Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

  1. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Precis. Jag tror att en del förväxlar 4G mobilt bredband med 4G (LTE) mobil surf för mobiltelefoner. Nej, som sagt, jag vet inte om den ens kommer till Europa. Kanske utan fake 4G och som "vanlig" 3G-telefon. Nu blir det jänkarna som får den först.
     
  2. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Märkligt att det fortfarande finns nån detaljerad spec på 2x...
     
  3. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Kan du utveckla det här?
     
  4. phoneist

    phoneist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Här kan man läsa en jämförelse mellan
    2X och Motorolas tegra 2 lurar
     
  5. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Varför? 4G till mobiltelefoner finns inte i Sverige, och ändå är du likt förbannad envis som en kamel. GOOGLA så fattar du varför jag skrev så.
     
  6. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Haha, hur mår du Norsehawk?

    Jag skrev att jag har 4g-täckning och bad dig utveckla ditt påstående. Är det att vara "förbannad envis som en kamel"?

    Jag har GOOGLAT men förstår ändå inte varför inte LTE-nätet som byggs ut i Sverige inte skulle kunna fungera med en LTE-telefon.
     
  7. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Olika frekvenser?
     
  8. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Mmm förmodligen. Hittade det här på wikipedia "Handsets and mobile modems stated to support 4G LTE will most likely support only a subset of LTE bands, so will not work with the other."

    Men har inte hittat vilka frekvenser som näten i Sverige använder av 900, 1800, 2600 MHz och mig veterligen finns väl inga annonserade telefoner för Europa så omöjligt att veta vilka de använder. Eller är de inkompatibla även om båda typerna kör exempelvis 1800 MHz?

    Jag får väl GOOGLA mer eller vänta på att Norsehawk ska sluta bete sig som ett arsle.
     
    Last edited: 6 jan 2011
  9. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Norsehawk, jag tror du behöver börja läsa på lite mer innan du kastar dig över tangentbordet. Det går som en röd tråd över många av dina inlägg.

    4G mobilt bredband och 4G LTE mobil surf för mobiltelefoner i Sverige är samma sak, dvs samma teknik (LTE) så det blir svårt att förväxla. Dock finns det ännu ingen mobiltelefon med kretsar för LTE.

    Atrix 4G är inte en 4G telefon i svensk bemärkelse då den inte stödjer LTE. Utan är bara en vanlig telefon. Detta pga att operatörerna i USA tycker att deras uppdaterade 3G nät (HSPA+) kan benämnas som 4G.

    Även om en "riktig" 4G telefon skulle lanseras så kommer den fungera helt som en vanlig telefon i Sverige då LTE inte används för traditionella röst-samtal. LTE är ett helt IP-baserat nät och fungerar alltså som en extra kabel för datatrafik om man uttrycker det så och telefonerna kommer tveklöst även ha radiodelar även för 2G och 3G.
     
  10. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ursäkta mig, men när vi här försöker förklara VARFÖR vi inte kommer få 4G (LTE) här i Sverige 2011 i mobiltelefoner, forsätter du envisas. Varför måste jag som till en liten barnunge prata konkret och förklara hur jag tänkte i just det inlägget när alla andra redan förstått det?

    VAD spelar det för roll vilka frekvenser det finns när INGEN har LTE för mobiltelefoner i Sverige? Jag hittar en bunt grejer via Google om både LTE och Sverige och det står absolut INGET om att vi kommer få LTE-teknik i mobiltelefoner 2011.

    Okej, och vad har jag skrivit här och försökt förklara? :P Precis, det finns ingen mobiltelefon som kretsar för LTE. Och det kommer det inte göra heller 2011, kanske 2012 (om ens det).

    Det är mkt möjligt att Motorolan kommer att fungera som en vanlig 3G-telefon, men hur sannolikt är det att den kommer hit överhuvudtaget? Jo, kanske via privatimport. Som sagt, jag gillar den skarpt - inte för att den har "4G" i efternamn utan att den har en vass skärm, 16GB internt minne och andra roliga grejer. Jag VET vad 4G, WiMAX och LTE är, så du behöver inte förklara detta för mig. Förstår fan inte hur vi ens kom in i den här soppan...
     
    Last edited: 6 jan 2011
  11. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Blandade ihop telefonerna, Atrix kör visst HSPA+. Det var Bionicen som kör LTE.
     
  12. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Snälla, kan vi komma tillbaka till on topic igen? Jag har btw frågat LG hur många RAM Optimus 2X kommer ha, har ej fått svar än. Antar att de håller tyst in i det sista. Förstår fortfarande inte när de ska avslöja hela specifikationslistan... Jag menar, de har ändå sagt A då kan de väll lika gärna säga B. o_O
     
  13. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Om den bara har 512mb ram borde de säga det. Annars är risken stor att många får för stora förväntningar
     
  14. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att de skärt ner på ramminnet eftersom processorn är dualcore. Såg ett klipp för nån timme sen där en samsung representant sa att dualcore processorn gör att man inte får någon lagg oavsett hur mycket man använder mobilen, öppna applikationer osv (något liknande). Så jag misstänkte direkt att ramminnet kan vara av det "mindre" laget, och fokuset lagts på processorn. Bara en teori dock :P
     
    Last edited: 6 jan 2011
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 396
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag skulle bli dupt fårvånad om den har 512mb... Skulle tippa på att den har 1 GB...det är vad mitt sunda förnuft säger iallafall..
    Men tycker också det är konstigt...att dom inte vill specificera hur mycket minne den har, det är frustrerande...men kanske som sagt finns någon anledning till varför dom vill undanhålla sådan information...som sagt vi lär få veta det definitiva svaret inom kort.
     
  16. Miro

    Miro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, inte skriver du samma som Viggo i alla fall?
    Du har pratat om det som att det finns två typer utav LTE, en för mobiltelefoner och en typ för mobila bredband, men nu verkar du ha ändrat dig?
    Själv vet jag inte hur det ligger till, men skulle gärna vilja att någon kom och klarade upp det här på riktigt!


    OnT: Ser fram emot telefonen, tycker den verkar ha svårslagna specs och den är dessutom rejält snygg. Så jag tror inte att jag kommer att ångra mig på den här, oavsett vad de andra kommer att släppa för något.
    Får bara hoppas att den blir populär!
     
  17. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Varför drar du upp det igen? Jag vet vad Long Term Evolution är och du vet vad också det. Och @Viggo också. I Sverige har vi endast en familj som heter HSDPA som är 3.5G/3G+/Turbo 3G när det gäller mobiltelefoner. Så kommer det förbli även 2011. HSPA+ är något helt annat och det har vi inte i Sverige.

    Jag skulle formulerat mig bättre med det jag ville sagt, men nu hoppas jag att både du och @Viggo förstått mig. Så snälla, inget mer om detta tack. Försök hålla dig till topic istället så slipper vi alla få en otrevlig atmosfär i forumet.


    Kanske. Mig skulle det veterligen inte göra något heller om det var 512MB RAM. Den klår ju fortfarande Nexus S, och det med FroYo. ;) Vi får se vad som händer längre fram, dvs. om LG fortfarande envisas med att hålla inne hela specifikationslistan.
     
    Last edited: 6 jan 2011
  18. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fast nu har du fel igen. HSPA+ också kallat HSPA Evolved är det som kallas Turbo3G+ här i Sverige och som hos t.ex. Telenor med Huawei-modemet de säljer ger upp till 21 Mbit.
     
  19. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Last edited: 7 jan 2011
    Norsehawk gillar detta.
  20. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER