Microsoft Exchange email

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av MickeBu, 3 jan 2011.

  1. MickeBu

    MickeBu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej gott folk har frågor ang mailen på SGS.

    Går det att göra så att mailen genom microsoft exchange på mobilen blir snabbare inte laggar när man bläddrar genom mailen.

    Trodde det skulle flyta på bättre om man tittar på tex Iphone så verkar den inte lagga alls när man bläddrar genom eposten på den.

    Provade ändra synk till synka varje timme tänkte att då laddar den väl ner epost till mobilen så man bara kan bläddra igenom sen utan lagg. blev inte bättre än PUSH/Auto.

    Sen verkar min epost inte tas ner till min SGS alltid, tex har fått mycket mail under dagen till jobbmailen. men dom har inte kommit till min SGS? borde komma till både SGS och jobbedatorn? Har varit så tidigare och då har jag startat om mobilen för nån dag sen. Men så vill jag inte behöva göra varje dag.

    Nån som vet vad man kan göra eller har råkat ut för samma problem?
    Skulle vara fint med laggfri mail på mobilen samt uppdateras hela tiden automatiskt.

    Kör Launcher Pro Plus, Froy 2.2 inte rootad snabb som blixten är mobilen annars synd ska falla på mailen.

    Mvh
    Micke
     
  2. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med stock 2.2.
    Har nu lagt in Darkys rom och Exchange-mailen funkar äntligen som det ska.
     
  3. MickeBu

    MickeBu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har funderat på Darkys men är lite orolig för att bricka mobilen, sen måste man väl roota för att lägga in Darkys? kan inget sånt om nya rom etc .. lägga in Launcher pro och lite småappar är inga problem samt köra lite nya docks ikoner.. men känns lite överkurs med ny ROM etc och root .... hmm
     
  4. BennyB

    BennyB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hade samma problem som du, både med 2.1 och 2.2 funkar de kasst med Exchange och de laggade fett i inkorgen.

    Vill du inte roota så kan du alltid lägga in en annan activesync klient, jag kör med touchdown och de funkar utmärkt. Den har bra widgets, kostar en del (140kr) men de finns en 30 dagars demoversion på Market.
     
  5. jesperr

    jesperr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Om du skulle våga dig på att lägga in en ny rom så finns det flera kunniga personer här som kan hjälpa dig. Det finns även flera guider där det beskrivs bra om hur och vad man behöver göra.

    Men jag skulle pröva mig på den där demoversionen innan om du inte är säker ;)
     
  6. Moellre

    Moellre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En som funkar riktigt bra tycker jag är RoadSync.
    Då vi har vår Exchangeserver på annan port än standard, Så går det ju inte att använda stock mail.
     
  7. MickeBu

    MickeBu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har installerat touchdown och ska prova på den det jag sett än så länge verkar vara bra!
     
  8. davidd

    davidd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag kör en som heter Improved Mail, låter rätt fattigt men den är faktiskt den snabbaste av de jag testat (k9, touchdown och den inbyggda) plus att den ser ut exakt som den ibygda. Enda nackdelen jag hittar just nu är att sökningen i globala adressregistret ibland knasar ur. Ett par kollegor installerade den också på sina galaxy s men var väl inte fullt lika nöjda.. Ett tips i alla fall.
    http://www.mwebster.us/ <-utvecklarens sida..
    //David (galaxy s, froyo)
     
  9. MickeBu

    MickeBu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla Tips ! :)
     
  10. BenDover

    BenDover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den inbyggda blev slöare och slöare på min SGS med stock 2.2 men innan jag slängde min lur i väggen så testade jag lite andra Exchange-klienter, och det var tur :)

    K9 var helt ok men snabbast och bäst för mig var ändå Improved Email. (Har inte testat Touchdown)
     
  11. MickeBu

    MickeBu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Installerade improved mail, funkade bra mot exchange tog ner mail snabbt.. laggar inget alls öppnar mailen blixtsnabbt utan mellanladdning.. imponerande

    Helt plötsligt funkar inte synken ,,,, gaaaah nåt med säkerhetsinställningar stod det när den skulle synka provar installera om nu för den vill jag köra!
     
  12. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet om den inbyggda är förbättrad i de senaste inofficiella FWs?
     
  13. Turritops

    Turritops Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tyvärr, lika dålig i JPY. Jag har gått över till Touchdown, fungerar klockrent.
     
  14. MickeBu

    MickeBu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått rätt på Improved Mail genom ominstallation och den funkar perfekt, snabb laggar inget alls och synkar felfritt. Funkar mycket bättre än touchdown jag provade först.
    När man trycker på mail i inkorgen öppnas dom direkt man kan hoppa ut och in i mail utan att den laggar får svart skärm.
     
  15. Sampo

    Sampo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad är det för fel?
    Kan inte koppla min GS till jobbets exchange konto....
    på domän ska man väl enbart skriva mail.xxxx.se, eller??
     
  16. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det beror nog på hur jobbet har ställt in det, på skolan har jag "webmail.xxxx.se" istället för "mail.xxxx.se".
    Observera att alla problem med seg Exchange-klient är borta i 2.2.1, nu beter sig programmet äntligen som det borde.
     
  17. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    +1

    2.2.1 + exchange + push flyter prima.
     
  18. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lyfter lite, har också en Exchangefråga som nog inte kräver en egen tråd.

    Jag stör mig lite på 2 saker som har med "notificationbaren" att göra:

    1. Får jag ett mail som jag läser på datorn så har jag fortfarande en notifiering om att jag har ett nytt mail på min telefon, kan man inte få den att försvinna?
    2. När jag drar ner "baren" så står det: "136 olästa" och den siffran ökar ju självklart +1 per mail, trotts att alla mail är markerade som lästa, både i telefon och på servern.

    Någon som har några idéer om detta? :)
     
  19. kpeder

    kpeder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har uppfattat det så att vi som pratar med en exchange 2003 har fått problem. Det verkar som Samsung ej har den med i softwaren. Provar just nu med andra appar återkommer med resultat.
     
  20. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vi kör på 2010 här, så 2003 bör inte bidra till mina problem... :(