Kontakter - flera mobilnummer

Diskussion i 'Desire HD' startad av Ullis, 4 jan 2011.

  1. Ullis

    Ullis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Vi använder oss av prefix när vi ringer privatsamtal (mobilen är jobbets).
    För mina privata kontakter behöver jag därför 2 mobilnr, ett med prefix och ett utan (det går inte att sms-a eller ringa från annat land med prefix)
    Det går inte att ha 2 eller flera Mobilnummer vad jag kan se.
    Om man lägger till fler nummer och klickar på alternativen kommer inte Mobil upp, bara Hem, Arbete m fl.
    Jag skulle vilja att Meddelande har ett annat nummer (utan prefix) än Mobil (med prefix), men Meddelande verkar ta det nummer som står under Mobil.

    De kontakter som fördes över från min förra telefon och som hade 2 eller fler mobilnummer, här finns alla mobilnummer med när man kollar på Kontakten, men när man ska ringa så hittar telefonen bara ett av numren.

    Någon som har några bra tips?
     
  2. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    du kan sätta vad som helst som namn på numret (hem eller mobil eller arbete elr vad som du tycker passar bäst) och sen kan du gå in på kontakten så finns det en pil bredvid "sänd meddelande" där du kan välja vilket nummer du vill använda för att skicka meddelanden till..
     
  3. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kontakter -> välj kontakt -> klicka redigera -> under kontaktens nummer längst upp klicka "lägg till" -> sen där på den raden det står hem klicka välj mobil -> skriv nummer :)
     
  4. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    hmm jag kan då lägga till hur många mobilnummer som helst som det bara står mobil framför och sedan från kontakt"kortet" välja vilket nummer jag vill ringa till ?
     
  5. UlfrikTB

    UlfrikTB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    AOSP 6.0 Marshmallow
    Jag har fått problemet att jag fortfarande måste välja nummer varje gång jag ska skicka ett SMS till en kontakt som har fler än ett nummer, även fast jag valt vilket som är meddelandenummer. Måste vara någon bugg.
     
  6. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej Ullis!

    Jag skulle vilja tipsa dig om vår app Prefixer som du kan läsa mer om här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=13781

    Med Prefixer installerad behöver du inte uppdatera din kontaktlista överhuvudtaget!
    I Prefixer kan du lägga upp uppringningsregler för alla möjliga olika typer av samtal, baserat på själva numret, om numret finns i kontaktlistan, om det är kopplat till specifika kontaktgrupper etc. På det sättet kan du således säga till att Prefixer ska lägga till ert prefix för de kontakter det är relevant för. Om du någon gång byter abonnemang eller liknande behöver du bara avaktivera regeln i Prefixer. Klart mycket smidigare än att behöva redigera telefonboken hela tiden.
    Gå gärna in på vår hemsida och titta också:
    http://www.253below.com/prefixer

    Om du behöver hjälp med att sätta upp en regel som passar dig får du gärna kontakta oss direkt eller genom inlägg här i forumet!