Trasig skärm på san fransisco

Diskussion i 'Blade' startad av Jonerik, 3 jan 2011.

  1. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har en orange san fransisco som är importerad från England. Tyvärr har jag lyckats sabba skärmen så telefonen är helt oanvändbar. Det är inget garantiärende utan jag har lyckats sabba den helt själv. Jag tror att telefonen fungerar i övrigt men skärmen visar som sagt var allt annat än det den brukar :(.

    Vad tror ni? Finns det någon chans att reparera telefonen och hur skall jag i så fall gå tillväga? Eller är det bara att slänga telefonen i bingen och köpa en ny?

    Tror ni förresten att det kan innebära problem att det är AMOLED-skärm på den här? Finns det skärmar att byta till om man lämnar in den någonstans i Sverige?
     
  2. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Det är Anovo som kommer att laga dom eventuellt men tror att det blir billigare att kila ner till Telia och köpa en ny dock med LCD.
    Du kan ju kolla på Ebay om det finns några som säljer reservdelar.
     
  3. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är väl bara att bita i det sura och begrava telefonen. Synd, för jag var ändå väldigt nöjd med den. Det finns ingen annan som tvingats byta skärm eller kanske har någon kontakt på Anovo som vet vad det skulle kosta att byta skärmen?
     
  4. Cybermarre

    Cybermarre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jonerik gillar detta.
  5. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Sälj den som "reservdelstelefon" så får du en liten slant för den iaf. Du har ju t.ex. ett batteri som funkar. Det var nån här på forumet som frågade om extra batteri igår.
     
  6. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om det slutar med att du skall slänga den så kan jag ta den som labbtelefon. Jag kan betala vad det kostar att skicka den med ett vadderat kuvert, dvs 30:- Även om skärmen är kass så går det att labba en del via adb.