Acer liquid release?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av GraN, 15 nov 2009.

  1. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Observera även att Liquids 768MHz gör fler beräkningar per sekund än Galaxy Spica's CPU-modell på 800MHz.
     
  2. Bjalle

    Bjalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir definitivt att skaffa en Acer A1 nu, har tyckt om allt jag läst om den hittills. Av någon orsak tycks de flesta återförsäljare vara fel informerade om displaytypen. Har testat flere HTC telefoner med resistiv skärm och verkligen blivit besviken, dessa har visserligen haft windows mobile som op.sys.
     
  3. xfs

    xfs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Enligt http://www.acer.co.uk/acer/news_det...1g.c2att92=122&ctx1.att21k=1&CRC=3806456676så har Liquid (citat) "High Definition capacitive touch screen (Wide VGA)".

    Har en HTC Touch HD just nu, och den svarar riktigt bra på fingertryckningar med resistiv skärm.
    Kunde dock inte hålla mig, så tog och beställde en Acer Liquid idag från Expansys. Nu får jag hålla tummarna att den blir rootad och flashbar fort bara ;)

    Brukar ju dock vara så att tidiga mjukvaror ofta har fler hål :) fler möjligheter för root och flash i detta fallet), och därför är det kanske en fördel med relativt tidig version. Håller iaf tummarna för det, sen får vi se. Den verkar dock så bra i övrigt så jag nog inte blir helt besviken. Hade min Touch HD inte varit flashbar, då hade jag dock gjort mig av med den lååångt tidigare, originalmjukvaran på den sög hårt. Nu kör jag WinMo6.5 på den, och den är helt okey, och även fingervänlig till 95%.

    Längtar dock efter att få min nya mobil nu!
     
  4. uski

    uski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är den tydligen i lager på pixmania. Har inte vågat beställa med tanke på det dåliga omdöme dem har fått när nått är trasigt... Någon som har erfarenhet av pixmania?
     
  5. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag ska försöka övertala Paul mr modaco att hjälpa mig roota våra liquids
     
  6. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag har handlat där några gånger och en väns telefon pajade som hon beställt därifrån, hon skickade in den och fick en ny så inga problem där.
     
  7. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Gör det och det kommer finnas många tacksamma här på forumet!
     
  8. Nickemannen

    Nickemannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    goa200

    Inte för att det spelar någon roll kanske, men jag menade inte att Sense hade en community, utan jag räknade upp olika fördelar med Hero där jag började med att nämna Sense och sedan den större communityn.


    Jag väljer i alla fall fortfarande mellan Hero och Liquid. En fråga dock. Jag har sett hanteringen av twitter, facebook och mail i Hero och det verkar riktigt smidigt med notifications direkt, osv. Är detta en del av Sense-gränssnittet eller går det att åstadkomma samma funktion med en Liquid?
     
  9. mofaza

    mofaza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köpte en Hero i förrgår och är sjukt nöjd. Ska ha den tills andra generationens mjukvara kommer ut. Åker till London över nyår och känner lite på Liquid där och om den äger blir det till att köpa en sån ;)
     
  10. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Nu har även webhallen lagt upp telefonen! På prisjakt står det 12/20 men jag hittar inga sånna uppgifter på webhallens sida.

    Edit, vilken otrolig fart det har blivit på denna forumsdel de senaste dagarna.. :D
     
  11. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ja här håller vi minsann låda... :)

    Alla kommer att bli glada och få fnatt. När tomten kommer så sitter vi och rotar nallen så glatt.
     
  12. Nickemannen

    Nickemannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Härligt att det blir fart! Jag tycker alla som beställt ska skriva omdöme på Prisjakt eller andra ställen. Alla som har köpt eller funderar på att köpa vinner ju på om det blir lite mer buzz om telefonen :)
     
  13. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Håller med om det där med omdömen! Det hjälper ju även andra som vill köpa sig en telefon!
     
  14. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Nu finns det 3 omdömen på prisjakt!
     
  15. erik536

    erik536 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    den enda gången jag beställt av pixmania var en Ps3 60 gig som jag skulle få till jul. Kom inte eftersom de var slut, och slutat tillverkas.

    Februari nästa år får man ett sms att det står ett paket från Pixmania nere på Ica. Kunde dock inte klaga eftersom jag betalade 6000 kr för konsol + 2 doser och 2 spel, bara konsolen var ju nu värd ca 7000 kr nu eftersom de slutat tillverkas.

    Har dock för mig att kundtjänsten inte var någe vidare :P
     
  16. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag var nog inte den enda som skrev önskemål till Webhallen supporten om att köpa denna mobil :) Tyvärr är den för dyr om man jämför med Expansys. Köper hellre från Expansys då dom verkar bra efter det jag hört här på Swedroid.
     
    Last edited: 16 dec 2009
  17. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det tillkommer inga tullavgifter? Du betalar produkt och frakt på Expansys, sen är det klart? :) Vill bara vara säker.
     
  18. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det stämmer!
     
  19. xintron

    xintron Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter och överväger en Acer Liquid, min första smartphone. Den verkar ha vad jag är ute efter, mkt bättre hastighet än exempelvis HTC Hero som jag länge funderade på men aldrig kände att den var "rätt för mig".

    Är det värt att vänta tills den finns hos någon operatör och då binda sig hos dem i 12 månader för ett abonnemang och få telefonen billigt eller man ska köpa den löst? Dessutom, kan man tänka sig att priset (som redan är billigt för vad man får) sjunker en aning när HTC och andra tillverkare släpper nya telefoner och när blir det då ungefär?
     
  20. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Visst hade det varit värt det men tror inte den kommer komma till någon svensk operatör då stödet för svenska i mobilen är mer eller mindre noll.
    Jag skulle nog helt sonika beställt en från expansys.