Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

  1. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER


    slutet av första kvartalet = mars?

    ville ju ha den imörn eller senast i februari, väntade mig inte direkt mars...
     
  2. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    är det bara jag som inte kan hitta O2X på www.lg.com?
     
  3. Fruktstund

    Fruktstund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har suttit och bevakat denna tråd i ett antal dagar nu, och tänkte nu kort och gott skriva att jag blir "lite" arg på LG då de tydligen inte kan gå ut med informationen officiellt, men att de däremot kan skicka två helt olika svar via e-post, och att varken butikerna eller deras leverantörer inte verkar ha någon som helst aning om vilket datum det är som egentligen gäller.
    Tycker det vore lättare att bara slänga ut lite information på hemsidan deras...

    Sitter i alla fall och håller tummarna att det är januari eller februari som gäller, då jag i ungefär ett halvår varit sugen på Android som uppgradering från min nuvarande mobiltelefon, en tråkig men fullt funktionsduglig LG BL20 som jag råkade få för en billig penning för något år sedan. Har dock inte riktigt vågat då jag vetat att Tegra 2 varit på intågande, och nu när man väl har hittat någonting så drabbas man av en massa krångel. Jobbigt. :(

    Fast det stämmer väl, att den som väntar på något gott alltid väntar för länge! Får dock ändå hoppas på att vi slipper vänta otåligt mycket längre nu!
     
  4. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    känner precis likadant. först fick jag veta januari, sen sköt dem upp till februari och nu snackar ngn om mars? helt sjukt ju
     
  5. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag har fått samma svar av LG, "räkna med andra halvan av Mars", officiellt är det bara "slutet av första kvartalet" som gäller..

    riktigt surt.
     
  6. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    trist, då finns ju fler dual core ute, sgs 2 lär vara trevlig...
     
  7. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    pussssssssyyyyyyyyyyy, varför kan den inte bara komma nu!
     
  8. Sjöman

    Sjöman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur kommer det bli med överklockning och custom-kernels på en dubbelkärnig processor, jag menar, den jobbar väl på ett helt annat sätt än en vanlig singel t.ex. olika hastigheter på kärnorna?
     
  9. Sweeler

    Sweeler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förstår inte varför det skall dröja så när mobilen redan är klar :S De flesta när dem announcar nya modeller har dem inte helt klara, Optimus 2X har varit klar länge. Har inga konstiga delar eller skärm, så produktion borde gått smidigit också.
     
  10. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    aa dessutom har de ju sagt januari till sina leverantörer
     
  11. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Smartast vore det ju att nu efter CES trycka ut telefonen blixtsnabbt, innan dess konkurenter kommer. Tror många som egentligen tänkt köpa denna kan välja Atrix istället även om man måste köpa en importerad variant bara för att den är ett alternativ med lite annat kul.
     
  12. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Dom har inte skjutit upp någonting, dom har sagt Q1 2011, och Januari, Februari och Mars hör till Q1.
     
  13. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Helt klart är det bra om de ger ut den i tid. Men rent generellt skulle jag aldrig stå ut med MotoBlur - har aldrig på maken sett mer tråkig och stel UI och jag är ytterst tveksam om dessa live-widgets kommer radera toffelstämpeln. o_O
     
  14. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Visst är det tråkigt, speciellt när dom kunde ta ett stort steg i preiumsegmentet.. om HTC och Samsung presenterar liknande modeller innan X2 släpps så kommer nog många "Stanna kvar" hos dom.. Nu hade dom kunnat få sig en stor del och visa att dom vill va med.. på samma sätt kommer väl SE försöka med sin Arc, frågan är bara hur pass djupt "stänga av sig-syndromen" satte sig i huvudet på den stora massan.
     
  15. mgk

    mgk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om man inte gillar motoblur så borde det väl vara möjligt att köra en annan launcher (exv launcherpro)? Då spelar det väl ingen roll om Atrix har motoblur?
     
  16. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    aa du har rätt men fick höra slutet januari av vissa så förmodade att det var så
     
  17. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Frågan är om de kommer få ta tillbaka sitt "Första Dualcore mobilen" uttalande.
     
  18. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Möjligen kan det bli lite bättre men personligen föredrar jag ändå äkta vara. Som sagt, smaksak :P
     
  19. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kanske skriver detta i fel forumtråd men i och med min färskhet på forumet får ni ha överseende:P

    Tänkte ta och beställa mig en Optimus 2x nu istället för att sitta och tänka, "jag väntar tills något nytt flashigt lanseras" som jag gjort sen jag köpte min Nokia x6.

    Min fråga är vilken webbbutik ska man vända sig till i första hand? Det jag tänker på är om olika butiker får in olika stora första leveranser osv. Och vilka butiker som brukar vara populärast på förhandbokningar när det gäller liknande lanseringar av lurar?

    Vet inte om detta inlägg går att förstå men jag är full på födelsetårta:S
     
  20. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Tycker det är tråkigt att den för mig respekterade butiken webhallen kommer med ett utlåtande som just "senare i veckan"! Denna personal kan inte haft många verktyg i lådan. Ringde dit för att fråga vad som egentligen händer. Fick då bekräftat att de uppskattar leverans i slutet av mars/början av april.

    Dustin har även ändrat sitt datum nu, precis som jag tidigare erfarade.

    April ligger alldeles för långt bort för min del, tråkigt då jag var riktigt sugen på denna modellen. Får nöja mig med en äldre variant, får bli en Nexus S eller N8!