CyanogenMod 6

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av urbanlarsson, 13 jul 2010.

  1. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Har lite problem med att roota min N1´a. Jag har kört hela processen med att låsa upp oem bootloader. Har flashat in denna recovery fil (recovery-RA-passion-v2.2.1.img) som jag hittade här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=611829
    Har följt denna guide: http://androidandme.com/2010/01/hacks/video-how-to-unlock-and-root-a-nexus-one/

    Nu börjar dock problemet när jag skall gå in i recovery mode, jag kommer bara till en svart skärm med en vit triangel med ett orange utropstecken i, och under den en androidgubbe.
    Kan det vara så att jag har fel recoveryfil?
    Hjälp önskas...

    EDIT: Löste sig! :)
     
    Last edited: 9 jan 2011
  2. zzone

    zzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har precis samma fel...
    Hur löste du det?

    Edit: Använde SuperOneClick. Måste jag låsa upp bootloadern också? Har installerat clockwork från Rom manager, och tagit backup därifrån. Men, har nu altså samma problem som du hadde.

    Edit2: Installerede om clockwork från rommanger, och då funkar det ser det ut som.

    Edit3: La inn 6.1, fick boot loop, wipa telefonen, så funkade den :)
     
    Last edited: 9 jan 2011
  3. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Jag testade en annan recovery, och då lyckades jag. Sedan gjorde jag som du att jag laddade ner clockwork och då löste sig allt!
     
  4. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Finns det någon bra sida där man kan hitta teman, har kollat runt lite på xda forumet men tycker det är riktigt rörigt så behöver lite tips på sidor! Finns det någon som ni kan rekommendera?

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  5. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem fast med clockwork, då byte jag till amons o det gick bra!
     
  6. haktech

    haktech Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Nej, inte än men jag håller på att ladda hem den så jag kan se vad den gör och om den funkar. Varför inte prova själv?

    Edit: Installerade och testade softrooten och resultatet blir "Failed ! No ~~~ Fu goo ~~~"
    Edit2: adb shell; su; ger "su: permission denied"
    Edit3: Laddade hem SuperOneClick 1.6.5 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682), körde Shell Root, fick beskedet att jag hade root, testade: adb shell; fick "#" som är ett tydligt tecken på att jag har root. Så det är nog SuperOneClick som gäller om man vill roota 2.2.2.
     
    Last edited: 4 feb 2011
    maww gillar detta.
  8. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag kör CM 6.1 stable och är väldigt nöjd med det förutom en sak. Appen Speed Anatomy fungerar inte som den ska. Här är ett exempel på hur det ser ut:

    [​IMG]

    Jag har varit i kontakt med utvecklaren av appen och fick detta svaret:

    "Hi Patrik,

    I investigated the issue and I believe this is due to a bug in cyanogenmod. Stock Android on the Nexus One is not affected. This is just speculation but it seems the video drivers in cyanogenmod may have faulty support for the 'Auto-scaling' mode which my apps operate under.

    There is not much I can do at this point. I hope the cyanogenmod developpers fix the problem."

    Några funderingar på tänkbara lösningar? Jag tänkte prova en wipe för att se om det löser problemet men är grön på detta och blev lite fundersam. Om jag gör en nandroid backup, wipear och sen går tillbaka till nandroid backupen, har jag någon nytta av wipen då eller jag måste installera allt från scratch?

    En annan sak jag har märkt är att vid varje byte av ROM (eller eg vid varje backup) får jag mindre och mindre minne tillgängligt för appinstallationer. På något sätt följer skräpfiler med så att jag inte får plats att installera lika mycket från gång till gång. Detta trots wipe vid ROMbyte. Jag använder Titanum backup för att göra backup på allt. Vad kan jag göra för fel för det ska väl knappast vara såhär?

    Tacksam för hjälp!

    MVH Patrik
     
  9. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej
    Det ligger något i det du säger ang mindre minne för appar. Om du kommer på hur du ska frigöra detta så skriv gärna det.