Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

  1. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Det går utmärkt, låna på bara! Jag kanske gör detsamma - såg att du fått till en variant också häromdagen och har definitivt tänkt snegla på hur du löst vissa saker, har inte hunnit ännu bara :cool:
     
  2. axid

    axid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan

    Repost: hejsan jag har precis köpt en LL 7CK100 som jag är väldigt nöjd med,

    men är det någon som fått Youtube att fungera,jag har försökt med det en uppdatering som jag fick länkad men när jag installerar så står det att den drivrutinen inte passar till den enheten (i detta fall min LL) går det inte att ladda ner en youtube App från app-store och få det att funka eller ???? tack för svar snabbt
     
  3. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Hej!

    Läs igenom tråden ordentligt så hittar du alla svar. Kika särskilt på den tålmodige drnashlenins inlägg :)

    Lycka till!
     
  4. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER



    Tack Twk_ skall testa nu på förmiddagen

    Din version finns nu även här http://www.megaupload.com/?d=EYI0L89T
     
  5. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Utmärkt, hojta till om du hittar något som beter sig annorlunda jämfört med den "vanliga" market-firmwaren (alla som provar får gärna ge feedback naturligtvis, särskilt om det är någon form av nyintroducerat problem)

    (Bra med en extra nedladdningspunkt också, tack för hjälpen med det)


    Jag har nu provat även att flasha firmwaren med Windows-verktyget och det fungerar också problemfritt som förväntat, ingen risk att testa för de som vill med andra ord. Följ instruktionerna från den gode doktorn som följer med market-firmwaren och/eller läs tidigare i tråden.

    Slutligen har mina nu något mindre trötta ögon hittat ett par mindre missar i ett script, så det kommer en ny version ikväll eller imorgon kanske. Det är dock inget som kommer märkas utan rättas mest för att det ska vara rätt ;) Absolut inget hinder att testa alltså.

    Ska också se vad som kan tänkas krävas för slänga med en nyare version av market. Det borde vara enkelt, men har inte ens tittat ännu.


    /Twk
     
  6. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    twk, signerad market 2.2.6 finns som "vending.apk" i /system/app i min aftermarket custom, sätt rätt filpermissioner på den först bara >_<
     
    Twk_ gillar detta.
  7. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Underbart!

    Är ganska ny på detta med Android, men slukar all info jag kommer över.
    Har just nu två plattor, en 10" Flytouch2 och just LL7CK100.

    Underbart att se sammarbetet mellan er alla för att skapa en så "optimerad" mjukvara som möjligt!

    Spännande att se hur bra denna lilla billiga platta kan bli!

    Keep upp the good work!
    \Ö.
     
  8. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Jag tackar o bockar, då lär den komma med i twk-ll-004 :)

    Jag får skämmas en smula o erkänna att jag ännu inte ens testat och än mindre plockat isär o tittat på din version, men det känns som att vi kanske båda kunde ha nytta av att titta på olika områden (för att undvika dubbelarbete) och sedan fritt sprida kunskapen? :)

    Jag är egentligen väldigt grön på just Android, men olika typer av embedded-prylar i allmänhet har jag relativt stor erfarenhet av att "modifiera" :)
     
  9. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Då sitter vi i samma båt, har lekt med embedded sedan agenda vr3 tiden, men aldrig android, förrän nu.
    Jag riggar en wiki under helgen då jag har lite mer fritid, sen kanske vi kan poola det vi vet där.
     
  10. axid

    axid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jo tack är man it kunnig så fattar man precis vad som skrivs, men lilla jag har tummen ihanden så det lär nog bli att jag hoppar in i bilen och åker till siba och ber dom fixa skiten :)
     
  11. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    äh, försök själv det är bara att läsa innantill så löser du det. Börja med att ladda ner uppdateringsverktyget och se till att du får datorn att hitta drivrutinerna - det verkar hittills vara det som flest har problem med. Är väl det löst så uppdaterar du din platta väldigt enkelt.
     
  12. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Det låter väldigt bra.

    Känner att jag måste varna bara för att jag tenderar att köra olika projekt väldigt ryckigt. Igår kväll satt jag t ex 7 timmar på raken och fick gjort mycket, ibland kan det gå dagar eller t o m veckor utan att jag ens rör prylarna. Dels pga skiftande intressen, men framförallt pga tidsbrist.

    Men om det arbetssättet känns OK så är det ju naturligtvis jättebra med en wiki, det kan ju få fler att börja förkovra sig också.
     
  13. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Samma här, jag gillar ditt arbetssätt ;)
     
  14. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Twk_ og dere andre som koder, hva bruker dere? programmer og/eller guider hadde vært kult!
     
  15. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Systemets firmware är uppbyggt på i princip samma sätt som Archos. Det verkar som att det kanske kommer en wiki relativt snart, men om man vill börja läsa på lite redan nu skulle jag rekommendera att man börjar t ex här: http://wiki.archosfans.com/index.php?title=Archos_7HT_Modding_modify_update.img_Windows

    Allt är inte tillämpbart rakt av, men programmen som nämns där (AFPTool och rkcrc) är det grundläggande som behövs för att plocka isär en update.img, sätta ihop den igen och även signera. Allt stämmer dock inte för LL, t ex är system-imagen man får ut inte ett monterbart cramfs, det verkar inte heller enbart handla om något simpelt "gap" som jag läste någonstans. Jag har inte grävt i just det på djupet eftersom jag ändå inte vill ha kvar /system som cramfs på sikt, men kanske kan almightycasey fylla på med information om han har lust, det lät som han gjort en djupdykning i bootloadern :)

    Hursomhelst, sätter man sig in i Archos så har man kommit en bra bit på väg skulle jag säga!

    I övrigt handlar det som vanligt om att prova sig fram, utforska, bestämma sig för vad vad man vill åstadkomma/fixa och sen hitta ett bra sätt att genomföra det på :)
     
    Tornankan och Daniel206RC gillar detta.
  16. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Takk for det :)

    jeg får bare åpnet boot.img og recovery.img i din v003 men jeg får åpnet alle i almightycasey sine versjoner...

    jeg får load fail for the following reason:
    empty or invalid image

    vet du hvorfor?

    Edit:
    gmail vil ikke synkronisere inbox eller motta nye mail heller:\
     
    Last edited: 5 jan 2011
  17. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Nej, men om jag skulle gissa så kan det vara så att jag använder orginal-imagen för bl a /system och går runt problemet på annat sätt (bind-mounting) medans almightycasey kanske har skapat en helt ny system.img och eventuellt ändrat på något i bootloadern eller kernel parameters för att kompensera för det. Eller så är det en bugg i AFPTool och han hade bara tur att få en mer lättjobbad firmware :D (fast det tror jag inte)

    Jag har som sagt inte grävt alls i just det (förutom en väldigt kort titt på den i en hexeditor om det fanns någon enkel ledtråd för hur den var beskaffad) eftersom det fanns lättare sätt för det jag behövde göra just då. Jag visste inte ens att det gick att öppna alla i almightycasey's firmwares. Det var en av sakerna jag tänkte titta på när jag fick tid - hur han angripit problemet och förhoppningsvis lära mig något, och det låter det som att jag kanske kan göra då :)

    Däremot är även jag intresserad av vad han kan tänkas ha att säga om saken och därmed spara tid :D

    Tack, det var viktigt att veta! Jag har inte testat det, och hade inte tänkt göra det på länge heller eftersom jag inte läser mail med LL-plattan. Helt nödvändigt att få sådana rapporter från andra om man ska hitta alla buggar, så igen, tack för rapporten, jag ska undersöka.

    (Det finns ett slarvfel i ett script som gör att /system/app inte är skrivbar efter omboot, det är fixat i nästa version men det borde verkligen inte resultera i att gmail inte fungerar...)
     
    Last edited: 5 jan 2011
  18. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    good good:)
    jeg hadde tenkt til å sammenligne det dere har gjort med .img filene.
    så kanskje jeg skjønner noe mer, men nå sammenligner jeg bare almightycasey sine med orginale updaten fra denne tråden.
     
  19. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    almightycasey jobbar med Kendo-firmwaren (tror jag?) och den har inte postats i denna tråden :) Kolla däremot gärna med orginal-market-firmwaren för Kendo!
     
  20. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    vet det :P den funker faktisk helt utmerket på 7ck100 :)
    så derfor jeg tenkte å sammenligne..