Mediadelning till Windows Media Player fungerar ej (DLNA)

Diskussion i 'Desire HD' startad av Inzane, 9 jan 2011.

  1. Inzane

    Inzane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förtsa posten här, trots flitigt läsande under lång tid...

    Nåja, har problem som jag inte lyckats lösa. Hur fasen delar jag media via DLNA från min HTC DHD till Windows Media Player 11 (på en Vista-dator)?

    Jag kan via min DHD få upp de mediafiler jag delar ut på datorn, t.ex bilder och filmer. Funkar klockrent. WMP hittar även en "device" med min DHD's MAC-adress, så uppenbarligen fungerar själva kopplingen. Men när jag på DHD väljer "Mediakällor" och seden "Välj spelare" så får jag likt förbannat inte upp datorn som val att spela upp mediafilerna på....
    Har i WMP aktiverat Mediadelning och även klickat i "Sök efter media som andra delar ut".

    Finns det någon som har en lösning på detta? Antar att det är Vista som spökar, men jag har kollat upp alla möjliga inställningar utan att hitta något.

    Som sagt, åt ena håller funkar det - men inte från telefon till dator. Irriterande.

    Tacksam för tips och trix!
     
    Last edited: 9 jan 2011
  2. Citruz

    Citruz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag visserligen inte pillat med det här än på min lur, men jag tycker att det verkar konstigt att du skulle få upp ett alternativ på din telefon att spela upp något på din dator. Det som jag tror att du ska göra är att gå in på "Den här datorn" och gå in under nätverk för att hitta din telefon där för att sedan kunna öppna i WMP och spela upp det du har på den.

    Hoppas jag fattade ditt problem och att det här var till någon som helst hjälp :)

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  3. Inzane

    Inzane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar, men det är just det som är grejen: att man får upp datorn som alternativ, eller rättare sagt WMP's DLNA Server, som alternativ på telefonen. Har sett screenshots på just detta, då med WMP 11 på en Windows 7 dator...

    I mitt fall WMP 11 på en Vista dator...

    Ingen som har försökt sig på detta?
     
  4. putte86

    putte86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag får inte heller min telefon att hitta WMP som medispelare att välja på, dock funkar XBMC alltid utan problem. Antar att det är någon inställning i WMP som inte funkar från min sida.
     
  5. NervsOfSteel

    NervsOfSteel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror det är att media player i vista som inte riktigt stödjer direktuppspelning. Jag kör med windows 7 och lyckades spela upp bilder och video på datorn, men hemma hos mina föräldrar som har vista lyckades jag inte med det. Hittade inte ens funktionen direktuppspelning i vistas media player. Jag gissar att den windows media player funktionen inte stödjer det. tyvärr.
    Hoppas ni lyckas på nått sätt.