Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

  1. neocon

    neocon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon här på forumet som skickat till anovo och sedan fått tillbaka den lagad och hur lång tid tog det? Borde ju vara ordentligt gjort nu när det finns en fix enligt motorola.
     
  2. pomah

    pomah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag vill bara informera om att det ni har kommit en "officiel" 2.2.1 version av android till Defy, dock så är den för den kinesiska telefonen. Dock så kommer den säker inom en snar framtid att anpassas även till oss som vill använda den utanför Kina.

    Det kan också betyda att Motorola släpper en version av 2.2.1 tidigare än väntat för resten av världen också.
     
  3. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det här har jag fått som svar ifrån Anovo:
    5-10 arbetsdagar + 5-10 arbetsdagar för reservdelar.. då blir det nästan lika lång tid som att skicka den till England. Lite billigare då jag slipper utlandstillägg på frakten.

    Förutom det så kan dom ej svara på om det går på garanti förns dom tittat på telefonen. Om dom bestämmer sig för att det inte skulle gå på garanti (av okänd anledning) så blir det ännu mer krångel eftersom jag då måste få tillbaka telefon och sen skicka den till England.

    EDIT: För att göra det lite klarare angående tiden för reparation. Jag skickade min första Defy tillbaka till Clove i England för att få den utbytt pga. annat fel. Det tog 3 veckor att få tillbaka en ny. Då är det inräknat all frakttid och deras verifiering av felet (dom hade telefonen i ca 5 dagar för det), samt att det var mycket snö och posten varnade om förseningar. Anovo behöver 5-10 + 5-10 exkl. frakttid 1-2 dagar dit och 1-2 dagar hem.
     
    Last edited: 3 jan 2011
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Att dom inte vet om det går pä garanti handlar nog mest om att dom vill skydda sig ifall det skulle handla om en yttre skada.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  5. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jo det är sant. Men Motorola kanske säger Nej när dom ska beställa reservdelar eller nått sånt (man vet aldrig vad stora företag får för sig :P )

    det jag täntke mest på är tiden. i bästa fall 5+5+1+1 = 12 arbetsdagar :ehm: det är inte snabbare än att skicka den till England. men fortfarande billigare ifall det fungerar bra och det kan ju gå snabbare om man har tur.. kan ju ta 10+10+2+2= 24 dagar också
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Tror risken är väldigt liten att Motorola säger nej vid en beställning. Anovo är ackrediterade av Motorola att utföra reparationer på deras telefoner så det borde inte vara några problem. Problemet skulle isf vara väntetiden som du säger,något annat skulle jag inte oroa mig för. Fördelen med att skicka in telefonen till Anovo är ju att du kan följa den via serienr/kollinr så man vet var den befinner sig i flödet. Kan vara svårare att veta om man skickar den utomlands.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  7. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Motorola kanske har speciella regler för sina service partners då det gäller en telefon som är IP67 klassad. För att dom ska vara säker på att service stället gör rätt så telefonen ej läker in vatten/dam osv.

    Jag har pratat med Motorolas Live Chat Support före lunch. Dock så skulle dom Escalera ärendet till högre instans för att få ett svar vad dom anser om saken. Dom skulle återkomma med svar så fort som möjligt.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Ja,man vet ju aldrig. Även om jag anser det vara osanorlikt ;)

    Ska bli kul att höra vad du får för svar från Motorola.........

    Nu har förresten även jag beställt en Defy :D
     
  9. Tunertunes

    Tunertunes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan du kolla när din är tillverkad sen när du får telefonen? Var beställde du ifrån?
    Vore intressant att se om det börjar komma telefoner tillverkade efter datumet Motorola tillkännagav att de korrigerat felet med högtalaren.
     
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER


    Jag beställde den från eshop247,dom var först med att få in dom i lager igen.
    Jaag kollar nr:et på den när jag fått den. Förhoppningsvis kommer den väl innan helgen.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  11. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Funderar också på att beställa från den butiken...... men hoppas verkligen att moto har fixa felet nu som de verkar säga annars är det riktigt illa..
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Har en bra känsla av eshop247 än så länge. Dom är fantastiskt snabba på att svara på mail om man har frågor osv. Hoppas också att högtalar problemet är löst,vore tråkigt att behöva skicka in telefonen för rep i ett tidigt skede men jag är positiv och räknar med att det är löst. Dom fick ju in dom igår från Mororola och dom borde ju vara från den senaste batchen (kan man tycka)

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  13. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Svar från motorola:
    Ser bra ut.. skickar nog till Anovo ändå. Blir billigast så, förutsatt att de funkar ><
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Så bra .....

    Bra att veta för alla andra också,nu är det ju bekräftat så
    mycket det går.
     
  15. tfo

    tfo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde också en defy från eshop247 igår. Återkommer med detaljer när jag får den levererad.
     
  16. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fel fixat

    Kan säga att amazon.co.uk inte har telefonen i lager sedan några dagar sedan och inte har nytt leveransdatum inne än.. Fick tyvär erfara detta då jag skulle få min bytt som har söndrdig högtalare.. Om detta nu är en slump eller en indikation på att de väntar på de "nya leveransera av telefonen" kunde jag inte få ut dem, men det låter lite skumt att de skulle ha en ganska storsäljare ur lager..?!
     
  17. Schappe

    Schappe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Testad i tidningen Mobil nr 1/2011

    De var välvilligt inställda och gav den epitetet "Toppbetyg", 82/100.:)
    De hade dock gärna sett en lite snabbare CPU till en så högupplöst skärm.
    De har däremot skrivit att den skanar FM-radio vilket ju har.
    Är det någon annan som har hittat någon miss i artikeln?

    // Peter
     
  18. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Var just i kontakt med eshop247 då min tel fortfarande inte skickats iväg från dom. Fick beskedet att dom fått en felleverans från Motorola (fel telefoner = ej defy) och att dom skulle få den rätta leveransen i början på nästa vecka. Hade valet att avbeställa men jag lät beställningen ligga kvar. Tänkte att ju längre tid det tar desto sanorlikare är det att få en så ny som möjligt :-)

    Edit

    Nu är den på väg: -)
    Ringde kundtjänst igen och undrade vad som var på väg med tanke på det tidigare beskedet och dom hade fått Defy: n idag vilket kundtjänst inte visste något om tidigare . Nu är bara frågan om den kommer på Fredag eller Måndag.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Så idag kom den.............:-) ÄNTLIGEN !

    Trodde först jag blivit blåst,paketet den kom i vägde ingenting...men den låg där som tur var.

    Första känslan:

    Den var inte stor,trots sin 3,7" skärm,det gillar jag.
    Känns som den är perfekt i storlek åt alla håll.
    Inga som helst problem att starta upp,skapa ett Blurkonto och synka alla kontakter osv med googlekontot.

    Installerade ganska omgående Launcher Pro faktiskt,gillar det upplägget bättre än original launchern.Bytte även Dialern då inte heller denna stödjer smart T9 sökning.

    Trodde faktiskt att den var trasig redan efter ett par timmar,den tappade 3G och det gick inte få tillbaka det utan reboot av telefonen men så hittade jag Batterymanager och Battery Profile, där var det valt smart mode vilket verkar stänga av 3G efter ett tags inaktivitet. Valde iställer Performance mode och har inte tappat 3G sen dess.

    Den inbyggda högtalaren levererar verkligen..... satan vilken volym det är i den. Hoppas bara den håller ;-)

    En sak jag inte gillar är att battery indicator inte fungerar så bra på denna,den sjunker i hela tiotal och inte ental. Skitsak jag vet men störande...

    Återkommer med fler reflektioner
     
  20. Twism

    Twism Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min i kanske 3veckor nu och är väldigt nöjd med telefonen. Min första "smartphone"
    Installerade LauncherPro (gratis versionen) direkt och gillar upplägget.
    Sen blev det handscent sms och skandinavian keyboard.

    Enda jag kan klaga på är batteritiden, typ max 2dagar klarar jag mig