Keyboard samt launcher

Diskussion i 'Optimus One' startad av Emma86, 4 jan 2011.

  1. Emma86

    Emma86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har tidigare använt LG:s keyboard och trivdes jättebra med det. För några dagar sedan när jag skulle skriva sms frågade telefonen om inmatningssätt och frågade då om jag ville använda LG:s keyboard eller Androids tangentbord. Jag råkade trycka fel så att den ställde in sig på Androids tangentbord. Och nu har jag inte lyckats byta tillbaka, har jag än försöker så går det inte. Både LG:s keyboard och Androids tangentbord ligger som standard i telefonen och det går inte att ta avinstallera Androids tangentbord. Försökte även ladda ned scandinavian keyboard, men inte heller det går att använda, då kommer bara Androids fram. Hur ska jag göra?

    Ytterligare en fråga gäller byte till ADW launcher eller launcher pro, gör detta telefonen märkbart snabbare och är det enkelt att ta bort det om man inte trivs med det? Vilken av dessa, adw eller launcher pro är bäst på O1?
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Hej.
    Jag tror jag förstår vad du menar, om du håller fingret ca 2 sek på textrutan där texten kommer fram så kommer du få upp en ruta som heter Inmatningsätt/Indatasätt, klickar du där så får du en lista på de tangentbord du har installerat, så kan du enkelt ändra tillbaks till LG:s orginal.:)

    Angående launchers, själva prestandan blir inte snabbare, men launchers blir snabbare oavsätt Launcher pro eller adw launcher, skulle du inte trivas med den launchen du har så kan du enkelt avinstallera precis som du gör med spel:)

    Over & out!
     
    Emma86 gillar detta.
  3. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har bytt till launcher pro på min. Det jag saknar mest från LGs är att när man öppnar för att visa alla program så är de ju alla ihopmixade. LG delade ju upp inbyggda och efterinstallerade. Att scrolla mellan hem-skärmarna går snabbare än med LGs då det kunde hacka till ibland (första gången).
    Kom ihåg dock att du måste placera ut alla widgetar och programikoner igen (ivf launcher pro)! Men innan du gör sådant så se till att ställa in hur många hemskärmar det ska vara och vilken som är "mitten" (den man går tillbaka till med home-knappen. Jag gjorde fel och fick manuellt flytta alla ikoner två skärmar åt sidan. Jobbigt!
    Men jag är väl ivf tillräckligt nöjd med launcher pro för att inte gå tillbaka till LGs.