Ingen mottagning..hjälp!

Diskussion i 'Desire Z' startad av nermeh14, 8 jan 2011.

  1. nermeh14

    nermeh14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej,

    Jag har haft min mobil i några veckor, desire z tycker jag är sjukt grym men på senaste tiden är den jättekonstig. inatt kunde jag smsa vanligt, fick ett par sms medans jag sov men när jag vaknade upptäckte jag att det inte fanns någon mottagning.

    Det konstiga är att när jag sätter in kortet i en annan telefon fungerar det utmärkt, men någonting konstigt verkar ha hänt. Jag undrar om ni har haft samma problem, och kanske löst de?

    tack på förhand.
     
  2. stefanb

    stefanb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har det varit så med alla dina telefoner? Kan det va att du har dålig UMTSA täckning? Har du provat att köra bara gsm?


    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  3. nermeh14

    nermeh14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej det är bara denna, och det hände nyligen. Jag kan inte ens ändra vad den ska vara uppkopplad på, gsm osv. Den är på gsm/wcdma automatisk och det går inte att ändra något
     
  4. stefanb

    stefanb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Konstigt, då vettefan vad det kan vara.
    Pröva Factory reset kanske.
     
  5. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Har hänt mig ett par ggr också. Jag har precis gjort en reset av luren (av andra anledningar), men det har hänt ngn gång ändå efter det.

    Där har hänt där teckningen är delvis svag, kanske är det växlingen 2G/3G som spökar?

    Gjorde jag ett manuellt val av nät så funkar det igen. Sen satte jag den på automatiskt val som jag vill att det ska vara.

    *** Skickat från min HTC Desire Z ***
     
  6. nermeh14

    nermeh14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det konstiga är att jag inte kan byta mellan 3g o 2g, den blir 2g/3g automat så fort jag försöker göra något
     
  7. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om det dör så kan du testa att sätta telefonen i flygplansläge och sen inaktivera flygplansläge, det brukar ofta hjälpa om man har probs med hoppen mellan wifi/3g/2g.
     
  8. 404

    404 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min vägrade lämna flygplansläget, brukar slå på det över natten för att slippa meddelandetoner och för att spara laddning.

    Har gjort factory reset och är fast i samma läge vilket pekar på hårdvarufel. Wifi funkar men både Bluetooth och cellular vägrar starta, är tom dimmade i menyerna för inställningar.

    Läste på annat håll om problem med vissa Desireversioner ("vanliga Desire"), där CPU't pajade pga värme efter ett par månaders användning av CPU-intensiva appar.

    Skulle kunna vara det jag har råkat ut för, brukar köra en Wardrive-app i bilen med ciggladdaren i. Båda genererar ju rätt bra med värme.

    Ska lämna tillbaka till Telia där jag köpte den och antar att jag får göra om det om ca två månader igen...
     
  9. 404

    404 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt Anovos hemsida så har de bytt antenn... vilket ju förklarar mitt problem.

    Hoppas nu bara att det var antennglapp som var problemet.
     
  10. 404

    404 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    haha... det var det ju inte. Byte av SIM-kort i butiken hjälpte. Avono-nötterna bytte nog antenn bara för att ha gjort nåt.