Kendo M7 - prerootad avbildning aka. crunchyeclair

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av almightycasey, 3 jan 2011.

  1. riro

    riro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Flashade om igår... rensade cache på Market, installerade den nya och allting fungerar finfint.

    Bara att citera Fylking: Äntligen!
     
  2. borelli

    borelli Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur rensar man cache på Market innan man har installerat appen?
     
  3. akeake

    akeake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Crunchyclear: AdndroiDMarket "Download was unsuccessful, please try again."

    Hej!
    Jag är rätt ny med Android; Kendon är min första, men linux / unix är välbekant.

    Allt ser bra ut me Crunchyclear, men jag kan inte heller download:a någonting från AdroidMarket!? :ehm:
    Jag ser att flera har detta problem, men det verkar också att en del lyckas bra.

    Jag har alltså installerat
    CRUNCHYECLAIR - v002
    Sedan updaterat Android market till
    com.android.vending_2.2.6.apk

    Sedan startade jag Kendon igen
    registrerar mig med min gmail.com uid (prövade både min gamla och nya user)

    Jag kan lista alla produkter OK, men då jag gör en download får jag
    efter en liten stund följande felmeddelande:
    "Download was unsuccessful, please try again."

    Det måste vara något knep som flera av oss har missat!

    Några ideer:

    #1 Jag lät Kendon formattera mitt sd kort, kan det leda till problem?
    (t.ex foldrar som fattas?)

    #2 Är det någonting som fattas angående root:
    - su från en terminal går ej? (se senare i texten)
    - borde man kanske på något sätt köra AndroidMarket som root? (i så fall hur?)
    #3 Måste man ännnu med denna Crunchyclear använda Marketenabler:n?

    #4 Universal androot borde väl inte vara nödändig längre?

    --- kan ej göra su i terminalen:

    Då jag starta terminal emulatorn så
    är jag uid=10038(app_38)
    su ger "Permission denied"
    Har root något password, eller var gör jag fel?

    -------------------------------------------
    Jag har nu vridit och vänt på alla möjligheter att få androidMarket att fungera. P.g.a att jag inte känner Android och AndroiMarket ordentligt, är jag nu helt ute på hal is.

    Kan någon förklara steg för steg hur man får AndroidMarket att fungera på Kendon, eller kanske någon ser vad som jag (och troligen andra) göt fel här?

    h Åke
     
    Tornankan gillar detta.
  4. MrHenke

    MrHenke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    almightycasey: Vore det inte fint att inkludera cifs-stöd i kärnan så folk kan mounta sina nätverksenheter? Tror nog de flesta har lite musik/filmer hemma som de vill kunna spela upp direkt på sin tablet.

    Keep up the good work!
     
  5. Xxyzzy

    Xxyzzy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    akeake: Ang, "Download was unsuccessful, please try again.". För mig fixade det sig genom en omboot. Om inte det funkar så testa reset-knappen.
     
  6. mekstro

    mekstro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Installera "Estrongs File Manager" så kommer du åt dina utdelade mappar. Finns på Market och är gratis (till skillnad från Astro).
     
  7. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Det verkar vara mer problem med market än fixen åtgärdar, kan alla ni som har problem med market installera detta program: alogcat
    starta programmet alogcat, öppna sedan market och försök ladda ner något, ett par ggr.
    Spara sedan loggen, klipp och klistra in den på: pastie och skriv ett inlägg här med en länk till loggfilen på pastie.

    tjipp!
     
  8. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Visst vore det smutt? men det är inte helt möjligt i nuläget, men jag klottrar ner det på min todo lista :)
     
  9. akeake

    akeake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    alogcat output från en AndroidMarket download

    Hej!

    Hoppas någon kommer på vad som dethär kan bero på.
    Jag testade också reset knappen, men det hjälpte inte.

    Så här ser loggen ut:

    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    I/ActivityManager( 738): Starting activity: Intent { act=android.intent.action.VIEW cmp=com.android.vending/.AssetInfoActivity (has extras) }
    W/WindowManager( 738): No window to dispatch pointer action 0
    D/dalvikvm( 1407): GC freed 22551 objects / 1554672 bytes in 232ms
    W/WindowManager( 738): No window to dispatch pointer action 1
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER RSSI-APPROX] reply:(WIFI RSSI -77
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER LINKSPEED] reply:(LINKSPEED 24
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    I/ActivityManager( 738): Displayed activity com.android.vending/.AssetInfoActivity: 1455 ms (total 1455 ms)
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER RSSI-APPROX] reply:(WIFI RSSI -77
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER LINKSPEED] reply:(LINKSPEED 1
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)

    D/NetStatService( 738): >>> UpdateNote: netType:1 thisday:14982 uptime:894419 rxbytes:1354196 txbytes:182478
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    I/installd( 714): free_cache(1355705) avail 45849600
    I/NotificationService( 738): enqueueToast pkg=com.android.vending callback=android.app.ITransientNotification$Stub$Proxy@4c5ec238 duration=1
    D/vending ( 1407): [16] LocalAssetDatabase.notifyListener(): -3265641633713554836 / DOWNLOAD_PENDING
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER RSSI-APPROX] reply:(WIFI RSSI -78
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER LINKSPEED] reply:(LINKSPEED 24
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    E/vending ( 1407): [16] 1.run(): Got ApiException from async request: Error from backend. Request=com.android.vending.model.GetAssetRequest, Response=INTERNAL_SERVICE_ERROR
    D/vending ( 1407): [16] LocalAssetDatabase.notifyListener(): -3265641633713554836 / DOWNLOAD_PENDING
    E/vending ( 1407): [16] 1.run(): Got ApiException from async request: Error from backend. Request=com.android.vending.model.GetAssetRequest, Response=INTERNAL_SERVICE_ERROR
    I/ActivityManager( 738): Starting activity: Intent { act=android.intent.action.VIEW cmp=com.android.vending/.AssetInfoActivity (has extras) }

    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER RSSI-APPROX] reply:(WIFI RSSI -82
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER LINKSPEED] reply:(LINKSPEED 48
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/vending ( 1407): [16] LocalAssetDatabase.notifyListener(): -3265641633713554836 / DOWNLOAD_PENDING
    I/ActivityManager( 738): Displayed activity com.android.vending/.AssetInfoActivity: 1207 ms (total 1207 ms)
    E/vending ( 1407): [16] 1.run(): Got ApiException from async request: Error from backend. Request=com.android.vending.model.GetAssetRequest, Response=INTERNAL_SERVICE_ERROR
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    D/vending ( 1407): [16] LocalAssetDatabase.notifyListener(): -3265641633713554836 / DOWNLOAD_PENDING
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)

    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER RSSI-APPROX] reply:(WIFI RSSI -77
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER LINKSPEED] reply:(LINKSPEED 36
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    E/vending ( 1407): [16] 1.run(): Got ApiException from async request: Error from backend. Request=com.android.vending.model.GetAssetRequest, Response=INTERNAL_SERVICE_ERROR
    I/Lights ( 738): >>> Enter set_buttons_light
    I/ActivityManager( 738): Starting activity: Intent { act=android.intent.action.MAIN cat:(android.intent.category.HOME] flg=0x10200000 cmp=com.android.launcher2/.Launcher }
    D/Launcher.AllApps2D( 847): zooming closed
    W/InputManagerService( 738): Ignoring hideSoftInput of: com.android.internal.view.IInputMethodClient$Stub$Proxy@4c587468
    D/NetStatService( 738): >>> UpdateNote: netType:1 thisday:14982 uptime:904589 rxbytes:1357241 txbytes:188096
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER RSSI-APPROX] reply:(WIFI RSSI -75
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER LINKSPEED] reply:(LINKSPEED 36
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/Launcher.AllApps2D( 847): zooming open
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    I/ActivityManager( 738): Starting activity: Intent { act=android.intent.action.MAIN cat:(android.intent.category.LAUNCHER] flg=0x10200000 cmp=org.jtb.alogcat/.LogActivity }
    I/NotificationService( 738): enqueueToast pkg=org.jtb.alogcat callback=android.app.ITransientNotification$Stub$Proxy@4c54a808 duration=1
    D/alogcat ( 2439): resumed
    D/alogcat ( 2439): canceling periodic saves
    I/ActivityManager( 738): Displayed activity org.jtb.alogcat/.LogActivity: 544 ms (total 544 ms)
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    D/vending ( 1407): [16] LocalAssetDatabase.notifyListener(): -3265641633713554836 / DOWNLOAD_PENDING
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER RSSI-APPROX] reply:(WIFI RSSI -79
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): Global Control: cmd:(DRIVER LINKSPEED] reply:(LINKSPEED 12
    D/WPA_CTRL_IFACE( 3692): ]
    E/libagl ( 738): copybit failed (Unknown error: -1)
    E/vending ( 1407): [16] 1.run(): Got ApiException from async request: Error from backend. Request=com.android.vending.model.GetAssetRequest, Response=INTERNAL_SERVICE_ERROR
    D/vending ( 1407): [16] LocalAssetDatabase.notifyListener(): -3265641633713554836 / DOWNLOAD_FAILED

    I/Lights ( 738): >>> Enter set_attention_light
    D/vending ( 1407): [16] VendingNotificationManager.showNotification(): Showing notification: [AssetID=-3265641633713554836, NotificationID=-534959534, Title=Aldiko Book Reader, Message:Download was unsuccessful, please try again.]
     
  10. ZuBBe

    ZuBBe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är samma i min logg.
     
  11. akeake

    akeake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  12. MrHenke

    MrHenke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, jag har faktiskt redan testat detta program.

    Men fördelarna med att mounta enheterna är ju många: de funkar i alla program, börjar spela upp filmer direkt m.m.

    Hittade en cifs.ko som fungerade med v2.6.25 av kärnan så personligen har jag löst problemet. :)
     
  13. akeake

    akeake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Barrig Bamse rootad, men jag kan inte logga in som root (su)?

    Hej!

    Med original operativsystemet och androot lyckades jag bra att
    logga in som root, men nu går det inte?

    Skall det vara så, eller har root ett password?

    --- kan ej göra su i terminalen:

    Då jag starta terminal emulatorn så
    är jag uid=10038(app_38)
    su ger "Permission denied"

    Kanske detta problem också inverkar på det att AndroidMarket inte fungerara?

    Jag kan t.ex inte se någonting under /data/data eller /data :
    "opendir failed, Permission denied"
    Så jag tror att jag inte ens kan putsa cacharna, p.g.a detta.

    Kan ni logga in som root genom att göra su i terminal emulatorn på era apparater?

    ... kan det vara någonting som gått fel i root enablandet på min Kendo?


    Man börjar bli lite desperat.
     
  14. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Nu måste jag be dig läsa 1:a inlägget igen.
    Rensa cache gör du genom att i inställningar gå program -> hantera program -> market -> rensa cache.

    SU är som jag redan beskriver, ej fungerande i och med att den fick fel permissioner, det kommer en fix inom några timmar, har lite kontraktsarbete och en bok som kommer före :)
     
  15. borelli

    borelli Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men om man inte har installerat market apk'n som du länkar i första inlägget så syns inte den under program -> hantera program ->..
    Den syns dock när jag installerat "com.android.vending_2.2.6.apk" men försvinner igen när jag startat om/resetat plattan.

    Därför undrade jag hur man rensar cache från market INNAN man installerat apk'n!
     
  16. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Klicka på filter, välj alla, välj market.
     
  17. Tornankan

    Tornankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Market download probl.

    Det kvittar tusan hur mycket jag rensar och installerar om. Det hjälper inte.
    MEN!
    När jag installerar föregångaren till "Barrig Bamse" ,alltså Caseys helt egna ihopkok , DÅ funkar det!
    LOL.
    Vad ger ni mig för den?;)

    Tack Borelli, jag trodde det var jag som missade något.

    Här ligger föregångaren:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=26754&page=17

    Nr: 323 finnns länken.
     
    Last edited: 9 jan 2011
  18. riro

    riro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    2 sekunder google och du hade nog hittat svaret...

    http://tinyurl.com/363jugz



    ... Leta reda på Market/Vending under "Hantera applikationer" ...
     
  19. qrizze

    qrizze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar kalasbra för mig
     
  20. akeake

    akeake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ok, jag försökte bara vara lite kortare i storyn...

    De Facto hade jag redan tömt cacharna som ni tidigare beskrev + också tömt gmail cachena och data. Gjort force Stop samt kört reset på Kendon (utan att picka sönder micken ;) ) genast efter, bytt gmail password, startad en ny gmail account, och testa med den. Med Androidmarket updaten och utan. Också Googlat... det finns många "out there" som har haft motsvarande problem... och i flera fall har det också berott på gmail accounten och något problem med den... (och Google support har gjort något, men inte beskrivit vad) men jag har redan prövat 2 olika accounts också...

    Orsaken varför jag började misstänka, att det kan ha något att göra med root rättighetern eller att några system foldrar är för hårt skyddade är det faktum, att Även om jag kör clear cache och clear data eller installerara market place upgraden eller deinstallerar den så frågar Android market aldrig efter min gmail uid elle password på nytt, ej heller kommer Liscens acceptansen på nytt.... så det kan t.o.m vara så att cacharna inte töms(!?), fast jag kör funktionen p.g.a security error e.dyl. (fast jag inte ser något sådant heller)
    Så jag helt enkelt ville kolla via terminalen om /data/data är tömd, om applikationen kan komma åt att tömma datan....
    ...det var bara en "vild" teori...

    Summa summarum, jag får det inte att fungera, men jag skall göra det hela från scratch när den nya Bamse versionen blir klar, den med su OK.
    Det löser sig nog snart :)

    mvh Åke

    PS
    En orsak varför jag köpte Kendon, var att "get to know Android" ... och nu är jag redan på god väg :)