Kommer du köpa Arc trots X10 förnedringen?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Gleenquagmire, 7 jan 2011.

  1. vattenstorm

    vattenstorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Helt klart lockande yta. Men måste avvakta och se vad andra tillverkare kan hosta upp innan jag gör ett nyköp.
     
  2. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Det finns ingen sämre standardmjukvara än den i Galaxy S. Ändå har man släppt både 2.1, 2.2 och 2.2.1.

    Innebär det automatiskt att Samsung gjort ett bättre jobb än SE vars mjukvaror som jag förstått det är riktigt välgjorda?
     
  3. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    efter sett alla filmer som fanns så är ju bara denna väntan på att köpa nu som är, skiter i hur den är, är jag inte nöjd så säljer jag bara och köper en annan.. Tyvärr så är pengar mitt minsta bekymmer... Vill bara bli nöjd!
     
  4. hasona

    hasona Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har varit en trogen sony ericsson fantast sedan k750i har ägt en c905, w995, xperia x1/x2/x8/10 och i fallet med x1/x2 kan jag hålla med om att de inte optimerade lika bra som HTC men under dessa dryga 4-5åren har jag inte varit så värst missnjöd med vad SE har erbjudit.
    Att detta kom som en chock för många förstår jag inte, vart ju inte så länge sen hero/legend fick en ny update som varit utlovad i evigheter.
    SE försöker ju göra det så bra som möjligt för kunden, just nu så är jag supernöjd med min x8 och x10 för att de fungerar som jag vill att de ska.
    Enda som man kan minimalt klaga på är att app2sd aldrig kommer fungera men liksom vem använder så många appar att det tar över en x10.

    Så nej enligt min mening så kommer jag inte byta mobil inte under 2011 allafall åtminstone om den inte går sönder för just nu är jag nöjd med både x10 och x8.
     
    TLink gillar detta.
  5. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag personligen går inte på versionnummer. När X10 låg på 1.6 så uppfyllde den redan mina krav och det va enbart därför jag köpte den, eller också för att den fortf är snyggare än alla andra smartphones där ute och då har jag även räknat med alla nya ifån-liknande prylar. Btw, Nya Nexus S är förvånande ful tyvärr.

    Jag tror inte jag kommer köpa ARC då min X10 fortf gör jobbet mer än väl till mig men SE kommer jag fortsätta köpa lurar av, helt klart. De är snyggast och jag tycker faktiskt de levererar, på ett eller annat sätt, förr eller senare :P ARC ser riktigt bra ut, både utanpå och innanpå, jag tror helt klart att SE har lärt sig och kommer jobba ifatt samt förbi de övriga.

    Som någon längre upp sa så undrar man ju hur länge Google kommer kunna släppa nya version i det "rasande" tempo de har gjort nu, förmodligen inte så länge till och då kommer alla spela oavsett på exakt samma villkor. För vad ska man implementera framöver egentligen mer än buggfixar? För mig så finns ALLT och lite till redan så för mig handlar det om stabilitet och där gillar jag SE. Jag har ALDRIG haft problem med deras lurar, varken hårdvara eller mjukvara, tyvärr så verkar andra haft det.

    Nu drog det iväg här :)
     
  6. Tobben93

    Tobben93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle mer än gärna köpt en Arc om jag inte suttit låst med en HTC Desire... Inget fel på Desire, tvärt om, dock tycker jag att Arc verkar lite fränare och framför allt snyggare. Ska bli spännande och se hur den tar sig ann marknadens hungriga köpare. :)
     
  7. Khamel

    Khamel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer absolut att köpa en arc, vad tidigare telefoner haft för brister och problem spelar ju ingen roll så länge dom lärt av misstagen och rättar till det!

    Och just nu känns det ju iaf för mig helt klart som att dom jobbat stenhårt för att fixa allt dom tidigare fått skäll över.
     
  8. Sahandroid

    Sahandroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aldrig i livet. Antingen köper jag en Synapse-Phone som jag själv "konstruerar" eller en Google-Phone. Kommer dock inte köpa någon Smartphone nu, det är slöseri med cash. Har en X10 och utvecklingen av Smartphones sker i dagsläget nästan exponentiellt, precis som datorerna för länge sedan. Väntar nog tills utvecklingen börjar sina och köper en telefon som kommer vara modern långt efter köpet.
     
  9. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Själv tycker jag att det stått ganska still det senaste året faktiskt. Visst har man gått över till 45 nm tillverkningsprocess och lite annat, men det har hänt mer tidigare.
     
  10. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    HTC Hero är 1,5 år gammal. Den har iaf det senaste som fanns efter 1 år när den vart ute (kanske inte om man är exakt petig med datum).
    Spica är ingen highend lur.

    Att inte ens SE försöker hålla X10:an uppdaterad som är deras flaggskepp är uselt.
    Froyo kom 3 månader efter X10:ans release. Den fick Eclair 8 månader efter releasen (hade varit ute i 4 månader när X10:an kom) vilket är uruselt när dom har så få android lurar och att X10:an är deras flaggskepp.
    Om dom inte orkar eller kan borde dom åtminstånde hjälpa användarna som många verkar vara betydligt duktigare än SE mjukvaruavdelning.
    Vilket känns som grejen med Android, öppenhet. Inte så många utvecklare som är det tyvärr dock.
    Enda chansen att jag skulle ta i SE igen är om dom sköter sig hela 2011 med deras lurar och att Arc kommer ha det senaste som kommer ut nästa årskifte.
    För som det är nu så kan man inte lita på SE med deras inkompetenta uttalande och luddiga ursäkter.

    Och varför så många X10:e ägare är nöjda är för det inte är avancerade användare som inte förstår bättre och utnyttjar X10:an/Android fullt.
    Många jag känner har X10or men sitter fortfarande med 1.6 för dom bryr sig inte och det är nästan bara en telefon för dom.
     
    Last edited: 10 jan 2011
  11. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Förnedring? Haha herregud.
    Kunde inte bry mig mindre om ett jäkla versionsnummer eftersom SE gjort ett grymt bra jobb med 2.1 på x10 :-)

    Arc blir min nästa mobil!

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
    Husknuten, TLink och mrNoodles gillar detta.
  12. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Vänd dig till XDA och fråga hur man byter strängen som anger versionsnummer. Ändra till 133.7 Då kommer du för alltid att ha den senaste versionen. Smart, ellerhur?

    Skämt åtsido. Sluta stirra på versionsnummer och se till helheten istället. SE har gjort ett bättre jobb än de flesta tillverkare med 2.1. Önskade själv att Samsung släppt en genomarbetad 2.1 framför 2.2 och 2.2.1 som ändå bara tillför småskit.
     
  13. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är najs att se att arc har en del trevliga Sony komponenter i sig. Vet av kollegor som jobbat på SE att det samarbetet inte funkat lika bra tidigare. I och med detta hoppas jag vi kan räkna med riktigt fina telefoner i framtiden.
     
  14. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Någon oro för uppdateringar har inte jag iaf. om telefonen nu fungerar klockrent out of the box.

    Men jag begriper inte varför de trycker in fjuttiga 512MB RAM, knappast i framkant när den väl släpps i mars eller liknande.

    Varför inte dundra på rejält om de nu vill in och slåss högst upp på bärget.
    Och misslyckas de med kamerans mörkerfoto pga. att de har en klen diod istället för riktig blixt så har de seglat i mina farvatten för sista gången.

    Men jag håller tummarna :)
     
  15. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag hade gärna sett att de körde vidare på 512MB ram.
    Tittade på skräpet "Swiftkey".
    Den med en ordlista drar 25MB ram.
    Tycker du det är vettigt? ;)

    // A
     
  16. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det är väl mängden flashminne för lagring som är 512 MB. Mängden RAM är runt 380 MB enligt Skogberg när han tittade på system info på sitt exemplar (att jämföra med X10:ans ca 280 MB).
     
  17. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Seriöst, vad fan ska ni med så mkt lagringsminne till? Det är en bra mängd appar och jag kan sätta min högra testikel på att ni ALDRIG behöver använda allt. Visst man kan installera appar som galningar "bara för att" men vid vettigt användade så ser jag det som rätt svårt. Nu kommer ju app2sd mer och mer också så då är det väl ändå ännu mer meningslöst, bara hoppas på stöd ifrån apparna nu istället.
     
  18. Emme

    Emme Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Plastighet...ja X10 är gjord av plast som är det bästa materialet för mobiltelefoner IMO. Byggkvaliteten är det inget fel på. Kanske inte jämförbar med många Nokias härliga byggen, men inte dålig på ngt vis. Frugan X10 visar inga tecken på att vara dåligt byggd efter daglig användning sedan drygt 8 månader tillbaks.
     
    TLink gillar detta.
  19. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER


    ledig mängd ja
    Står någonstans i specsen att det är 512 mb ram men hittar inte nu

    http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x12_arc-3619.php

    Där

    Sen
    Kan någon länka klippet där det står att skärmen bara tar 6% av batteriet? :)
     
    Last edited: 12 jan 2011
  20. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Jag hoppas det framgick att jag var ironisk med min kommentar ang. plastigheten. :)
    Om inte, så var jag det - har en X10 sedan releasen och jag har inga problem med materialen eller byggkvaliteten.
     
    Emme gillar detta.