Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

  1. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för infon....jag har letat runt överallt men hittar inget begripligt för en lekman som jag som precis har börjat med detta hur man gör en backup med ett sd kort.
    Maskinen är helt ny så jag har aldrig laddat ner något till den.
    Om du kan något så är jag tacksam om du har tid o lust att hjälpa till med detta eller om någon annan kan men efter vad jag har läst på denna tråden känns det som att detta är en väldigt enkel grej för dig.;)
     
    Last edited: 8 jan 2011
  2. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Om den är helt ny och du inte har sparat något på den finns det inget du behöver ta backup på. Lätt va? :)

    (Det man pratar om är alltså att inte riskera att förlora data man är rädd om. Har du inte sparat något på den behöver du inte bekymra dig om saken:) )
     
    Tonytiger gillar detta.
  3. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man tackar...att det var så lätt:) men det som finns för installerat från början då är det inget att ha eller det är kanske så att det finns på din lilla trolleri fil?
     
  4. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej...då är det dags för examens prov att testa det hela:)
     
  5. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Den "nya" firmwaren innehåller i princip samma saker ja. Det är dessutom bara systemappar som ligger där från början och att flytta dem är kanske inte det första man försöker om man är total nybörjare.

    Ta det varligt utan att stressa, läs ordentligt och se att du förstår innan du gör, så ska det nog gå fint :)
     
    Tonytiger gillar detta.
  6. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat ....kommer ingenstans. Ny maskinvara hittad står där vill du att windows ska leta etc etc.
    Vet inte hur jag går vidare :( eller vad göra snälla hjälp
     
  7. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Där står välkommen till guiden Ny maskinvara
    Vill du att datorn ska ansluta till Windows update och söka efter programvara

    Jag vet att många skrattar nu men man måste ju börja någongång...känns som att detta kommer att ta låååååååååååång tid för mej.
     
  8. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tänkte bara meddela att plattan fungerar fortfarande efter ingreppet med market hacken, tack så hemskt mkt för stöd från läsare :)
     
  9. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    du må velge manuel innstalering av driverne
     
    Tonytiger gillar detta.
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Hej Tony Tiger

    Jag måste säga att det är modigt av dig att bestämma dig för att flasha plattan innan du är helt hunda på hur man ansluter maskinvara till datorn. :)

    jag skall försöka hjälpa dig men läs detta först.

    1- vad har du för windowsversion? Det är olika drivrutiner till olika versioner av Windows.
    2- du skall _inte_ gå till windows update för att söka efter drivrutiner, det finns ett alternativ som (kommer inte ihåg exakt) "jag har en drivrutin" eller "diskett finns" eller "sök på en plats som jag väljer själv" (vilket alltså är den katalog i vilken du har zippat upp min första uppdatering med innehållande instruktion.
    3- läs instruktionen som du laddat ner och följ den. Hoppa inte över något.


    Det är lördag så läs tillbaka lite i denna tråd men även i Kendo M7 tråden så får du garanterat fler tips :P

    Ta det lugnt och metodiskt och kanske fråga en vän om denne kan hjälpa dig att ansluta plattan till datorn.
     
    Tonytiger gillar detta.
  11. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tusen tack för er hjälp...där står "sök på en plats som jag väljer själv" jag har win 2000
     
  12. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag provade detta alternativ...men jag gör säkert något fel för jag kommer inte vidare när jag ska peka var den ska hämta filerna......:(
     
  13. Tonytiger

    Tonytiger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara att ursäkta för min okunskap;)
     
  14. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    -Du måste först och främst börja med att ladda ner hela paketet med uppdateringsprogram, drivrutiner mm från nätet (se post tidigare i denna tråd), sen zippa upp detta på valfri plats på din dator förslagsvis "skrivbordet"
    Har du gjort det?

    - det är sen i denna uppzippade katalog på skrivbordet som du skall peka på när datorn letar efter drivrutiner.
    -jag sitter vid en annan dator nu så jag har det inte framför mig men underkatalogen heter drivers --->281x osv. vet inte om det finns någon Win2K mapp där annars borde det gå med XP drivrutinen. Du får prova dig fram helt enkelt.

    Kan någon annan hjälpa till här som har det framför sig alternativt PM:a över drivrutinen till Tonytiger?
     
  15. Michael1

    Michael1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska iväg nu till Siba och köpa en.
    Undrar bara, har den Android Market förinstallerat?
    Varför uppgraderar ni? Är det något som saknas från plattan från början?
    Och isf, är det värt att uppgradera den? Och vilken tutorial ska ja följa.

    Jätte tacksam för svar,
    Michael.
     
  16. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Nej den har liksom de flesta tablets inte android market förinstallerat pga en tidigare begränsning från Google att alla apparater som försöker kontakta market måste ha kamera och GPS. Se mitt inlägg på sidan 6 i denna tråd. Det finns dock en eller flera vägar att komma runt detta och det beskrivs i denna läsvärda tråd. Köp plattan, den är värd pengarna. Installera Twk_'s uppdatering så får du root och market samt en lite snabbare platta. Lycka till och välkommen att dela med dig av vad du tycker. :)
     
  17. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Problem med att ladda den...

    Hej!

    Har problem med laddningen på min 7CK100.
    Har mätt upp adaptern och den verkar hel.
    Den tar inte emot laddning what so ever när jag ansluter den till plattan...

    Den beter sig lite märkligt efter den senaste TVK-update:en, men verkar konstigt om det påverkar laddningen så "hårt". När den är avstängd helt så är det svårt att starta den och de tre knapparna tänds så fort jag trycker på "on"-knappen och slocknar så fort jag släpper den. Får hålla in mitten knappen och fibbla lite fram och tillbaka så startar den....

    Hårdvarufel eller mjukavaran?
    Har vi original-ROM:en uppe för nedladdning så kan jag pröva att återställa den till "SIBA-original"?!
     
  18. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag lägger upp original på måndag
     
  19. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Hej, Jag har också råkat ut för detta ett par gånger, verkar dock vara slumpmässigt när det händer, dvs har inte hittat något som tyder på att det skulle ha att göra med vilken firmware man kör. Jag har öven haft den i ett läge där den bootade om såfort jag kopplade in DC-kabeln(!)

    Det löste sig för mig genom att jag till slut lyckades starta den (testa att hålla in power-knappen i flera sekunder) för att få den att starta. Om den stänger av sig under uppstarten är det för att batterinivån är för låg (eller åtminstone "tror" den det). Koppla i så fall in DC-kabeln utan att trycka på något. Om den ändå inte startar, testa att här återigen hålla in power några sekunder, alltså även med DC-kabeln i.

    När du till slut fått igång den, gör sedan göra en riktig avstängning efter full uppstart, dvs håll in power ett par sekunder och välj "Power off". Efter detta ska den ladda ordentligt (LEDarna blinkar med några sekunders mellanrum).

    Min bästa gissning hittills är att hårdvaran kan komma i ett läge ibland där det inte stämmer med hur mjukvaran tror att det är. Det går att komma ur läget dock, dvs den är inte "körd".
     
  20. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej Mikael,
    Det finns ingen marknad före att man flash den, läs tråden. Jag köpte den och gjorde enligt tråd, det var smärtfri. Nu helt fungerande med massor av appar, överraskande för sitt pris.

    Arian




    Sent from my SIM710 using Tapatalk