Gingerbread CM 7.0 Stort problem!

Diskussion i 'Legend' startad av JoQ, 11 jan 2011.

  1. JoQ

    JoQ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej!

    Försökte installera CM 7.0 nightly. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=776901
    Men fick problem direkt när jag skulle installera ROM'en med ROM Manager. Hann inte se vad det stod, men Installation aborted... och nu kan jag inte boota telefonen alls. Kommer in i recovery, och jag har lyckats föra över update.zip (genom adb push). Men får detta felmedellandet ändå:
    "E:failed to open /sdcard/update.zip (No such file or directory) E:signature verification failed, Installation aborted."
    Även detta meddellandet står när jag kommer in i recovery menyn:
    "E:Can't open /cache/recovery/command"

    Va fan ska jag göra? Har försökt med olika ROM, men är inte säker på att de överförs rätt... lyckas inte mounta SDKortet i recovery, fattar inte hur man gör. Lyckas bara använda adb push, men är inte säker på att filen kommer över.

    Snälla hjälp mig!
     
  2. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om du har gjort en backup så kan du restora, annars vetfan...

    edit: men oroa dig inte, det finns en lösning till varje problem
     
  3. SimDroid

    SimDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Goldcard?
     
  4. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Försöker du överföra din rom i recovery? Så ska du ju inte göra..
    Har du provat att koppla ihop telefonen med datorn, flytta över önskad rom till sdkortet i utforskaren. Gå sen in i recovery på telefonen och öppna recovery-windows.Bat i din rootkatalog på datorn. för att sen välja wipe data cache sen installera zip från sd.?

    finns som sagt 2 sätt att installera en rom, antingen som jag skrev eller genom rom manager
     
    Last edited: 13 jan 2011
  5. JonasD

    JonasD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Så brukar det se ut om telefonen inte är rootad...
     
  6. JoQ

    JoQ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hahah, ingen som läst så noga antar jag, telefonen är rootad och jag vet mycket väl hur man flashar nya ROMs, men denna gången faila det, vilket gjorde att jag varken kunde boota eller flasha romen på nytt.
    Använde en annan telefon för att föra över fakeflash till sdkortet, körde in det i min telefon och flashade genom fakeflash... problem solved.