Samsung PC Suite + Win7

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av kahn, 5 dec 2009.

  1. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej, jag har problem att få igång samsung pc suite på min dator, när jag installerar får jag diverse felmeddelanden ( typ: unable to launch the 1 driver...).
    Programmet startar dock ändå men jag kan inte hitta telefonen alls... Mkt irriterande, vad göra?
     
  2. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har hittat att Samsung pc studio inte stödjer Windows 7, och jag får det fan inte att fungera, någon som vet hur man ska göra? Finns det något annat program? Jag har testat att köra i kompabilitetsläge för både vista och xp .... wtf IRRITERANDE
     
  3. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det funkar över huvud taget inte alls oavsett OP

    Har nu liksom du brottats med diverse problem med min nyinköpta Samsung Galaxy Spica i5700......
    1.
    Jag kan INTE heller få koppling mellan PC programmet och telefonen. Jag har en dator med XP och en annan dator med Vista.... programmet hittar inte telefonmodellen, vilket innebär att jag inte kan synka någnting.
    2.
    Bluetooth funkar över huvudtaget inte. Har provat att koppla ihop med både SonyEricsson och Nokia telefoner samt dator.....men funkar inte det heller.
    3.
    Ikonnamn som är för långa blir "rumphuggna". Google Map blir "Google Ma" och Meddelande ikonen blir "Meddelan" osv. Kan väl leva med detta estetiska fel....men inte med de övriga ovanstående felen.

    4. Telefonen låste sig när jag skulle ringa mitt första samtal. Var tvungen att ta ur batteriet och starta om den. Fetlåsning! Va glad jag var i min bil när detta hände.....

    I övrigt så är jag nöjd med telefonens snabbhet. Bra respons. Det enda som är lite jobbigt är inmatning med text, där tangentbordets knappar är små som f-n. Framför allt väldigt kul när man ska mata in ett långt användarnamn och lösen.

    Nu har jag skrivit ett mail till Samsung och klagat. Har bett dem återkomma omgående annars lämnar jag tillbaka skiten. Bannar mig själv för jag inte valde en HTC Hero istället..... men den har väl även sina brister?

    /Berka
     
  4. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER


    Känner igen mig lite i det du säger, Men dessa brister är inte värt typ 2000kr extra för en hero tycker jag. Min har låst sig en gång också... Och det står "meddeland" även för mig, hoppas de fixar sådang.
    Prioritet för mig är att kunna ansluta telefonen till datorn... känns som viktigt på någe sätt ^^
     
  5. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    2. Bluetooth fungerar bara mot headset än så länge, är väl löst i Android 2.0 om jag har förstått det hela rätt.
     
  6. LeBär

    LeBär Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte en spica idag, har samma problem :(. Lyckades installera drivern och Pc programmet utan felmeddelanden genom att välja kompabilitetsläge Vista SP2 på installersarna. Det (o)lustiga med det hela är att jag får svart skärm i win 7 när jag har drivern installerad och kopplar in telefonen via usb..

    Skriv gärna här om ni hittar nån lösning

    Edit: Kan tillägga att jag får upp en "removable disk" när jag ansluter luren utan att ha USB drivern installerad men jag får bara ett meddelande om att sätta in en disk i enheten om jag väljer den i utforskaren.

    Edit2: Jag provade att göra en återställning på telefonen och omformatera SD kortet och nu kommer den upp som en extern disk som jag kan kopiera till i win 7 :). Observera att du måste välja montera från meddelandemenyn när du ansluter telefonen
     
    Last edited: 6 dec 2009
  7. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Tyvärr så stödjer Cupcake inte filöverföring via bluetooth. Vad de "rumphugna" namn beträffar så är detta gkort med avsikt. Bläddra man genom ikonerna med mittknappen så ser man att dess hela namn glider fram och tillbaka ett par gånger.
     
  8. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tangentbordet blir ju tyvärr inte direkt större om du köper en Hero. Bluetooth kommer inte att fungera bättre, och långa namn på ikoner kommer fortfarande kortas ned (möjligt att man kan ställa in det någonstans, men det har i så fall inget med telefonmodellen att göra).
    Ang. tangentbordet kan jag dock tipsa om att Samsung faktiskt har skickat med ett extra tangentbord av det vanliga "nummer-knappsats"-slaget. Betydligt större knappar med andra ord. Långtryck på tangentbordet och välj Inmatningsalternativ.

    Vad gäller anslutning till PC har jag samma problem under Windows 7 x64. Dessutom har Samsung valt att inte skicka med några fristående drivrutinsfiler som man kan mecka med, åtminstone inte på min CD, utan bara en installer för dessa (som ju inte fungerar)...
     
  9. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    med bettercut kan du ju ändra både ikon och namn på shorcuten :)

    Jag upplever Spican vetydligt rappare än Heron.. men HTC Bravo som kommer i vår blir nog svårslagen tror jag.. men som sagt.. Spica gillar jag fortfarande :)
     
  10. A-Droid

    A-Droid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare,
    har oxå en Spica och slet mitt hår för att få igång den i PC Studio. Fick oxå upp meddelanden om att sätta in disken. Que ??
    Provade även att formatera om minneskortet som någon föreslog här ovan men det hjälpte inte. Till slut hittade jag en liten dold inställning i Spican.

    Gå till Inställningar/Om telefonen/Extra inställningar och avmarkera Bara masslagring. Efter det hittade PC Studio telefonen med en gång och nu funkar det kanon! Hoppas det kan hjälpa någon!

    Ha det gott!
     
  11. Lilja222

    Lilja222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar det att synca telefonen via PC Studio eller är det bara filöverföringen som funkar?

    Lilja
     
  12. Ostkroken

    Ostkroken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var på Samsungs hemsida igår och sökte uppdateringar till min Spica.
    Hittade uppdateringen men det fanns enbart istallationsanvisningar till Win2000, XP samt Vista. Ingenting för Win7.

    Detta måste ju tolkas som att NPS helt enkelt inte funkar i Win7.
    Frågan är ju när det kommer en ny release på NPS till Win7 ?
     
    Last edited: 20 feb 2010
  13. hemu

    hemu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    NPS har inte stöd för nått annat än uppdatering av telefonen tyvärr. Ett sätt att försöka få drivrutinerna att funka är att gå in i enhetshanteraren och se om man har några utropstecken i listan. Om man har det kan man göra uppdatera drivrutin och ange katalogen med drivrutinerna på hårddisken. Man kan också prova och avinstallera drivrutinerna i enhetshanteraren och sen ansluta telefonen igen så att drivrutinerna installeras på nytt. Det finns också en uppsättning av drivrutiner som ligger ute på nätet tillsammans med filerna för rootning som ibland kan ge lyckat resultat. Detta förutsätter att man monterat disken i USB inställningarna eller klickat ur bara masslagring om man skall uppgradera.
     
  14. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Varför envisas ni med att inte köra telefonen som masslagring? Samsungprogrammet kan bara uppdatera telefonen. Jag har inte haft några problem med att montera sd-kortet i någon dator......
     
  15. gbglass

    gbglass Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ju rätt omständigt i min mening att plocka ut sd-kortet för att föra över några filer.
     
  16. Ostkroken

    Ostkroken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ju just det som jag vill göra, men det går ju uppenbart inte att göra med Win 7.

    SD-kortet går ju hur bra som helst att mounta via USB-kabel utan att använda NPS om man nu inte orkar/vill plocka ut det ur telefonen.
     
  17. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag menar genom telefonen....ansluta telefonen med usbkabel till datorn

    Ostkroken, hur är din inställning i Inställningar-program-utveckling-"usb-felsökning"
     
  18. Ostkroken

    Ostkroken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat både med och utan felsökningsläget