Mugen Power Batteries, extra kräm till Desire Z

Diskussion i 'Desire Z' startad av Jannis, 29 dec 2010.

  1. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hittade nyss en sida där dem säljer extra batterier till olika modeller av mobiltelefoner . Jag äger själv en HTC Desire Z och undrar om detta är något att ha ? Originalet på DZ ligger på 1300 mAh, de andra två batterierna ligger på 1800 mAh ( passar direkt som originalet ) respektive 3600 mAh ( medföljande lucka, mobilen blir mycket tjockare )

    jag länkar dessa två batterier nedanför .

    http://www.mugen-power-batteries.co...nded-battery-for-htc-desirez-t-mobile-g2.html

    http://www.mugen-power-batteries.co...c-desire-z-t-mobile-g2-with-battery-door.html

    Själv funderar jag på att införskaffa ett 1800 mAh eftersom den inte tillför extra tjocklek på nallen. Man måste ju märka av en ökning på 500 mAh ?

    Tack för svar mvh Jannis :)
     
    Last edited: 29 dec 2010
  2. stefanb

    stefanb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Eller så gör man som jag och kör enkla boostningar som att alltid köra gsm utom vid surf. Sänka ljusstyrkan på skärmen..
    Inte sen första laddningen har jag behövt ladda mer än varannan dag, och då med lite musik, surf och flertalet timmar wifiuppkoppling :)

    Men för säkerhets skull har jag ett fullkomligt lysande battery power pack på 4000 mAh när det behövs, t.ex. vid thetering till tabben..


    Edit: har även gjort battery boost som htc rekommenderat
    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  3. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Det gamla tricket för HTC Desire? Funkade det även på din Z? :teeth:
     
  4. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nice , kan du förklara vad battery boost innebär kanske :) ?
     
  5. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    har gjort battery boost samt sänkt ljusstyrkan, kollade just batterianvändningen och det har gått 1 dag 10 timmar sedan jag laddade den och jag har 40% kvar och då har jag använt den ovanligt mycket då jag har faktiskt ringt på mobilen :P

    rätt så ovanligt för mig att ringa annars, skickar vanligtvis sms... men jag är garanterat nöjd
     
  6. stefanb

    stefanb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det funkar ärligt talat bättre.
    Har använt den lagom mycket den här gången, ett par timmar surf och 20 min samtal, är uppe i 50 timmar med 49 % kvar

    http://www.eurodroid.com/2010/08/htc-desire-battery-life-booster-trick/

    Länk till hur man gör.

    Så i mitt tycke är ett nytt batteri helt onödigt. Battery pack för nödladdning på finns på kjell o co för 399 för ett 4500 mAh och är klockrent att ha

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  7. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Läste en del om det när jag kollade större batteri till N1, då visade en del tester på att det faktiskt var mindre kräm i Mugens större batteri....
    Orkar inte leta upp länkarna nu :)
     
  8. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

     
  9. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Själv använder jag SupoerPower
    [​IMG]
    Har nu 2 dygn med 30% kvar.
     
  10. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gjorde en battery boosy . Riktigt förvånad på vad det gjorde . har använt mobilen sen kl 5 idag ( sms , ringt , mail kamera ..) och den har 8 av 10 "pluppar" kvar .

    Desire Z
     
  11. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 094
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Vad är battery boosty? Alla skriver om det utan att förklara för oss okunniga! :)


    Skickat från min Desire Z
     
  12. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  13. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  14. stefanb

    stefanb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ett tips till allt men speciellt till batteri-information och mindre tweaks, ladda ner spare parts från market, underbart litet program med mycket info!
     
  15. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Mugen 1800 mAh

    Jag har just fått hem ett batteri från Mugen på 1800 mAh till min Desire Z och tänkte göra en recension. Eftersom batteriet just har anlänt kan jag bara berätta att det är minst lika välgjort som HTCs originalbatteri. Det känns till och med lite bättre. Det passar exakt i telefonen och laddningen verkar gå utan problem.
    Imorgon bitti när första laddcykeln är gjord får jag känna lite på krämen i det. Det bör märkas redan efter första laddningen om det håller längre än originalet.
    Mugen själva menar att det ska laddas i 12 timmar 4-5 gånger innan det når sin fulla kapacitet. Vi får väl se hur det blir. Jag återkommer med rapporter.
    Jo en sak till; jag fick med en laddare där jag kan placera originalbatteriet och telefonen. Det ser ut att fungera med laddning av båda batterierna
     
  16. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Väntar spänt på resultaten :)
    Beställde du från deras hemsida eller?
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tänkte också beställa ett sånt där 1800mah batteri. Synd på så lång leveranstid bara.
     
  18. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Japp. Direkt från HongKong. Funkade alldeles utmärkt med leveranser. Ja förutom att vårt numera avreglerade postverk strulade, fast det kan man ju inte lasta Mugen för. Här är sidan
    http://www.mugen-power-batteries.com
     
  19. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dag 1:
    Jag påbörjade laddning av det nya batteriet cirka kl 18.00 och laddade till 06.15. D v s drygt 12 timmar.
    Jag använde telefonen helt normalt och strax efter 21.30 talade telefonen om för mig att det bara fanns 30% av batteriet kvar. Inte någon jättestor skillnad men jag brukar få det meddelandet redan mellan kl 19.00-20.00.
    Det kan vara så att det blev något färre samtal under dagen men allt annat var påslaget som normalt och både sms och e-post rullade in som vanligt.
    Efter denna första dag är intrycket ändå gott. Något mera redan efter en laddning.
    Inatt fick luren inte 12 timmars laddning men väl 8 timmar. Laddning varje natt verkar vara det jag har att vänta mig.
    Jag gillar laddaren jag fick med Den laddar både telefonen och ett extra batteri.
     
  20. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dag 2:
    Telefonen fick som sagt bara 8 timmars laddning. Jag fick ändå 30%-varningen strax efter 21.30 mot normalt med originalbatteriet runt kl 19.00-20.00. Jag valde då att peta in den i laddaren inför natten. Den står kvar där ännu, redo inför dag 3.
    Men gårdagens användande var mera normalt än första dagen. Jag ringde de vanliga samtalen, fixade med både sms och mejl och (bara för att testa batteriet...hmmm...nåja) lite Angry Birds.
    Intrycket är att det faktiskt finns mer kräm i Mugenbatteriet även om det inte har nått sin fulla potential ännu. Jag får ut upp till ett par timmar extra ännu så länge, fast jag hade nog tänkt mig något mera. Men de där extra timmarna kan vara det som räddar min dag.