Värt o byta från Spica till ZTE Blade?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Avicii, 30 dec 2010.

  1. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Som rubriken säger är det värt att byta från Samsung Galaxy Spica till ZTE Blade pågrund av att spican är sjuhelvetes seg.o_O
     
  2. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Fråga i ZTE blade delen av forumet, så kommer det nog hagla in svar från blade användare :)
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Dock partiska. Det är som om man frågar "Är Android bra?" här i Allmänt :)

    Jag tycker inte det. Jag skulle hellre sparat mer pengar och lagt dem på en lite dyrare telefon som må vara överprisad jämförelsevis med Blade men som känns, och är, snäppet vassare. Jag har läst för mycket om problem med Blade för att kunna rekommendera den till någon. Brus när man pratar och så vidare.

    Dessutom är väl Spica en rätt bra telefon med tanke på pris och ålder!? Jag skulle flashat om din Spica och köpt en dyrare telefon senare!
     
  4. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tycker att min blade är bra, jag har inte stört mig på att den har nått brus eller nått sånt och jag har inte haft några problem med min vad jag har läst så är det ofta de som rotar som får lite problem med romarna.
    Men är kanske inte så jättesteg ifrån spican förståss
     
  5. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Bara för att man äger en Blade blir man ju inte partisk, man kanske tvärtom är jättemissnöjd och bara väntar på att byta till ngt bättre. ;)

    Det enda problemet med Bladen jag har är svagt brus i hörlurarna. Annars fungerar den jättebra med allt.Ingen Wifi/3G problem osv.
    Lite lagg och låsningar i Angrybirds tyvärr men det har jag vant mig vid

    Jag tittade på Spica när jag skulle välja telefon men det gick bort pga plastigheten och skärmen som jag inte tyckte var bra.
    Men jag skulle nog inte lägga massa pengar på en telefon som inte är särskilt mkt bättre. Visst om man får ut mkt för Spican så kanske det kan vara värt det men inte annars.
     
  6. danne_silver

    danne_silver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    +1 på det alternativet.

     
  7. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Spara å köp en fetare lur som kommer 2011. Och det kommer komma feta luar med en å annan dual core (släng dig i väggen Nexus S - you're too late! :D).
     
  8. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Bruset på Blade är när man lyssnar på musik vid hörlurar/använder headset inte vid vanligt samtal. Så har iallafall jag uppfattat det från andra Blade användare.
    Jag har då inget brus vid samtal, bara svagt brus som hörs mellan låtarna när man använder hörlurer.

    Sedan är det ju bara att gå in på alla olika telefonerns forum så blir man mörkrädd direkt. Bla DHD som hade/har passformsfel. De har en buggrapport där bla ngn blivit av med alla sms osv.
    Ingen telefon är utan problem och jag tycker inte Blade har fler fel än normaltelefonen på Swedroid. Min man har en Nokia N8 som fungerar 100% men om man tittar på minhembios forum tror man ju att det är värsta skittelefonen :ehm:

    Sedan tillkommer ju handhavade fel som uppstår pga att man rootar/flashar och rom:en kanske orsakar problemet eller så är det ngn inställning/app som tokar till det. Folk som inte har problem söker sig ju inte till forum så det är missvisande att gå efter vad som tas upp på forumen.

    Jag skulle absolut rekommendera Blade till ngn som vill ha en prisvärd Android men att byta från en Spica till Blade skulle jag knappast göra eller rekommendera ngn annan att göra.