Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

  1. mudbeaver

    mudbeaver Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det bara ja som är dum? men får inte till det å lägga in film på tableten..
     
  2. bettyboop74

    bettyboop74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK tusen tack!
    Var sjutton hittar man mini USB?
    Linnea
     
  3. bettyboop74

    bettyboop74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, hittar ej hur man importerar windows kalender för när jag startar det står det importera mail osv men inte själva kalendern?

    Linnea


     
  4. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  5. pgadler

    pgadler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du skriver "startar det". Menar du Google/GMail, eller vad?

    /Patrik
     
  6. bettyboop74

    bettyboop74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag menar när jag startar min windows mail, så finns det ej ngn meny där för att importera kalender ens :-( Bara importera mail..men ej kalender.
    Så det är alltså Windows mail som har inbyggd kalender i.

    Mvh Linnea
     
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Hur menar du, kan du inte föra över några filer eller är det just filmer soom inte går?

    För att föra över filer måste USB felsökning vara aktiverat
    "inställningar"--->"program"---->"utveckling" ---> USB-felsökning

    angående filmer så tar den inte mpeg tror jag men avi och de flesta andra format går bra tex mkv men max 720p
     
  8. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    det medföljer en kabel som är usb i ena änden och miniusb i andra änden, det finns bara ett uttag på plattan där den kabeln passar, du kan inte missa det.
     
  9. mudbeaver

    mudbeaver Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    fick över filmen men den tog inte formatet... så får prova med annat format
     
  10. alle090

    alle090 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  11. Swe

    Swe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Någon som har en rabattkod till Siba, som grädde på moset?

    Ingen som kan ge lite feedback på plattan, ni som köpte vid julkalendern?
     
  12. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    50 kr = A3488BK
     
  13. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Köpte idag på SIBA efter alla tips, nu laddar. Rätt värdefult för runt 1k. Med lite tweak, det fungrar bra men ingen ipad förstår du.
     
    Last edited: 2 jan 2011
  14. fatty

    fatty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  15. axid

    axid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    youtube och andra sidor

    Hej jag. Precis kopt en 7ck100. Ar det någon som vet hur man får tex youtube att funka
     
  16. df9517

    df9517 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kanonpryl

    Jag köpte en Archos A10 för ca en månad sedan i Kina för ca 2700 kr. Jag lekte med den i 2 veckor innan jag kom fram till att den inte var tillräckligt bra. Eftersom den inte kommit till Sverige ännu kunde jag enkelt sälja den för 3000 spänn på blocket. Archosen var ungefär som den här LL'en med skillnaden att skärmen var bättre och naturligtvis större.

    För 1300 kr så tyckte jag nu att det var värt och prova och den är gången är jag helt nöjd. Jag kan till och med sträcka mig så långt som att jag aldrig köpt en geek leksak mer värd sina pengar.

    Väldigt kortfattat så är detta en budget-ipad och inget annat. Men det har Android 2.1 med allt vad det innebär så det blir en väldigt kapabel liten leksak.

    Vad som fungerar mycket bra:
    - Lyssna på musik och titta på film (standard avifilmer i xvid funkar alltid)
    - Slösurfning på ett fåtal sidor, helst via bokmärken så att man slipper skriva adressen
    - Fjärrkontroll till xbmc eller andra mediaspelare
    - Facebook, twitter
    - Youtube, via youtubeappen
    - Google maps funkar fint (finns ej GPS eller 3g stöd så navigering går ej)
    - Alla spel som inte kräver snabba tryck eller dragrörelser (swipe). De flesta andra spel fungerar bra.
    - Den har som de flesta pads en mycket bra batteritid, oklart hur mycket.

    Det som den är dålig på är allt som har med swipes att göra och där skall man vara ärlig och säga att den är riktigt dålig. Enkeltryck går fint. Därför har jag har lagt hela desktopen på en sida så att jag skall slippa swipa till ny skärm. Ett tips är att byta desktop till ADW så att man kan få in fler ikoner på första skärmen.

    Fråga: Är det någon som fått temp root att fungera? Och har ni i såfall lyckats klocka upp processorn? Vänligen berätta hur isf.

    MVH
    Daniel
     
  17. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  18. axid

    axid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  19. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Rootad market-fw för LL-plattan

    (Först av allt vill jag be om ursäkt för dubbel-registreringen - jag postade tidigare som Twk men lyckades med konststycket att slarva bort lösenordet (ja, till mailkontot också). Extremt klantigt, jag vet, jag kan bara hoppas att admins har överseende...)


    Jag har pillat på en custom fw för LL-plattan ett tag på lediga stunder, och här är en första release som är meningsfull för andra än mig själv att testa.


    - Baserad på Market-firmwaren som postats här tidigare av drnashlenin

    - Permanent rootad (su + Superuser.apk)

    - Read/write till /system/bin och /system/app. (Om man ska vara noga: bind-mountade kataloger ovanpå orginalen som monteras tidigt nog i bootsekvensen för att vara de som "gäller".)
    I praktiken innebär det dock att det går fint att avinstallera de förinstallerade applikationerna t ex. Man kan även testa att själv datera upp komponenter utan att behöva flasha.
    Klantar man till det kan man alltid radera /data/systembinoverlay och /data/systemappoverlay (även katalogerna alltså!) och boota om - då är man tillbaka där man var från början (dvs det som följer med firmwaren)
    Självklart får man ändå tänka sig lite för, men i värsta fall kan man ju köra en revovery-flashning.

    - Userhook support - placera ett unixscript som /flash/userhook.sh så kommer det exekveras vid varje uppstart som root. Möjlighet för den som vill leka att bygga vidare på t ex mina filsystems-förändringar alltså, eller t ex starta/stoppa daemons vid boot.

    - Möjlighet till alternativ flashmetod om du redan installerat market-firmwaren som postats tidigare:
    . Packa upp zip-filen
    . Kopiera in .img-filen till /flash på enheten, vanliga Windows filhantering alltså t ex
    . Döp om den till "update.img" när den ligger på enheten
    . Koppla ifrån "USB-disken" på säkert sätt (Windows "säker borttagning av maskinvara" t ex) så att den garanterat inte blir korrupt.
    . Se till att DC kabeln sitter i eller att du är VÄLDIGT säker på att inte få slut på batteri
    . Koppla ur USB-kabeln, "lås upp" tableten om det behövs.
    . Du kommer informeras på skärmen om att en uppdateringsfil hittats (version 0.0.0 ;) ), godkänn uppdatering.
    . Ha tålamod! Det tar en stund, och första booten tar ännu längre tid än vanligt eftersom de fakeade filsystemen också skapas. STÄNG INTE AV ELLER STARTA OM!

    - Ska gå utmärkt att flasha även med de vanliga flashverktygen om man redan har fått till det med drivrutiner osv. Jag har inte hunnit testa detta med just denna versionen, men tidigare varianter jag har satt ihop har alltid fungerat med båda metoderna. Detta är också enda sättet om du har en firmware med annan version av bootloader (t ex orginal-firmware).


    Ladda ned här: http://www.megaupload.com/?d=25YWGEY5



    Jag bör nämna att jag suttit uppe alldeles för länge ikväll och är ganska trött nu, men ville äntligen få detta någorlunda klart till varje pris ;)

    Jag har därför knappt testat denna sista versionen själv förutom konstaterat att market, wifi, root osv fungerar. Om du känner dig osäker, låt någon annan testa först eller vänta på en nyare version - det kommer säkert buggrapporter :)

    Om någon som hugger filen tidigt har möjlighet att permanent hosta den någonstans vore det bra!


    Låt oss göra detta till en grym plattform tillsammans! Om någon är duktig på att fixa med opengl-libs på Android så finns här lite att göra tror jag t ex :)

    Vill helst slänga ut cramfs-filsystemen helt, men man får ta lite i taget, när man har tid. Väldigt kul att leka med denna platta måste jag säga!
     
  20. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    GRYMT!
    Är det ok om jag lånar lite idéer och rader av dig? :)

    tjipp!