Får knappt in tex P3, brusar väldigt och går knappt lyssna på. Testat på lite olika ställen för att se så inte mottagningen var dålig just där men samma sak.
     
  2. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Hur har du headset-sladden? Det kan ju variera rejält beroende på hur man har sladden, har du testat att hålla den olika, utdragen, hoprullad etc?
     
  3. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Upplever den sämre än den som var i w995.
    Men som sagt så är ju antennen i sladden till lurarna och lurarna suger ju getpung.
    Inbillade mig att det blev något bättre med andra lurar...troligtvis bara "wishful thinking".
     
  4. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Har också noterat att FM-radion har något sämre mottagning jämfört med min gamla Nokia N95-8GB.
     
  5. buba

    buba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja fysj. Dette var dårlige greier. :(
     
  6. buba

    buba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dobbel...
    Tok en tur på en butikk for å prøve bedre headset. Det dyreste og beste ble radioen ikke noe særlig bedre med. Fikk kun en rds radio opp. Vanlig fm-radio får 20+/-.
    Nei, håper HTC kan fikse dette skvipet?
     
  7. Camilla

    Camilla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker radion fungerar bra. Kanske beror det på hörlurarna eller på att jag bor på en ort där det inte trängs så många kanaler.
     
  8. marot729

    marot729 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det nån som lyckats få FM-ljudet till ett A2DP-headset? (med sladdheadset för antenn i så klart)

    Min radio buggar ur och slutar ge ifrån sig ljud trots att det står 'ljud i blåtandsheadset'. Bara omstart väcker sen radion.

    Mottagningen tycker jag inte är helt kass ändå. Kass är däremot att den inte har rds.
     
  9. marot729

    marot729 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det nån som lyckats få FM-ljudet till ett A2DP-headset? (med sladdheadset för antenn i så klart)

    Min radio buggar ur och slutar ge ifrån sig ljud trots att det står 'ljud i blåtandsheadset'. Bara omstart väcker sen radion.

    Mottagningen tycker jag inte är helt kass ändå. Kass är däremot att den inte har rds.
     
  10. 5x-f

    5x-f Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker radion fungerar helt perfekt. Utmärkt mottagning med både mina Skullcandy T1 och även med en annan Skullcandy-hörlur. Har testat med originallurarna som följde med min Desire och det funkar lika klockrent med dem också.
    Har testat både hemma och i bilen. Testat SR P3, lokalradio, Rix FM och ett par till.
    Klockrent! :)

    Edit:
    haha. Direkt efter jag skrivit hände något. Jag byter kanal hejvilt, men samma kanal spelas hela tiden, trots att det står P3 i displayen och rätt frekvens visas spelar den Rock-klassiker. WTF?
    Jag kan heller inte stänga av radion. Har dödat den med Advanced Task Manager, men den spelar på ändå. :o
    När jag nu försökte starta FM Radio igen slutade den spela, sen öppnades fönstret där det står Aktiverar FM, sen slocknade det igen. Haha.
    Ska nog starta om min mobil tror jag...
     
    Last edited: 21 apr 2010
  11. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag upplever också att jag inte får inte några kanaler utan brus. Då har jag testat med medföljande plastbitar (dom som inte är värda att kallas hörlurar) och ett par sonyericsson som fungerar(de) utan problem med min k750i (innan kontakten gav upp - just nu kan jag nästan inte ladda den telefonen)
     
  12. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är skillnad på olika headsets, mina hörlurar som jag använder vanligtvis får kass mottagning. När jag testade ett par ruttna lurar så funkade det prima..
     
  13. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Håller med
     
  14. Mamed

    Mamed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har det hänt att 'fm radio' programmet hängt sig för er? Hände mig idag programmet var öppet och jag kunde se allt men hörde inget och alla knappar var oresponsiva.

    Edit: Samma fel den här gången så kunde jag ändra till andra kanaler i frekvenslinjen men ljudet hade fastnat på en station. Klickade på menu->ljud av. Men ljudet var fortfarande på.
     
    Last edited: 21 apr 2010
  15. ottoangel

    ottoangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också väldigt dålig mottagning. Måste stå perfekt eller hålla sladden perfekt för att det ska fungera. Ger för det mesta upp. Riktigt dåligt av HTC att inte kunna leverera en radio som fungerar bättre än så här.
     
  16. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag har jättebra ljud i min. Kör med iPhone-headset.