Dela ut minneskortet via smaba/smb?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Hultner, 11 jan 2011.

  1. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej jag hatar att koppla in sladden gå in i diskläge, göra ändringar eller vad man nu ska göra för att sedan unmounta och koppla ur igen. Bara att koppla in usb kablen är jobbigt nog så nu undrar jag om det finns någon app som låter mig dela ut minneskortet i bakgrunden via SMB-protokollet eller något liknande (AFP eller NFS funkar men föredrar SMB då det burkar fungera out of the box nästan över allt). Helst något som man kan ställa in så att det automatsikt är på när man är kopplad till rätt wifi nätverk för att maximera effektivitet.
     
  2. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Tror att astro filemanager har denna funktionalitet.

    Sent from my LG-P500 using Tapatalk
     
  3. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittar bara hur jag kan besöka SMB servrar med astro, vad jag vill göra är att dela ut telefonens minneskort till datorn och inte vice versa.
     
  4. zithen

    zithen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Detta är inte genom SMB, SMTP eller vilket protokoll du nu vill använda utan FTP. Appen heter SwiFTP och gör ditt SD-kort till en helt vanlig nätverksplats som du kan lägga till på datorn och ansluta till trådlöst.

    Tyvärr hade jag ingen lösning på din egentliga fråga men du fick ett bra alternativ iallafall!
     
  5. TommySthlm

    TommySthlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok testa Websharing finns på market som är free eller pay ,,,vet ej vad det kostar men är nöjd med appen endast som behövs är Wifi
     
  6. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bättre än inget men SMB är ju så himla mycket lättare att jobba mot än FTP eftersom att det lägger sig som en vanlig HDD. SMTP ver jag inte riktigt hur det skulle fungera över ;) du menade nog NFS va?

    Får kolla på det och återkomma.
     
  7. zithen

    zithen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Då är det bara att roota och slänga in den här!