Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

  1. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har nu stött på ett problem, den vägrar starta oavsett vad , den bara la av när jag satte ditt DC kablen :S och nu startar den inte vhar flashat den så att market fungerar och har haft igång den något dygn nu kan någon hjälpa ? har kunnat stänga och starta den under dygnet och laddat den lite innan ?
     
  2. bittin

    bittin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Twk_ ska kasta in din firmwire då jag hittar en windowslödda: )

    Sent from my SIM710 using Tapatalk
     
  3. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Har du provat att resetta den på baksidan? Tryck lite försiktigt in ett gem eller liknande.
     
  4. narci22

    narci22 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    efter att ha tryckt in ll-twk-004 modden så testade jag att lägga in gingerbread keyboardet... det krävdes att jag även ändrade lcddensity till 160 via lcddensity-appen för att få det att funka...

    men nu tycker jag även att det hela "grafiska" interfacet är snabbare... kan någon annan testa... jag börjar tro att jag inbillar mig allting... :-)
     
  5. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Precis samma fel som jag har på min.
    Var övertygad om att det var hårdvarufel, men man blir ju fundersam till om det är mjukvaran som spökar, men då bör ju det vara konsekvent för alla som flashat.

    har vi möjlighet att lägga upp originalROM:en så man kan testa att "nedgeradera" innan man säger Bu eller Bä?

    Den tar fortfarande imot laddning via USB_porten.
    Sätt i USB-porten så kommer den att ladda upp sig sakta men säkert.
    Låt sen ladda ett par timmar och pröva att starta den. jg gör på detta vis tills dess att jag/vi har utrett om det är mjukvaran eller hardware-failure.
     
  6. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Det hjälpte alltså inte med mina tips här? https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=404315&postcount=279

    Jag återkommer under dagen med länk till orginal-firmware.



    Det är lustigt det där.. Är osäker på om du menar att twk-ll-xxx eller de andra modifieringarna gjorde det snabbare, men jag själv och många andra upplever att det går snabbare med den rootade firmwaren.

    Jag trodde själv det var placebo till att börja med, men kanske kan det ha att göra med att man slipper cramfs åtminstone delvis, vilket leder till lite mindre CPU-overhead. Vi får se hur snabbt det kan tänkas bli när jag slängt ut cramfs fullständigt och utan "fulhack", kanske blir ett lyft :)
     
    Last edited: 10 jan 2011
  7. mekstro

    mekstro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har inte märkt någon enorm skillnad mellan original > market hack > twk-xx.
    Det har i alla fall inte blivit sämre:)

    De problem som funnits med hela tiden är att uppspelning av video-filer är extremt lynnigt. Jag har MKV och MP4 som jag vid ett tillfälle kan spela upp i sin helhet utan problem, för att i nästa tillfälle (med samma fil) råka ut för att det inte går att spela upp alls, eller att det laggar, eller att den klagar på att formatet inte stöds...
    Roligast är när den säger typ "Det här formatet stöder inte streaming. Uppspelning startas efter nedladdning", varpå den skriker att formatet inte stöds.
    Samma fenomen oavsett vilken ROM som ligger i och jag har även provat original-Kendo och hackad Kendo. Det enda som uppstår där är att knappbelysningen blir grön och aldrig släcks, men det vet vi ju redan :)
     
  8. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    HAHAHA har laddat den hela natten drog ut DC kablen och det hände inte ett jävla SMACK när jag tryckte på powerknappen men när jag kopplade in USB så starta den så fort kablen sattes i ! :S helt uppstartad som om den vore i viloläge eller något och batteriet har uppenbarligen laddats för den visar fullt batteri när jag testade att dra ut usb kablen
     
  9. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Det låter som att den VAR vi vilo-läge, testa att trycka på något annat än power nästa gång :)

    Men om du nu, när den är igång, stänger av den HELT (dvs håll in power någon sekund, välj "Power Off" i menyn?

    Går det att starta normalt sen när den gjort en "clean poweroff", utan några kablar? Alltså genom att _hålla ned_ power-knappen några sekunder?

    Här är orginal-firmware om du vill prova (jag har testat att "nedgradera" för säkerhets skull, använde de medföljande verktygen, och det går fint) :
    http://www.megaupload.com/?d=SZV4T6H4
     
    mekstro gillar detta.
  10. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan försäkra dig om att den INTE var i viloläge provade alla knappar som fanns förutom resetknappen, är ingen nybörjare med tekniska prylar liksom :P
     
  11. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Och ja nu går den att starta och stänga normalt igen :) ska ladda hem orginal filen ifall detta problemet återkommer :)
     
  12. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Fint att det löste sig.

    Problemet är antagligen att den får slut på batteri efter 24 timmar eller så, även i "suspend mode". Sov-läget är alltså uselt. Om den laddas ur helt i "suspend mode" kan jag tänka mig att den kan bete sig som du beskriver.

    Lösningen är då som jag skrev att starta och sedan stänga av den riktigt, då kommer den både ladda ordentligt och gå att starta igen :)

    Urladdningen sker även i firmwares där LEDarna inte tänds, det är andra saker som är problemet (den "tror" att den är en telefon?). Jag brukar stänga av den ordentligt för att undvika problemet, men det hade ju varit trevligt att få till ett bättre suspend mode helt klart.
     
  13. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bara undrar vad gör den där tweak update filen med prylen? vad ger den för möjligheter förutom market?
     
  14. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    plutoorjan gillar detta.
  15. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej har inte lagt in den tweaken? jag la in så att market skulle fungera ? som alla andra?
     
  16. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nä, min är det vajsing med...

    Jag har något hårdvarufel i min...

    Spelar ingen roll hur jag gör, för den vägrar att ta emot laddning via trafon.
    Nedgraderade till original för säkerhets skull och imorogn blir det retur till SIBA.
    Synd, men jag fixar en ny imorogn då jag faktiskt tyckte den var rikigt bra som leksak och smurfplatta i TV-soffan!
     
  17. Daniel206RC

    Daniel206RC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jeg sliter med skjermen jeg! jeg må inn å calibrere skjermen hele tiden og får ikke calibrert den helt ordentlig heller.. noen andre med dette problemet?
     
  18. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Den kan ju faktiskt vara trasig som du säger, så det är väl bra att byta den då om du testat att stänga ned "riktigt" såsom jag beskrev. För mig löste det problemet, men det hjälper ju inte om den faktiskt gått sönder :)


    Ok då missförstod jag, ber om ursäkt. 100 st har laddat ned v004 och jag bara förutsatte att du var en av dem av någon anledning :)
     
    Last edited: 10 jan 2011
  19. df9517

    df9517 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lite tips på att få ut mer av plattan

    De största nackdelarna är ju en dålig skärm samt att den är långsam/litet RAM.

    Skärmen börjar jag vänja mig vid, fungerar bra för enkel eller dubbeltryck men hemsk vid swipes. Det funkar dock hyfsat om man trycker ganska hårt med fingret när man drar vilket känns konstigt efter att man vant sig vid bra skärmar.

    För att snabba upp den har jag följande tips:

    - Självklart lägger man in det rootade firmwaret. Kanske går den lite snabbare men framförallt så får man root vilket medför att man får fulla rättigheter över produkten. Förhoppningsvis så fortsätter Twk att fortsätta att modda så att firmwaret blir ännu snabbare i framtiden. Kanske kan vi få ett CMMOD light men det blir nog bara en dröm.

    - Ladda inte ner onödigt mycket appar och håll maskinen ren. Efter root så kan man tex genom att installera appadmin enkelt ta bort de systemappar man önskar. Jag tog bort några struntprogram som följde med. Var lite varsam bara så att du inte tar bort något som behövs av systemet. Känns det som att det måste vara en helt separat app utan systemfunktion så är det förmodligen det och du kan ta bort den utan att systemet skadas. RockchipService.apk låter kanske inte helt sunt att ta bort. Är du osäker, så hoppa över detta eftersom det inte medför en speciellt mycket snabbare burk, men det ger en skön känsla att kasta ut program man inte använder.

    - Ladda hem en bra launcher. En EXTREMT snabb launcher är Zeam. Ladda hem den och använd den som standard så blir burken genast mycket snabbare. Stor skillnad från LauncherPro, ADW eller stock, jag lovar (tips från lifehacker).

    - Dels pågrund av att swipe ändå fungerar så dåligt och för att spara minne så använder jag bara en skärm i Zeam. Jag har fyllt upp endast en desktop med en widget och massa ikoner och "home" är blixtsnabbt. Håll antal widgets till ett minimum, helst inga alls.

    - Stäng av alla animation i vanliga system/display settings. Stäng av all animation i Zeam eller i den launcher du använder. Animation är snyggt men gör maskinen långsammare.

    - Använd INTE Live wallpapers utan välj en vanlig bakgrundsbild. Live wallpapers tar onödig kräm från burken.

    - Ladda hem exempelvis systempanellite (ett ord). Det är en systemapp med mycket kul info om maskinen. Om din androidburk börjar sega och gå långsamt så kan du med detta programmet med ett enkelt tryck stänga ner alla öppna appar. Voila och burken känns nybootad.

    - Tips på bra geekprogram, använd "unified remote" för att på ett mycket bra och snyggt sätt styra en annan dator, tex en HTPC.

    - Som flera redan har kommenterat tidigare, suspend funkar inte utan verkar bara stänga av skärmen. Stäng av burken helt eller koppla in den till en laddare när du inte använder den.

    - För Android-rookies: om ni bara skall browsa program och testa runt, använd appbrain istället för market. Det programmet är mycket bättre och länkar till market vid nedladdning/installation.

    - Om du har root så kan du ladda ner mybackup root för att ta backup av alla program+data och mycket annat som den sparar till SD-delen. Rätta mig om jag har fel men om man flashar ett firmware så kommer inte SD delen av flashdisken raderas? Isf så kommer du kunna backa upp, flasha ny mod och sedan återställa programmen efteråt med detta programmet. Jag har dock bara testat att backa upp på den här maskinen men har god erfarenhet av mybackup pro på mina telefoner.
    Edit 2010-02-02: I senaste updateringen så raderades tyvärr allt på SD partitionen. Därför måste du kopiera backup-datan till en dator/USB och sedan återställa datan till SD/flash partition efter uppdatering av nytt firmware. Sen, om jag förstått gratisversionen av mybackup rätt så går det inte att återställa efter att man bytt firmware. Det finns dock andra backup program såsom "titanium backup" som kan göra samma jobb.

    Det var det jag kom på nu. Jag bifogar en bild på min hypersnabba Zeam desktop.

    MVH
    Daniel
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 2 feb 2011
    Tcarls, Extreeem och Twk_ gillar detta.
  20. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER


    Hej Daniel,
    En fråga; en del av skärmen blev något matt när när startar, är det fel med grafiken? För jag byta den? Tacksam svar.
    Hälsningar
    Arian:)